Validators organiseert op 11 juni a.s. om 9.30 uur, een webinar waarin de nieuwste Brandreview wordt gepresenteerd. Dit keer ligt de focus niet op consumentenmerken, maar op de vraag hoe strategisch merkonderzoek werkt binnen de B2B-sector.
Hoewel de waarde van merkonderzoek bij consumentenmerken breed wordt erkend, blijft de B2B-sector hierin achter. Met een case study over het opbouwen van mentaal marktaandeel binnen boekhoudsoftware wil Validators laten zien hoe waardevol langetermijnmerkbouw kan zijn voor B2B-marketeers.
In het webinar van 11 juni wordt daarom getoond hoe Afas, ondanks hun sterke marktpositie, achterblijft in mentaal marktaandeel. Het is essentieel voor merken in deze situatie om actief relevante associaties op te bouwen in het brein van de consument. Daartegenover staat Yuki, een challenger met een kleiner ‘echt’ marktaandeel, maar een sterke mentale positie. Voor Yuki liggen juist kansen in het wegnemen van aankoopbarrières en het verhogen van het bereik om zo de sterke mentale positie om te zetten in echt marktaandeel.
Brandreview is een initiatief van Validators in samenwerking met de VU Amsterdam en Dynata, met als doel inzicht te verkrijgen in merken en het mentale marktaandeel in het brein van de consument.
Inschrijven voor het webinar kan hier.