Yvonne van Sark en Sylvie Verbiest over jongerenmarketing
In Dossier The Young Ones van MarketingTribune vertellen Yvonne van Sark van Youngworks en Sylvie Verbiest van Small Kids & Youth over jongerenmarketing. Moeten jongeren beschermd worden door zelfregulering of regelgeving van bovenaf, of regelen ze het zelf wel? Lees het hele artikel hier.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Consumentengedrag – het prijskaartje voorbij
Naast het tastbare prijskaartje laten consumenten hun oordeel ook bepalen door minder tastbare ‘valuta’s’. Dat is de stelling van Hunter Thurman, president van Alpha-Diver, die erover schrijft op Greenbook. Consumenten zijn bereid om drempels te nemen als de beloning maar aanlokkelijk genoeg is. Daarom moeten marketeers niet alleen kijken naar die drempels, maar zich ook…
Nieuwe prioriteiten EDPB bekend
De European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsverband van privacytoezichthouders in Europa, heeft de strategie van de EDPB gepresenteerd voor de periode 2024-2027. De strategie bestaat uit vier prioriteiten en de belangrijkste acties om de gestelde doelen te bereiken. De nieuwe strategie is een aanscherping van de vorige en houdt rekening met nieuwe wetten die invloed…
Google’s Privacy Sandbox niet privé genoeg
De door Google voorgestelde technologie voor het vervangen van cookies, de Privacy Sandbox, heeft belangrijke tekortkomingen, zegt de Britse privacytoezichthouder. In een conceptrapport van de Britse privacytoezichthouder, het Information Commssioner’s Office, wordt gezegd dat sommige adverteerders, gezien hun handelen, toch in staat zullen zijn om gebruikers op verschillende sites te blijven volgen. Het is misschien…