Norstat: de one-stop-shop voor dataverzameling

Door Jan Roekens | 09-11-2023

Norstat, voortgekomen uit de overname van Respondenten.nl en CG Research, is in Nederland sinds 2021 actief. De afgelopen twee jaar heeft Norstat zich verder ontwikkeld om voor Nederlandse bedrijven dé partner te worden op het gebied van respondentenwerving en dataverzameling.

Onder het motto ‘Know your world’ helpen we onze opdrachtgevers bij het verzamelen van inzichten om zo betere producten en diensten te ontwikkelen. Dit doen we door bedrijven in contact te brengen met hun doelgroep, waar, wanneer en hoe zij dat willen. Voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek bieden we zowel full-service als do-it-yourself oplossingen.

Norstat: de one-stop-shop voor dataverzameling

Kwalitatief onderzoek

Als je op zoek bent naar een specifieke doelgroep voor diepte-interviews of focusgroepen, dan gaan onze ervaren projectmanagers graag voor je aan de slag. Op basis van duidelijke selectiecriteria selecteren zij relevante respondenten met een duidelijke mening.

Voor het testen van een product of applicatie met gebruikers, biedt TestingTime je de snelheid en flexibiliteit die je nodig hebt in een agile ontwikkelproces. Via dit do-it-yourself platform krijg je meteen inzicht in de haalbaarheid en kosten van je selectie. Via Artificial Intelligence selecteert het systeem de juiste deelnemers voor jouw project.

Ons full-service Qual team heeft een internationaal netwerk van moderators, locaties en selectiebureaus om je te ondersteunen bij (multi-country) kwalitatieve onderzoeken.

En onze moderne onderzoeksruimten in Amsterdam en Amersfoort beschikken over alle faciliteiten voor het succesvol uitvoeren van kwalitatief onderzoek, UX onderzoek en creatieve sessies.

Kwantitatief onderzoek

Voor kwantitatief onderzoek kun je bij ons terecht voor sample-only via het Norstat-panel dat inmiddels in 19 Europese landen actief is. Maar we kunnen je ook helpen bij het opstellen en programmeren van je vragenlijst. De resultaten van het onderzoek leveren we op in een dataset, een tabellenrapport of een overzichtelijk online dashboard.

Via Norstat Express bieden we je de mogelijkheid om snel een beperkt aantal vragen (maximaal vijf) aan een groep van maximaal 500 Nederlanders te stellen. Zo verzamel je snel, vaak al binnen twee uur, inzichten om belangrijk beslissingen te ondersteunen.

De afgelopen jaren hebben we ons gespecialiseerd in Home User Tests (HUTs), waarbij consumenten thuis producten gebruiken en er daarna hun mening over geven. Na het selecteren van de deelnemers, verzenden we de producten en zorgen we ervoor dat de deelnemers hun feedback geven via een online vragenlijst.

Betrouwbaar panel voor data van de hoogste kwaliteit

De basis voor al deze onderzoeksoplossingen vormt ons consumentenpanel, met in Nederland meer dan 47.000 actieve panelleden. Wij nemen onze panelleden serieus en zorgen voor een positieve ervaring als zij aan onderzoek deelnemen. Door panelleden voor verschillende soorten onderzoeken uit te nodigen, bijvoorbeeld voor zowel online vragenlijsten als voor (online) groepsdiscussies of producttesten, zorgen we ervoor dat deelnemen leuk is en dat deelnemers betrokken blijven. Dit is volgens ons een voorwaarde voor waardevolle inzichten.

Wil je weten hoe onze oplossingen jou kunnen helpen bij het verzamelen van inzichten? Kijk dan op www.norstat.nl of neem contact op met Kjell Massen, Director New Business Development – kjell.massen@norstat.nl voor een kennismakingsgesprek.

Norstat is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?