Actueel | 01 april 2025
01 april 2025

Toluna brengt drie bureaus onder bij het eigen merk

Het wereldwijde onderzoeks- en insightsbureau Toluna verenigt Harris Interactive, GutCheck en MetrixLab onder de hoofdnaam. Toluna zegt dat het samenbrengen van de drie bedrijven onder het Toluna-merk de waardepropositie moet stroomlijnen, waarbij AI een sleutelrol gaat spelen. ▼ De integratie van AI in een gezamenlijk Toluna-platform wordt versterkt door de expertise van MetrixLab op het…

Actueel | 01 april 2025
01 april 2025

Rianne van der Loo nieuwe directeur Data & Insights Network

Per 1 september a.s. is Rianne van der Loo de nieuwe directeur van het Data & Insights Network (D&IN). Zij volgt Wim van Slooten op die na bijna 25 jaar de organisatie verlaat. Rianne van der Loo heeft ruime ervaring opgedaan in de technologie- en consultancysector. Haar benoeming past in het streven van de branche-…

Actueel | 25 maart 2025
25 maart 2025

Verplichte rapportage CO2-uitstoot – de gevolgen voor D&IN-leden

De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een Europese richtlijn die bedrijven verplicht om een duurzaamheidsrapportage uit te brengen. Het gaat om beursgenoteerde bedrijven en zogenoemde grote bedrijven. Maar ook kleine bedrijven die producten en/of diensten leveren aan deze beursgenoteerde bedrijven of grote bedrijven krijgen met de CSRD-richtlijn te maken. ▼ Vanaf boekjaar 2025 (en…

Actueel | 20 maart 2025
20 maart 2025

Wat kan ik declareren? Het Knab ZZP Uurtarievenboekje 2025 legt het uit

Wie wil weten wat je zoal kunt verdienen als zzp’er kan terecht bij een nieuwe versie van het Knab ZZP Uurtarievenboekje. Daarin komen heel veel zzp-functies aan bod, van startende marketeers tot ervaren belastingadviseurs, van praktisch opgeleide vakspecialisten tot strategische consultants. ▼ Op basis van 20.000 reacties geeft Knab cijfers geven over de 70 meest…

Actueel | 18 maart 2025
18 maart 2025

‘Het begrip fullservice is de afgelopen vijf jaar enorm veranderd’

Vandaag begint MIE’25. Onder de vele presentaties zijn er ook bijdragen van Markteffect, platinum partner van het MIE. Reden om te spreken met Boj Nefkens (foto midden), Managing Director van Markteffect. Hij vertelt hoe zijn bureau aan de toekomst bouwt. Wendbaarheid, internationale slagkracht maar ook menselijkheid staan daarin centraal. ▼ In 2020 werd Markteffect uitgeroepen…

Actueel | 13 maart 2025
13 maart 2025

AI en datawetenschap voor een betere wereld

Met artificial intelligence en data-science bijdragen aan oplossingen voor wereldwijde uitdagingen? Dat kan vanaf komend studiejaar. Dan beginnen de eerste studenten aan de nieuwe BSc-opleiding Data Science for Global Challenges aan de Wageningen University & Research. Een gesprek met opleidingsdirecteur Lukasz Grus. ‘Wij willen mensen opleiden die een brug vormen tussen de inhoud en methodes.’…

Actueel | 11 maart 2025
11 maart 2025

Europese privacytoezichthouders onderzoeken recht op verwijdering gegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar, samen met andere Europese privacytoezichthouders, onderzoeken in hoeverre organisaties de regels voor het recht op gegevens verwijderen naleven. De komende tijd controleert de AP bedrijven en overheden in Nederland. ▼ Mensen hebben recht op gegevenswissing van de persoonsgegevens die organisaties van hen verwerken. Dit recht is bedoeld om mensen meer grip te geven…

Actueel | 11 maart 2025
11 maart 2025

‘Voor veel mensen binnen organisaties blijft data een abstract begrip’

Als chief commercial officer van trainingsplatform Data Booster, heeft Danique Hekkema (foto) het tot haar missie gemaakt om organisaties het datagedreven werken bij te brengen. Ze vertelt waarom dat belangrijk is. ‘Het is belangrijk dat een organisatie haar mensen de vaardigheden geeft om met vertrouwen datagedreven beslissingen te nemen.’ ▼ Danique Hekkema raakte al vroeg…

Actueel | 06 maart 2025
06 maart 2025

MIE’25 – Kruidvat: een stapje duurzamer

Op het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s. in Amersfoort, georganiseerd door het Data & Insights Network, spreken Gaby Siera van Beautiful Lives en Neeltje Martens van AS Watson over Kruidvat en duurzaamheid. ‘In onze sessie nemen we je mee op klantreis.’ ▼ Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele…

Actueel | 06 maart 2025
06 maart 2025

MIE’25 – For every woman in you – de herpositionering van Hunkemöller

Op het Marketing Information Event van 18 en 19 maart a.s. in Amersfoort, georganiseerd door het Data & Insights Network, laten Astrid Westerveld van Hunkemöller en Marije Bakker van Ruigrok zien hoe onderzoek bijdraagt aan de herpositionering van Hunkemöller. ‘Data en AI bieden waardevolle inzichten, maar niets vervangt direct klantcontact.’ ▼ Hoe weet je of…

Personalia | 18 februari 2025
18 februari 2025

Lars de Vries stapt over van Nielsen naar Validators

Lars de Vries (foto) is per 1 februari gestart als Business Director Partnership & SaaS bij Validators. Hij gaat leidinggeven aan het team dat zich richt op partners, waaronder (internationale) bureaus en educatie. Daarnaast treedt hij toe tot het leiderschapsteam van Validators. Lars de Vries was hiervoor werkzaam bij Nielsen. ▼ Lars de Vries heeft…

Actueel | 13 februari 2025
13 februari 2025

Norstat breidt uit naar België

Norstat is nu ook in België gevestigd en het heeft Romain Barbet aangesteld als managing director bij Norstat Frankrijk en België. Norstat zegt dat uitbreiding naar België een logische stap is na recente lanceringen in Frankrijk en Nederland, en ook in overeenstemming was met de Europese groeistrategie. ▼ Romain Barbet zal worden belast met het…

Ook de laatste bytes ontvangen?