Nieuwsgierige mensen komen verder bij Ruigrok

Door Martijn van der Veen | 22-09-2022

Ruigrok NetPanel vond het tijd voor een frissere look en een ‘nieuwe’ naam. Sinds deze week gaat het bureau vol trots door het leven als Ruigrok, en dat is een bekende en sterke naam in de branche. In deze blog vertelt Martijn van der Veen, partner en verantwoordelijk voor marketing, waarom deze beslissing is genomen, hoe ze te werk zijn gegaan, wat er verandert en vooral ook wat er niet verandert.

Na zestien jaar met dezelfde huisstijl vinden wij het tijd voor een frissere look en een ‘nieuwe’ naam. Vol trots introduceren we ons nieuwe logo en huisstijl. Hier blijft het niet bij. We verkorten onze naam en gaan vanaf nu we door het leven als Ruigrok, een bekende, sterke naam in de branche. Tijdens het MIE ’22 hebben jullie onze nieuwe huisstijl al in het echt kunnen bewonderen.

In het logo hebben we onze herkenbaarheid vastgehouden. De twee helften van het beeldmerk staan voor onderzoek en advies, maar ook voor vraag en antwoord. Wie goed kijkt, ziet ook een knipoog naar de grafieken waarmee wij resultaten inzichtelijk maken voor onze opdrachtgevers. De lijnen in het logo symboliseren de gelaagdheid waaruit een goed onderzoek bestaat. We cirkelen om een onderwerp heen, bekijken het van alle kanten, pellen door tot we bij de kern komen. Methodisch, maar niet statisch. Objectief, maar verre van afstandelijk. Want we zitten er met ons hart in.

Kwalitatief en kwantitatief

In 2006 besloten we onze twee merken Ruigrok MC – kwalitatief marktonderzoek en communicatie – en NetPanel – online kwantitatief onderzoek met eigen panel – samen te voegen tot één merknaam: Ruigrok NetPanel. Zo wilden we de zichtbaarheid van beide namen optimaal gebruiken. Inmiddels is het in de markt wel bekend dat we kwalitatief en kwantitatief onderzoek doen en hebben we onze merknaam verkort.

Hoog serviceniveau

Ons uiterlijk verandert een beetje, maar onze service blijft hetzelfde. We blijven hoge kwaliteit combineren met een hoog serviceniveau. Dat is wat onze klanten zo waarderen in ons. Met maatwerkonderzoek, workshops en advies werken we samen met onze opdrachtgevers aan klantgerichte communicatie, producten en dienstverlening. Door de jaren heen zijn we als full-service marktonderzoekbureau ook steeds meer een adviserende rol in gaan nemen en ook dat verandert niet. Hoe kun je onderzoek het best inzetten, welk type onderzoek werkt het best voor je vraagstuk en wat kun je vervolgens met de resultaten? Zo verbinden we meningen met feiten, emoties met cijfers en onderzoek met advies en dragen we bij aan het succes van onze klanten.

Begin met vragen

‘Begin met vragen’ is onze nieuwe pay-off en wat zijn we er trots op! Immers, nieuwsgierige mensen komen verder, zijn creatiever en maken betere verbindingen. Via kwantitatief en kwalitatief onderzoek geven wij je klant een stem. Natuurlijk is er niets mis met kennis, modellen en intuïtie, maar alleen door te vragen kun je écht onderbouwd beslissen. ‘Begin met vragen’ is een oproep aan iedereen die nieuwsgierig is, aan iedereen die oog voor de klant heeft. De wil om altijd door te vragen is wat iedereen die bij Ruigrok werkt verbindt. Door te vragen kun je het onderbuikgevoel onderbouwen, met cijfers en met meningen.

Vechtlust

Het team van communicatiebureau Vechtlust heeft ons in alle fasen van het huisstijltraject goed begeleid. Door steeds weer de juiste kritische vragen te stellen hebben ze ons echt op scherp gezet. Heel knap hoe ze al onze input hebben verwerkt tot een helder verhaal. Dat vraagt niet alleen om een fikse dosis creativiteit, maar ook om een sterk analytisch vermogen en goed vakmanschap.

Auteur Martijn van der Veen, partner Ruigrok

Ruigrok is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Martijn van der Veen, Ruigrok NetPanel

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?