SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht

Door Jan Roekens | 19-09-2023

Nog maar twee dagen dan gaat het SMART Congres van start. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs. Dus, nog geen plannen voor a.s. donderdag? Schrijf je dan snel in!

Het programma ziet er als volgt uit:

09:30-10:00 Inloop

10:00 – 10:15 Opening door SMART-bestuur

10:15 – 13:00 Ochtendsessie

Validators | Cathelijn te Koppele (spreker)

The Valley | Björn Kouw (interactieve sessie)

Tambr | Niels de Jong (spreker)

13:00 – 13:45 Lunch

13:00 – 16:30 Middagsessie

Freelance Insights Consultant | Suzanne Plantinga (interactieve sessie)

Kantar | Edwin Beijer (spreker)

16:30 – 18:00 Borrel

Validators | Cathelijn te Koppele

De Young Talent Award winnaar van 2023 omarmt door haar achtergrond in neurowetenschappen altijd nieuwe wetenschappelijke methodieken om vraagstukken van klanten op een moderne manier op te lossen. Geen lange rapporten… frisse PowerBI dashboards zorgen voor een frisse wind.

The Valley | Björn Kouw

Waarschijnlijk heeft elke onderzoeker het weleens meegemaakt: je doet onderzoek en je document met waardevolle uitkomsten belandt in een la. In deze workshop doorlopen we het proces van het vertalen van onderzoeksresultaten naar aansprekende concepten. De workshop bevat een mix van theorie en praktijk en behandelt onderwerpen zoals het formuleren van inzichten en een probleemdefinitie op basis van data, het vertalen van deze inzichten naar eisen, en brainstormtechnieken om concepten te ontwikkelen aan de hand van deze eisen.

Tambr | Niels de Jong

Leer hoe data en creativiteit optimaal samenkomen in de keynote van Tambr waarin je kunt zien hoe je met behulp van data een gedegen muzikale merkstrategie ontwikkelt. Een interactieve sessie waarin je leert hoe data kunnen helpen bij het ontwikkelen van een muzikale identiteit. Strategie, insights en AI gaan hier hand in hand met muzikale creativiteit. Aan bod komen o.a.: hoe meet je het functioneren van een muzikale distinctive asset? Hoe helpen insights bij het bepalen van herkenbaar audioprofiel? Hoe kun je AI inzetten om tot muzikale richtlijnen te komen die passen bij je merk?

Freelance Insights Consultant | Suzanne Plantinga

Het is belangrijk dat je werkt aan de relatie met je klant. Maar hoe doe je dat? Suzanne Plantinga leidt je langs allerlei momenten waarop je bewust en actief kunt werken aan de relatie. De grootste valkuil in ons werk is misschien wel de welbekende waan van de dag en die waan gaan we een beetje aanscherpen, met simpele en doeltreffende handreikingen om tijdens je werk de impact en het vertrouwen te vergroten.

Kantar | Edwin Beijer

Samen met Edwin Beijer kijken we naar het huidige internationale en Nederlandse medialandschap en de optimale omgeving van reclameboodschappen. Edwin geeft je unieke inzichten over het effect van reclame via verschillende mediakanalen en de top mediamerken waar zowel consumenten als marketeers de voorkeur aan geven.

Tickets De ticketprijs is € 89,- als je organisatie bij het Data & Insights Network is aangesloten, en € 149,- voor niet-aangesloten organisaties. Lunch en borrel worden door SMART verzorgd.

We zien je graag op 21 september in Utrecht! Meld je nu snel aan op: Data and Insights Network – SMART Congres 2023 – In de Ruimte (datainsightsnetwork.nl).

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?