Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 bekend

Door Jan Roekens | 06-10-2022

Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Vorig jaar wonnen Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout met hun boek De strategie van de kreeft.

Dit zijn de tien nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 in alfabetische titelvolgorde:

  • Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
  • Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
  • Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
  • Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
  • Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
  • Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
  • Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
  • Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
  • Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
  • The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)

Versnelde digitalisering

Op het eerste gezicht is in het 18-jarig bestaan van de PIM Marketing Literatuur Prijs de selectie van de marketingboeken nog nooit zo divers geweest, zo stelt de organisatie. Maar bij dieper inzoomen blijkt dat het overgrote deel van de boeken de versnelde digitalisering als belangrijkste thema heeft.

Op de shortlist van dit jaar staan marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en ook een boek over digital branding.

‘We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis’, concludeert Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. ‘De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs.’

Winnaar bekend op 24 november

Op donderdag 24 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 evenement. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend wie de winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 15.45 uur tot 19.00 uur bij BUMA/STEMRA in Hoofddorp.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?