Neuromarketingwebinars Unravel meer dan 10.000 keer bekeken

Door Jan Roekens | 30-06-2022

Ze beginnen al langzamerhand een cultstatus te krijgen, en de jury van de MOAward voor Bureau van het jaar – waarvoor Unravel Research dit jaar was genomineerd – wees er ook al op: de wekelijkse lunchwebinars zijn een hit. Tijd voor een bezoekje.

Het is woensdagochtend, tien voor twaalf. De laatste voorbereidingen worden getroffen voor weer een nieuw gratis lunchwebinar van Unravel. Om vervolgens, om stipt 12.00 uur, eventueel met een tosti in de hand en een kop koffie erbij, op een ontspannen manier, maar toch in sneltreinvaart, een aantal praktische neuromarketinginzichten te delen met marketingprofessionals.

Het doel van de lunchwebinars? Meer evidence-based insights naar het marketingveld brengen. Dat valt bij een grote groep marketingprofessionals in de smaak, met al meer dan 10.000 views op de teller.

Van ‘De Psychologie van Breinvriendelijke Schapinrichting’ tot ‘Vijf Psychologische Technieken voor Minder Energieverbruik’, elke week wordt er een nieuw marketing-gerelateerd onderwerp aangestipt, waar de hosts dan telkens een licht op werpen vanuit de psychologie en neuromarketing. Dat de webinars wekelijks plaatsvinden is overigens pas sinds dit jaar; Unravel viert namelijk zijn 10-jarig jubileum. Dat doen ze, naast een aantal andere festiviteiten, ook met elke week een webinar.

Afwisseling

Aan de presentatietafel zijn vaak de oprichters van Unravel te vinden: Tim Zuidgeest en Tom van Bommel, hoewel Diede Vendrig, Team Lead van Unravel Behavior, ook regelmatig aanschuift. Unravel bestaat namelijk uit drie takken: een onderzoekstak (Unravel Research), een gedragstak (Unravel Behavior) en een opleidingstak (Unravel Academy).

‘De lunchwebinars zijn een samenwerking tussen Unravel Research en Unravel Behavior, waardoor we de ene week een typisch research-onderwerp behandelen en de andere week juist een behavior. Zo hebben we een mooie afwisseling aan onderwerpen en hopen we kijkers te blijven boeien’, aldus Tom van Bommel. Dat boeien van kijkers lijkt te lukken, gezien de ruim 10.000 and counting views, die in totaal staan voor meer dan 4000 uur aan kijktijd.

Onderbouwd

In het kantoorpand van Unravel aan de Burgemeester Reigerstraat hangen de woorden ‘Van Onderbuik naar Onderbouwd’ aan de muur. Ze vatten niet geheel toevallig precies het idee achter de webinars samen. ‘Er wordt in het marketinglandschap zoveel geroepen wat niet onderbouwd is. Daar willen wij verandering in brengen. Het doel van ons bedrijf is om ervoor te zorgen dat meer van wat we doen onderbouwd is in plaats van gebaseerd op intuïtie. Met onze webinars proberen we dat over te brengen aan het bredere marketingveld’ vertelt Tim Zuidgeest.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?