Trends in de sector van huishoudelijke en verzorgingsapparaten

Door Geplaatst door de redactie | 09-03-2023

Merken in de sector van huishoudelijke en verzorgingsapparaten krijgen, zoals alle merken, ook regelmatig de vraag wat zij ondernemen om de uitdagingen in onze wereld van een goed antwoord te voorzien. In ‘What Matters to People in 2023’ van InSites Consulting worden 12 trends belicht die merken houvast bieden bij het creëren van een relevant en betekenisvolle toekomst voor consumenten. Arjan Veninga, Senior Business Director InSites Consulting, licht er drie toe.

1. ‘Adaptable Essentials’

Deze trend daagt merken uit om te streven naar meer doelbewuste, betaalbare producten en diensten om zo voor consumenten een toekomst te creëren in een wereld waarin de grondstoffen steeds beperkter worden.
We Do Solar, een Berlijnse startup die doe-het-zelf zonnepanelen verkoopt voor balkons of garages, toont dat zonne-energie haalbaar is voor zelf het kleinste huishouden. Het bespaart 25% op de elektriciteitsrekening en maakt zo budget vrij voor andere stijgende levenskosten.

2. ‘Sensory Intensity’

Een tweede trend is ‘Sensory Intensity’ of zintuiglijke intensiteit waarbij mensen de wereld op een meer dynamische, zintuiglijke manier willen ervaren, als tegengif voor de digitale wereld. Wat een kans voor deze sector!
De Philips Hue verlichtingssystemen spelen hier goed op in en helpen de perfecte setting te creëren voor elke gelegenheid. Dezelfde ruimte straalt een totaal andere beleving uit door de verlichting.

3. ‘Social Health’

Emotioneel, fysiek en mentaal welzijn wordt vaak geassocieerd met sociale interacties. Zelf als we erkennen dat er niets boven echte sociale betrokkenheid gaat, omarmen we ook technologie om ons minder eenzaam te laten voelen.
Aibo, de huisdierenrobot van Sony, wordt in verzorgingshuizen gebruikt om dementieverschijnselen te verminderen en als robottherapie. Senioren kunnen interacteren met Aibo door middel van zang, dans, conversaties en zelfs knuffelen, zoals met een echt huisdier.

 

Bent u geïnspireerd door deze huishoudelijke apparaten en -verzorging merken of de trends waar zij op inspelen? Download het What Matters to People in 2023’ rapport of neem contact met ons op!  

Auteur: Arjan Veninga – Senior Business Director InSites Consulting

 

InSites Consulting is Kennispartner van Daily Data Bytes

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?