Actueel | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Healthcare Insights ‘AI in de zorg’

Professor Andre Dekker (Maastricht University) sprak eerder deze maand tijdens de Healthcare Insights Talk van de MOA over het inzetten van AI. Over het waarom, de mogelijkheden en de ontwikkelingen. Hij schreef er een bijdrage over. We willen voorspellingen doen aan de hand van meer variabelen dan het menselijk brein kan. Hiervoor moeten we data...
Actueel | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Machine Learning within sensory and consumer science applied to consumer segmentation

Discover how to find and characterize segmentation in consumer liking scores through a series of machine learning approaches. Learn to find meaningful consumer segments and evaluate these segments for stability. And to apply several common machine learning approaches to predict cluster segment based on consumer demographic, behavioral, and psychographic information. Speakers: Tian Yu (Aigora) Dr....
Onderzoek | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

Overheidsorganisaties investeren steeds meer in AI

Overheidsorganisaties wereldwijd passen steeds meer kunstmatige intelligentie toe om hun publieke doel te bereiken, maar overheidsmedewerkers maken zich ook zorgen over de impact van de technologie. Dat blijkt uit onderzoek van Gartner. 36% van de (overheids)respondenten in het Gartner-onderzoek is van plan om in 2021 meer te investeren in AI en ML. Chatbots of conversational...
Best practices | 12 oktober 2021
12 oktober 2021

‘Hoe meer data-science hoe groter de behoefte aan kwalitatief onderzoek’

Over vijf jaar stap je vanachter je computer thuis de winkel van Apple in New York binnen om de nieuwste iPhone op te pakken en te bekijken. ‘Maar de menselijke kant in dat contact ga je niet krijgen van een algoritme. Daar heb je kwalitatief onderzoek voor nodig’, denkt Theo van der Steen van Underlined....
Bureaus | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

Kantar brings AI-based creative testing to digital video adverts

Kantar announced the global launch of Digital Video AI, a fully AI-powered creative effectiveness tool that predicts the performance of digital video advertising. Building on the launch of Link AI for TV advertising in 2020, Digital Video AI is a creative measurement tool designed to evaluate online video ads against the behavioural and creative metrics...
Onderzoek | 04 oktober 2021
04 oktober 2021

AI-systeem onderzoekt mening over AI

Website Innovationsorigins.com meldt dat SAS, een in Duitsland gevestigd bedrijf voor analyse- en AI-softwareoplossingen, een index heeft opgesteld van de acceptatie van AI door het grote publiek. De index is gebaseerd op ongeveer 45.000 artikelen in Duitstalige kwaliteitsmedia en op ongeveer 220.000 tweets over het onderwerp sinds 2019. De index is volledig geautomatiseerd met het...
Bureaus | 15 september 2021
15 september 2021

GfK launches AI business intelligence platform

GfK has developed an artificial intelligence-based software platform, ‘gfknewron’. The cloud-based platform covers three areas: markets, consumers and predictions. The market element is based on GfK retail panel data and allows clients to use transaction data to measure product performance against market benchmarks and identify market changes. The ‘gfknewron Consumer’ module is the updated version...
Actueel | 21 juni 2021
21 juni 2021

Kabinet streeft naar mensgerichte AI

De aandacht voor de impact van algoritmen en AI op de samenleving is de laatste jaren sterk toegenomen. Het kabinet vindt het belangrijk om ook te wijzen op de kansen die AI en algoritmen bieden voor innovatie en om maatschappelijke problemen aan te pakken, maar het benadrukt ook beleid en regelgeving rond algoritmen en AI....
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Man versus machine

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je met software ‘insights’ kunt identificeren. Voor wie het nog niet wist:...
Interviews | 26 april 2021
26 april 2021

AI verandert customer experience voor altijd

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en vooral over het toekomstperspectief, van henzelf en van het vak. De eerste bijdragen komt van Theo van der Steen van Underlined. Met de pandemie als versneller zijn we...
Actueel | 21 april 2021
21 april 2021

Start Amsterdam Data Exchange

AMS-IX, deXes, SURF, Amsterdam Economic Board en de Universiteit van Amsterdam, zijn gestart met de bouw van de ‘Amsterdam Data Exchange’ (AMdEX): een neutrale, niet-commerciële, digitale infrastructuur, waarop data gecontroleerd en veilig, onder voorwaarden van de eigenaar, kunnen worden gedeeld. Met AMdEX willen de partners veilige en betrouwbare data-uitwisseling mogelijk maken, zonder afhankelijkheid van derden....
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things

Underlined geeft tijdens Road to MIE twee webinars, op 11 en 18 mei. De lezing van 11 mei gaat over CX en conversational intelligence. Theo van der Steen van Underlined licht toe. Het gebruiken van alle bronnen in plaats van alleen onderzoek is de enige weg vooruit. De perceptie van de klanten van Underlined blijft...

Ook de laatste bytes ontvangen?