Kantar pakt miljardenfraude enquêtes aan
Kantar kondigt samenwerking aan met Realeyes dat zich toelegt op computer vision en aandachtsmeting. Realeyes’ identiteitsherkenningssoftware, Verify, wordt geïntegreerd in QubedAI van Kantars om beter te verifiëren of enquêtedeelnemers echte personen zijn. De combinatie van Verify en QubedAI heeft als doel de kwaliteit van verzamelde data uit interne en externe bronnen te verbeteren. Dat geldt…
Niels Schillewaert verlaat Human8
Niels Schillewaert, medeoprichter van Human8 (voorheen InSites Consulting), neemt afscheid van het bureau en van zijn functie als head of solutions en managing partner. Vorig jaar promoveerde Camille Nicita binnen Human8 van managing director voor Noord-Amerika tot global CEO, als opvolger van Kristof de Wulf. Schillewaert hielp bij het opzetten van (destijds) InSites Consulting in…
Motivaction neemt ITX Monitor over van Giarte
Motivaction neemt de IT Experience (ITX) monitor van het failliete bureau Giarte over. Met deze overname blijft marktinformatie beschikbaar voor uitbesteders van grote ICT-projecten. Motivaction gaat samenwerken met het Digital Ecosystems Institute, waardoor de positie in de markt voor ICT-onderzoek en consultancy verder wordt versterkt. De jaarlijkse ITX-monitor staat bekend als een belangrijk platform voor…
Mobiel Centre Marktonderzoek wordt MCM Research
Met ingang van dit nieuwe jaar is Mobiel Centre Marktonderzoek B.V. omgedoopt in MCM Research. De naam wordt al gebruikt in Frankrijk en België. Bij de naam hoort een pay-off: Make it Count and Meaningful. MCM Research verzamelt face-to-face data voor grote (internationale) onderzoeken in het sociale- en wetenschappelijke domein. Het bureau hanteert een persoonlijke…
Nebu en Survox gaan verder als Enghouse Insights
Softwarebedrijf Enghouse Systems heeft de activiteiten van Nebu- en Survox gecombineerd en omgedoopt tot Enghouse Insights. Het in Canada gevestigde Enghouse kocht in 2017 Survox, dat zich toelegt op het targeten van respondenten en het verzamelen van mobiele data, en vier jaar later het Nederlandse NEBU, dat onderzoekssoftware ontwikkelt. Een jaar geleden nam Enghouse ook…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Uitbreiding certificering Miles Research met ISO 27701
Vanaf 1 januari is Miles Research ook ISO 27701 gecertificeerd. Het bureau, dat vaak inzet op innovatieve manieren van onderzoek, wil hiermee ook de kwalitatieve basis van het vak verder versterken. Miles Research ziet in het nieuwe certificaat een bewijs dat ‘wij ons enthousiasme voor marktonderzoek op een betrouwbare manier uitvoeren, met respect voor privacygevoelige…
Salarisbenchmark marktonderzoek
Binnen de marktonderzoekswereld is salaris een regelmatig terugkerend thema. Tijd om er onderzoek naar te doen, vond Ewout Witte van het Marketing Intelligence Network. De marktonderzoeksector staat niet bekend als de sector waar de hoogste salarissen in omgaan, zegt hij. Vooral bureaus worstelen met de concurrentie van rollen bij opdrachtgevers en vanuit aanverwante sectoren. Omdat…
Data & Insights Awards 2024 – je hebt nog even om je nominaties door te geven!
Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer awards uit. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en bedrijven die het verschil maken in ons vakgebied. En dat verschil kun jij mede bepalen door je nominaties voor een van de awards door te geven. Maar wees er…
EU wil meer weten over relatie Microsoft en OpenAI
De stijgende financiële invloed van Microsoft op OpenAI roept steeds meer vragen op. De Europese Commissie kondigt een onderzoek aan om na te gaan of er sprake is van een fusie in plaats van een investering. In november afgelopen jaar was er veel gedoe rond CEO Sam Altman van OpenAI. Hij kreeg ontslag maar was…
YouGov neemt CPS GfK over
Consumentenonderzoeksbureau YouGov heeft de consumer panel services-activiteiten van GfK (CPS GfK) overgenomen. CPS GfK verzamelt aankoopgegevens van huishoudens in Europa. De deal past in YouGov’s langetermijngroeistrategie. Het bureau wil de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten. De overname breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18…
Markteffect gaat joint venture aan met The Relevance Group
De Markteffect Research Group (die bestaat uit Markteffect en Direct Research) gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland. Dat past volgens de groep binnen de ambitie om de dienstverlening uit te breiden door meer gebruik te maken van data-science, marketingtechnologie en AI. Markteffectdirecteur Hesam Fahimi zegt over de joint venture: ‘Zo…
Gaat Kantar zijn mediatak verkopen?
Kantar Media staat mogelijk in 2024 te koop voor ‘maar liefst 1 miljard pond’, zo bericht Sky News. De zender baseert zich op bronnen in de City of London. Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar, zou intussen investeringsspecialisten hebben gevraagd toezicht te houden op het verkoopproces. De vorige meerderheidsaandeelhouder, WPP, stemde 4,5 jaar geleden in…