Actueel | 15 mei 2025
15 mei 2025

‘Als je belangrijke stappen in de data-cleaning overslaat, dan klopt je output simpelweg niet’

Consultant Data Scientist Annemijn de Vries geeft begin juni een training in CRISP-DM (cross-industry standard process for data mining). In dit interview vertelt zij waarom deze methodologie essentieel is om data-science-projecten effectief te plannen en uit te voeren. ‘Dataspecialisten weten hoe ze moeten modelleren of programmeren, maar missen soms het overzicht.’ ▼ Waar veel mensen hun scriptie als…

Actueel | 13 mei 2025
13 mei 2025

Beautiful Lives sluit zich aan bij The Relevance Group


Beautiful Lives voegt zich bij The Relevance Group. In de Benelux is Beautiful Lives het vierde bureau dat zich bij The Relevance Group aansluit, naast Markteffect, Techonomy en TDA Group. Door de aansluiting wil Beautiful Lives haar positie versterken als expert in kwalitatief onderzoek en propositieontwikkeling, gebaseerd op de principes van design thinking. ▼ De…

Actueel | 13 mei 2025
13 mei 2025

Arjan Pomper vertrekt alweer bij NMO

Per 1 juli zal Algemeen Directeur Arjan Pomper vertrekken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Tot die tijd blijft hij actief voor de organisatie. Hij werd in november 2024 aangesteld als nieuwe Algemeen Directeur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek als opvolger van Ton Schoonderbeek. ▼ Het bestuur van NMO zegt Arjan Pomper erkentelijk te…

Actueel | 08 mei 2025
08 mei 2025

Daan Versteeg nieuwe Director Research Panel Inzicht en DPG Media

Per 1 mei 2025 is Daan Versteeg (47) werkzaam als Director Research bij Panel Inzicht en DPG Media. Hij heeft ruime ervaring in strategie, marketing en onderzoek bij bedrijven als Shell, Heineken, Google, Netquest, Dentsu en Ipsos I&O. Bij Ipsos I&O was hij Country Manager Nederland. Daarnaast is hij de voorzitter van het Data &…

Actueel | 08 mei 2025
08 mei 2025

‘De werkelijkheid is anders dan je eigen bubbel’

Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Vandaag: Carla de Bakker (59), werkzaam voor de RVO – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Carla de Bakker…

Actueel | 06 mei 2025
06 mei 2025

Verrijk je kennis op de Data & Insights Academy

Het Academy-aanbod van het Data & Insights Network is gericht op het verrijken van kennis en op persoonlijke ontwikkeling. Het gros van onze trainingen vindt plaats in de cursusruimte te Amsterdam. In de komende periode staan er weer inspirerende trainingen op het programma. We doen een greep uit het aanbod tot eind juni. ▼ Krachtige…

Actueel | 06 mei 2025
06 mei 2025

‘Hoe zorgen we ervoor dat we er voor klanten zijn op momenten dat het echt nodig is?’

Bij a.s.r. staat een extreem makkelijke en persoonlijke dienstverlening voor klanten en adviseurs centraal. Desirée van der Veen (foto), Senior Customer Experience Manager, zet zich dagelijks in om de klantervaring verder te verbeteren. ‘Je mag je elke dag opnieuw bezighouden met de uitdaging om klanten nóg een beetje blijer te maken.’ ▼ De loopbaan van…

Actueel | 01 mei 2025
01 mei 2025

The Relevance Group breidt uit met de Nederlandse TDA Group

The Relevance Group (TRG) breidt haar netwerk verder uit met de mede in Nederland gevestigde TDA Group. Dat brengt het totaal aantal organisaties binnen TRG tot acht, waaronder ook Markteffect en digital agency Techonomy. ▼ Met de toevoeging van TDA Group wil The Relevance Group haar positie als leidend netwerk op het snijvlak van data,…

Actueel | 22 april 2025
22 april 2025

‘Super interessant zijn digitale neuzen, alleen is de ene neus de andere niet’

Als consultant ondersteunt Saskia Kamps (foto) organisaties bij de implementatie van sensorisch onderzoek. Ze is ook docent van de NIMA-Data & Insights Network-cursus Sensorisch Onderzoek A. Het niveau van het vakgebied in Nederland vindt zij hoog, alleen mogen met name soft skills meer aandacht krijgen. ▼ Haar eerste theorieles in het sensorisch onderzoek kreeg Saskia…

Actueel | 15 april 2025
15 april 2025

Interstellar Group neemt Den of Data over

De Interstellar Group heeft Den of Data overgenomen. De overname past binnen de strategie van de Interstellar Group om volop in te zetten op data en AI en zo klanten beter te ondersteunen bij digitale transformaties. Den of Data is gespecialiseerd in data-analyse, datagedreven optimalisatie en AI-oplossingen. ▼ De overname van Den of Data sluit…

Personalia | 08 april 2025
08 april 2025

Rogier Boerhave naar Kien en PanelWizard

Rogier Boerhave (foto) is per 1 april gestart als Business Development Manager bij Kien Onderzoek. Met zijn ervaring van meer dan 15 jaar zal hij zich richten op het verstevigen en uitbreiden van de marktpositie van Kien en PanelWizard. Daarnaast gaat hij werken aan de verdere ontwikkeling van de DIY-onderzoekstool Factsnapp. ▼ ‘We zijn erg…

Actueel | 08 april 2025
08 april 2025

D&IN-leden vertellen hun vertaal: Robin in ’t Groen

Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Deze keer: Robin in ’t Groen. ‘Het Data & Insights Network is een organisatie waar mensen samenkomen om…

Ook de laatste bytes ontvangen?