Negen genomineerden PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Door Jan Roekens | 11-10-2021

Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Vorig jaar won Eveline van Zeeland met haar boek Marketing Design met Customer Journey Mapping de prestigieuze marketingliteratuurprijs.

Dit zijn de negen nominaties – in alfabetische volgorde:

  • Act Human – Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties. Karel Demeester, Sarah Steenhaut, Jan Callebaut (LannooCampus)
  • Bouw een succesvolle online marktplaats – handboek voor entrepreneurs en intrapreneurs. Wout Withagen, Joost Gielen (Boom)
  • Business Model Shifts. Patrick van der Pijl (Boom)
  • De strategie van de kreeft – bouw aan echte vernieuwing. Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout (Van Duuren)
  • Impact door Innovatie – praktisch handboek om juist nu te vernieuwen. Annelies Huisingh (Van Duuren)
  • Marktonderzoekdesign – door de boom het bos zien. Iris van Hest (Boom)
  • Uit het transformatiemoeras – de 5 faalfactoren die organisaties in hun greep houden. Menno Lanting (Business Contact)
  • Why winners give it all – waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt. Ed Stibbe (Van Duuren)
  • Zoonotic – de formule voor een extreem succesvolle virale businessstrategie. Carole Lamarque (LannooCampus)

Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van september 2020 tot en met september 2021. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.

Boekclubs

Nieuw dit jaar zijn de PIM Marketing Literatuur Prijs boekclubs. Onder leiding van een jurylid bespreken geïnteresseerde marketeers een van de genomineerde boeken. De (online) boekclubs vinden plaats op 26 oktober en 3 en 4 november. Aanmelden voor een boekclub kan hier.

Presentatie 25 november

Op donderdag 25 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 evenement in nhow Amsterdam RAI. Aan het eind van de avond maakt de jury de winnaar bekend. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 17:30 uur tot 21:15 uur. Aanmelden kan hier.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?