SWOCC Symposium 2022 – marketing in een digitaal tijdperk

Door Jan Roekens | 08-11-2022

Wie snel is, schrijft zich vandaag nog in voor het SWOCC Symposium 2022, want dat is al aanstaande donderdag 10 november. Dit jaar staat het symposium volledig in het teken van marketing in een digitaal tijdperk.

Tijdens dé jaarlijkse wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk komen vragen aan bod als: hoe gebruik je chatbots of een menselijke communicatiestijl met een gesynthetiseerde stem? Hoe kun je met succes woede de-escaleren bij klachten op sociale media? Laten sociale mediagebruikers zich ook overtuigen wanneer blijkt dat de influencer hen bewust misleid heeft?

Toepasbaar

Negen getalenteerde wetenschappers presenteren recent onderzoek op het gebied van merken, marketing en communicatie. Het zijn allemaal vooraanstaande communicatiewetenschappers van o.a. de Vrije Universiteit, Universiteit van Tilburg, Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit. Elke wetenschapper geeft in 15 minuten toelichting op recent onderzoek. Lotte Willemsen, directeur van SWOCC: ‘De presentaties zijn kort en krachtig maar bovenal gefundeerd, toegankelijk en toegepast. We praten professionals in een middag bij over de laatste wetenschappelijke inzichten die ze direct kunnen toepassen in hun eigen werk.’

Wenselijk gedrag

Een van de sprekers is Joanna Strycharz die het gaat hebben over gepersonaliseerde reclame en de gevolgen op de kwaliteit van data. Zeph van Berlo legt uit wanneer het gebruik van gamification in reclame nuttig is (en wanneer niet) en Marijn Meijers bespreekt mogelijkheden van virtual reality voor het beïnvloeden van wenselijk gedrag, zoals het maken van milieuvriendelijke keuzes.

 

Meer informatie en inschrijven: SWOCC Symposium 2022 – SWOCC

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?