AI-trends voor 2025 – van CO2-voetafdruk tot de roep om betere data
Softwarebedrijf SAS heeft de trends en ontwikkelingen voor 2025 op een rijtje gezet. De verwachting is dat AI net zo veelbesproken blijft als dit jaar, maar er zullen ook nieuwe thema’s opduiken, zoals duurzaamheid en efficiëntere GenAI-modellen, modelspecialisatie, zaken op het gebied van wet- en regelgeving en een veranderd AI-landschap. ▼ De snelle opkomst van…
‘SMART kan jonge insightsprofessionals enorm helpen bij de start van hun carrière’
SMART (Starting Marketing And Research Talent) is de organisatie voor startende talenten op het gebied van marketing en research. Het is een ontmoetingsplaats voor actieve en enthousiaste gebruikers en leveranciers van marketinginformatie en insights. Mieke van Bergen (foto), research expert bij Markteffect, vertelt hoe en waarom zij bestuurslid werd, en wat er zo mooi is…
Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024
DDMA maakte afgelopen week bekend welke organisaties tot DDMA Experimentation Heroes 2024 zijn uitgeroepen. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de winst naar huis, in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web. ▼ Volgens de jury viel Primera’s case op door zijn klantgerichte aanpak, grondig gebruikersonderzoek, sterke samenwerking en robuuste datavalidatie,…
Aparte website GfK verdwijnt
NIQ en GfK gaan verder integreren, 16 maanden na de aankondiging van de fusie. Dat betekent dat de aparte website van GfK verdwijnt, en dat de merknaam alleen nog wordt gebruikt voor Tech & Durable- producten. ▼ Afgelopen zomer werd het consumentenpanel van GfK verkocht aan YouGov en dat maakt de weg vrij voor het…
‘Het vak van dataprofessional wordt nog altijd belangrijker’
Mark Vroegrijk won bij de jongste Data & Insights Awards de prijs voor Data Professional van 2024. Hij vertelt wat de prijs voor hem betekent en waarom toekomstige kandidaten vooral ook mee moeten doen. ‘Je krijgt een nog beter beeld van waar je zelf voor staat in je vakgebied.’ ▼ Afgelopen zomer won Mark Vroegrijk,…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Philippa Edward nieuwe global COO bij Verian Group
Verian heeft Philippa Edward benoemd tot wereldwijde Chief Operating Officer. Met haar benoeming wil Verian de focus op innovatie en efficiëntie verder uitbreiden. ▼ Philippa Edwards rapporteert aan de Global CEO en treedt toe tot Verian’s Executive Board. Samen met Steven Ramsey, Chief Financial Officer, en Zarina Ward, Chief People Officer, is de line-up van…
De meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers – volgens GRIT
De 33ste editie van het Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT) is verschenen. Deze editie (GRIT Business & Innovation Report) richt zich op de dynamiek van insights en analytics en op de sleutelrol die innovatie daarin speelt. Daarom ook een lijst van meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers. ▼ Voordat we aan de lijsten toekomen eerst…
Nieuwe raad van bestuur bij Dynata
Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…
Ipsos I&O continueert deelname aan raamcontract DPC
Ipsos I&O is vanaf 1 januari 2025 opnieuw onderdeel van het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek als vaste onderzoekpartner voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoeringsorganisaties. ▼ Op 9 oktober jl. ondertekende algemeen directeur Gerben Huijgen (foto) namens Ipsos I&O het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek met de Dienst Publicatie Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken. Vanaf 1…
Service Management Group neemt Bulbshare over
De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data &…
Cäsar neemt EMC Cultuuronderzoeken over
Segmentatiespecialist Cäsar neemt per 1 oktober de activiteiten van EMC Cultuuronderzoeken over. Cäsar breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de cultuursector, waarbij data wordt ingezet en gebruikt als essentieel onderdeel van het communicatieproces. ▼ Cäsar biedt een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld. Aan deze gebieden worden gewenste mediumtypes gekoppeld zoals buitenreclame,…
Verbiest en Olde Olthof bezoeken het ESOMAR Congres in Athene (deel 1)
De wereldwijde marktonderzoekvereniging ESOMAR organiseert deze week in Athene het jaarlijkse congres. Dat gaat dit jaar over de toekomst van marketing insights. Twee positief kritische D&IN- leden, Sylvie Verbiest en Coen Olde Olthof, zijn er deze week bij en ze doen in deze en komende nieuwsbrieven verslag. Ze starten met een indringend tweegesprek. ▼ Sylvie:…