SMART Talk – Werk aan je merk

Door Jan Roekens | 03-11-2021

SMART organiseert op donderdag 11 november de SMART Talk ‘Werk aan je merk’. Dit gratis event voor young professionals in marktonderzoek en marketing vindt plaats in het Philips Stadion in Eindhoven. De SMART Talk staat deze keer in het teken van Distinctive Brand Assets (DBA’s).  Deze Talk is exclusief voor MOA-leden.

Sinds lange tijd organiseert SMART weer een event dat niet online maar fysiek plaatsvindt. De eerste spreker op 11 november is Bart Massa van Validators. Hij legt uit dat consumenten in 99,9% van de tijd niet bezig zijn met merken. Distinctive Brand Assets, ofwel onderscheidende merkmiddelen, kunnen merken helpen dat felbegeerde plekje in het brein van de consument te krijgen. Bart Massa vertelt hoe je DBA’s kunt inzetten bij onderzoek.

Maar hoe maak je gebruik van Distinctive Brand Assets in de marketingpraktijk? Bij PSV Eindhoven hebben ze de keuze rond DBA’s bewust gemaakt. Met behulp van onderzoek is eerst in kaart gebracht welke ankerpunten PSV-supporters koppelen aan het merk PSV en wie volgens hen de grootste iconen en symbolen van de club zijn. Op grond hiervan is gekozen om de merkidentiteit anders aan te kleden. De tweede spreker, Eli Lejeune van PSV, neemt iedereen mee in het proces van deze strategie.

De SMART Talk start om 16.00 en duurt tot 17.45 uur. En zoals SMART zegt: ‘We gaan met dit programma niet voor het rechterrijtje.’ Aansluitend is er ook een borrel.

Het Philips Stadion is slechts 5 minuten lopen vanaf Eindhoven CS. Schrijf je in!

Lees meer over SMART.smart logo

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?