Personeelskrapte in marktonderzoekland – en de oplossingen
De arbeidsmarkt staat al enige tijd behoorlijk onder druk. Dat geldt ook in sterke mate voor de marktonderzoekbranche. Waar is deze krapte door ontstaan? Wat zijn de verwachtingen voor de komende jaren? En hoe is deze krapte op te lossen? In een whitepaper geeft Ewout Witte van Marketing Intelligence Network antwoorden op deze vragen. En dat doet hij zowel vanuit marktontwikkelingen als vanuit zijn persoonlijke ervaring.
Lees de whitepaper hier.
Marketing Intelligence Network is Kennispartner van Daily Data Bytes
Auteur: Geplaatst door de redactie, -
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Europa gaat volop over op AI- en data-strategie
Een grote meerderheid van de bedrijven in Europa (85%) implementeert AI-strategieën, en 42% (39% in Nederland) behaalt er al financiële voordelen mee. Dat blijkt uit onderzoek van Digital Realty, gepresenteerd in het rapport The State of Data and AI in Europe. ▼ Ondanks deze vooruitgang ziet het onderzoek ook een belangrijke kloof: de inspanningen om…
AI noodzaakt tot bijscholing
De komende jaren zullen – volgens onderzoeksburau Gartner – bedrijven een toenemende behoefte hebben aan AI-ingenieurs om AI-gestuurde applicaties te bouwen. Er komen nieuwe functies bij, zoals in software-engineering en operations, als gevolg waarvan 80% van het technische personeelsbestand zich moet bijscholen. ▼ ‘Men zegt dat AI de vraag naar menselijke ingenieurs kan verminderen of…
‘Met data vergroten we de impact van ons aanbod’
De culturele sector staat (wederom) onder druk. Om het maatschappelijk belang ervan aantoonbaar te maken is onderzoek nodig, vertelt Fleur Howes Smith (foto), Coördinator Data & Insights bij het Rijksmuseum. ▼ Wat heb jij met data & insights? ‘In mijn studie communicatiewetenschap deed ik al veel onderzoek en paste ik veel statistieken toe. Daarnaast had ik…