The Relevance Group breidt uit met de Nederlandse TDA Group
The Relevance Group (TRG) breidt haar netwerk verder uit met de mede in Nederland gevestigde TDA Group. Dat brengt het totaal aantal organisaties binnen TRG tot acht, waaronder ook Markteffect en digital agency Techonomy. ▼ Met de toevoeging van TDA Group wil The Relevance Group haar positie als leidend netwerk op het snijvlak van data,…
‘Super interessant zijn digitale neuzen, alleen is de ene neus de andere niet’
Als consultant ondersteunt Saskia Kamps (foto) organisaties bij de implementatie van sensorisch onderzoek. Ze is ook docent van de NIMA-Data & Insights Network-cursus Sensorisch Onderzoek A. Het niveau van het vakgebied in Nederland vindt zij hoog, alleen mogen met name soft skills meer aandacht krijgen. ▼ Haar eerste theorieles in het sensorisch onderzoek kreeg Saskia…
Interstellar Group neemt Den of Data over
De Interstellar Group heeft Den of Data overgenomen. De overname past binnen de strategie van de Interstellar Group om volop in te zetten op data en AI en zo klanten beter te ondersteunen bij digitale transformaties. Den of Data is gespecialiseerd in data-analyse, datagedreven optimalisatie en AI-oplossingen. ▼ De overname van Den of Data sluit…
Rogier Boerhave naar Kien en PanelWizard
Rogier Boerhave (foto) is per 1 april gestart als Business Development Manager bij Kien Onderzoek. Met zijn ervaring van meer dan 15 jaar zal hij zich richten op het verstevigen en uitbreiden van de marktpositie van Kien en PanelWizard. Daarnaast gaat hij werken aan de verdere ontwikkeling van de DIY-onderzoekstool Factsnapp. ▼ ‘We zijn erg…
D&IN-leden vertellen hun vertaal: Robin in ’t Groen
Bij het Data & Insights Network draait alles om de leden. Wie zijn dat? Wat beweegt hen? Waarom vinden ze data & insights zo’n mooi vak? In een reeks interviews laten we de D&IN-leden zelf hun verhaal vertellen. Deze keer: Robin in ’t Groen. ‘Het Data & Insights Network is een organisatie waar mensen samenkomen om…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Toluna brengt drie bureaus onder bij het eigen merk
Het wereldwijde onderzoeks- en insightsbureau Toluna verenigt Harris Interactive, GutCheck en MetrixLab onder de hoofdnaam. Toluna zegt dat het samenbrengen van de drie bedrijven onder het Toluna-merk de waardepropositie moet stroomlijnen, waarbij AI een sleutelrol gaat spelen. ▼ De integratie van AI in een gezamenlijk Toluna-platform wordt versterkt door de expertise van MetrixLab op het…
Rianne van der Loo nieuwe directeur Data & Insights Network
Per 1 september a.s. is Rianne van der Loo de nieuwe directeur van het Data & Insights Network (D&IN). Zij volgt Wim van Slooten op die na bijna 25 jaar de organisatie verlaat. Rianne van der Loo heeft ruime ervaring opgedaan in de technologie- en consultancysector. Haar benoeming past in het streven van de branche-…
Verplichte rapportage CO2-uitstoot – de gevolgen voor D&IN-leden
De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een Europese richtlijn die bedrijven verplicht om een duurzaamheidsrapportage uit te brengen. Het gaat om beursgenoteerde bedrijven en zogenoemde grote bedrijven. Maar ook kleine bedrijven die producten en/of diensten leveren aan deze beursgenoteerde bedrijven of grote bedrijven krijgen met de CSRD-richtlijn te maken. ▼ Vanaf boekjaar 2025 (en…
Wat kan ik declareren? Het Knab ZZP Uurtarievenboekje 2025 legt het uit
Wie wil weten wat je zoal kunt verdienen als zzp’er kan terecht bij een nieuwe versie van het Knab ZZP Uurtarievenboekje. Daarin komen heel veel zzp-functies aan bod, van startende marketeers tot ervaren belastingadviseurs, van praktisch opgeleide vakspecialisten tot strategische consultants. ▼ Op basis van 20.000 reacties geeft Knab cijfers geven over de 70 meest…
‘Het begrip fullservice is de afgelopen vijf jaar enorm veranderd’
Vandaag begint MIE’25. Onder de vele presentaties zijn er ook bijdragen van Markteffect, platinum partner van het MIE. Reden om te spreken met Boj Nefkens (foto midden), Managing Director van Markteffect. Hij vertelt hoe zijn bureau aan de toekomst bouwt. Wendbaarheid, internationale slagkracht maar ook menselijkheid staan daarin centraal. ▼ In 2020 werd Markteffect uitgeroepen…
AI en datawetenschap voor een betere wereld
Met artificial intelligence en data-science bijdragen aan oplossingen voor wereldwijde uitdagingen? Dat kan vanaf komend studiejaar. Dan beginnen de eerste studenten aan de nieuwe BSc-opleiding Data Science for Global Challenges aan de Wageningen University & Research. Een gesprek met opleidingsdirecteur Lukasz Grus. ‘Wij willen mensen opleiden die een brug vormen tussen de inhoud en methodes.’…
Europese privacytoezichthouders onderzoeken recht op verwijdering gegevens
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar, samen met andere Europese privacytoezichthouders, onderzoeken in hoeverre organisaties de regels voor het recht op gegevens verwijderen naleven. De komende tijd controleert de AP bedrijven en overheden in Nederland. ▼ Mensen hebben recht op gegevenswissing van de persoonsgegevens die organisaties van hen verwerken. Dit recht is bedoeld om mensen meer grip te geven…