Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights

Door Jan Roekens | 26-10-2023

De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer.

Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het succes. ‘Wij houden van een open en vrije cultuur waarin autonoom handelen het uitgangspunt is. Wij schetsen de kaders, maar onze teams doen de rest.’ zegt De Beule. Fahimi vult aan: ‘Het zijn onze mensen die samen op basis van de door ons geschetste kaders de cultuur bouwen. Cultuur heeft wat ons betreft een sociaal en zakelijke aspect. Hoe je met je collega’s en opdrachtgevers omgaat, maar ook hoe je je projecten managet.’

De Beule: ‘In de cultuur die je bouwt moet je vooral dicht bij de bron van het ontstaan blijven. Mensen willen werken met mensen die ze kunnen vertrouwen. Hoe wij ruim 15 jaar geleden met elkaar omgingen, zo doen we dat nog steeds.’

Al geruime tijd onderzoeken De Beule en Fahimi de mogelijkheden voor internationale expansie. ‘Een bureau van onze omvang en reputatie verdient ook buitenlandse collega’s om onze internationale opdrachtgevers ook lokaal te kunnen bedienen. Dat houdt ons bezig en we zijn enorm hard op zoek naar aansluiting op dat gebied. Dit is een ambitie die ons continu bezighoudt, en we zetten ons vol overgave in om de juiste aansluitingen te vinden om dit doel te verwezenlijken.’

‘Welverdiende herfsttraditie’

DVJ Insights is voor de zesde achtereenvolgende keer uitgeroepen tot FD Gazelle. Het bureau groeit al acht jaar ononderbroken. Volgens CEO Lucas Hulsebos is het succes het resultaat van de juiste strategische keuzes, gepassioneerde medewerkers en een continue focus op innovatie. ‘Groei is geen doel op zich, maar een erkenning van wat we doen,’ zegt hij. ‘Dat is alleen mogelijk met de juiste mensen in combinatie met een goede strategie. Ik ben trots op wat we kunnen realiseren, samen met onze internationale en lokale klanten, en de impact die we creëren in de markt. Het is een plezier om samen te werken met 100 professionals met 15 verschillende nationaliteiten die iedere dag met passie en inzet onze klanten en DVJ helpen om te groeien. Vol trots kan ik namens iedereen bij DVJ spreken dat de FD Gazelle Award onze ‘welverdiende herfsttraditie’ is geworden. We willen ons continu verbeteren en groeien en dat is alleen mogelijk door te focussen op innovatie.’

Mensen zijn de belangrijkste motor voor groei, zegt Hulsebos, ‘Dus we willen de beste en leukste plek zijn om te werken. Voor mij betekent dit dat iedereen gelukkig is in zijn werk en invloed heeft op innovatie en marketing. Onze ambitie als bedrijf is om de beste te worden in marktonderzoek. Innovatie is onze drijfveer om steeds te verbeteren en elke dag beter en beter te worden.’

Uitreiking 23 november

De FD Gazellen Awards worden dit jaar voor de tiende keer uitgereikt door het Financieel Dagblad aan de top Nederlandse ondernemingen die duurzaam groeien. Criteria zijn onder meer een omzetgroei in de voorgaande drie jaar van minimaal 20% per jaar, waarbij het laatste jaar winstgevend is afgesloten. De awards-uitreiking vindt plaats op donderdag 23 november in Theater Amsterdam. In 2023 zijn er in 1003 bedrijven die voldoen aan de eisen voor een FD Gazelle.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?