Neuromarketingbureaus Neurofactor en Neurensics presenteren het eerste consumer neuroscience traineeship van Nederland: Neuropower. In het traineeship worden medior marketingtalenten opgeleid tot behavioral marketers.
Goede marketeers moeten weten hoe consumenten denken, wat hen motiveert en hoe ze gedrag kunnen beïnvloeden. Maar over het algemeen is deze kennis ontoereikend, vonden Martijn den Otter (Neurofactor) en Steven Scholte (Neurensics), en daarom stelden ze zichzelf de vraag: ‘Wat moet een écht goede neuromarketeer weten en kunnen?’ Het antwoord op deze vraag vonden ze in het traineeship waarin medior marketingtalenten opgeleid worden tot behavioral marketers.
Wetenschappelijke methodieken
De trainees (neuropowers genoemd) worden opgeleid om met wetenschappelijke methodieken te werken. Die zorgen ervoor dat zij betere resultaten behalen voor hun opdrachtgevers. Vier dagen per week werken zij dan ook nauw met hen samen. Eén dag per week komen de trainees terug bij Neuropower. Zij krijgen in de ochtend intensief les van vakspecialisten, in de middag bespreken zij cases die zij van hun opdrachtgevers meekrijgen.
Meer informatie hier.
Neurensics is Kennispartner van Daily Data Bytes