Personalia | 01 maart 2022
GfK-topman Peter Feld vertrekt half maart
GfK-topman Peter Feld heeft besloten zijn contract niet te verlengen en hij verlaat het bedrijf op 14 maart. CFO Lars Nordmark zal op interim-basis de CEO-rol op zich nemen. COO Joshua Hubbert is toegevoegd aan de Management Board. Peter Feld trad in mei 2017aan als CEO. Hij kondigde een transformatie- en investeringprogramma aan gericht op...
Bureaus | 24 februari 2022
Eerste vonnis procedure rond CBS gunstig voor de MOA
Op 9 februari jl. zette de Rechtbank Den Haag een eerste stap in de juridische procedure die de MOA namens haar leden voert tegen het Ministerie van EZK. De Rechtbank verklaarde dat de MOA ontvankelijk is in haar klachten. Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te...
Personalia | 17 februari 2022
SKIM appoints three data and analytics experts in Europe and the US
SKIM has appointed three data and analytics experts in Europe and the United States. The new SKIMmers will deepen and expand the company’s advanced analytics know-how. Their experience, according to SKIM, will lead to more reliable, predictive insights to companies navigating an ‘increasingly complex, connected-data environment’. Jerome Hancock The first is Jerome Hancock, Senior Director...
Personalia | 10 februari 2022
DDMA stelt Nanda Appelman aan als market insights-specialist
Branchevereniging DDMA heeft Nanda Appelman, hiervoor werkzaam als senior research consultant bij Epiphany RBC, per 1 februari aangesteld als market insights-specialist. Nanda Appelman deed ruime ervaring in marktonderzoek op binnen de media- en marketingbranche, waaronder bij Talpa Network en IPG Mediabrands. Ze bouwde daar allround onderzoekservaring op, zowel in het zelfstandig uitvoeren als in het...
Actueel | 08 februari 2022
Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?
Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en het toonaangevende marketing research & analytics bureau. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door! De MOAwards 2022 worden uitgereikt in de volgende categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - bureauzijde Insights...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 17 januari 2022
Nieuwe directie Regioplan
Regioplan heeft een nieuwe vierkoppige directie. Peter Krooneman en Ger Homburg dragen na meer dan dertig jaar het stokje over. De vier nieuwe directielieden (en hun thematische veld) zijn Yannick Bleeker (Werk, Participatie & Sociale zekerheid), Miranda Witvliet (Mens & Samenleving), Jos Lubberman (Onderwijs & Arbeidsmarkt) en Katrien de Vaan (Zorg & Veiligheid). De vier...
Actueel | 17 januari 2022
DDMA deelt de trends voor 2022
Welke ontwikkelingen zorgen ervoor dat het werk van de marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag niemand missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij. Lees de voorspellingen van 11 commissieleden.
Bureaus | 13 januari 2022
InSites Consulting en Gongos, Inc. bundelen krachten
InSites Consulting neemt Gongos, Inc. over, een Amerikaans adviesbureau voor customer-centricity. Met meer dan 30 jaar ervaring is Gongos een begrip geworden in de VS als bureau dat merkgroei stimuleert door consumenten-inzicht te verbeteren en organisaties te veranderen. Gongos begon in 1991 in metro Detroit met consumentenonderzoek in de auto-industrie. Gaandeweg breidde het bedrijf zijn...
Bureaus | 12 januari 2022
Quantilope introduces unlimited paid time off
With the start of 2022, software company quantilope will enable all employees worldwide to take unlimited paid leave. With the new time-off policy, quantilope aims to further strengthen flexible working hours and its trust-based corporate culture, setting a new standard as an employer. All full- and part-time employees will be able to take as much...
Bureaus | 12 januari 2022
STG completes its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence
Technology investor Symphony Technology Group has completed its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence business and announced the additional purchase of PRgloo and Onclusive. Together, the three businesses will merge to create a new global media monitoring, measurement and workflow management service for the global PR and communications sector. The new standalone company will operate under...
Personalia | 11 januari 2022
I&O Research trekt Bram Wolf aan voor onderzoek mobiliteit en duurzaamheid
I&O Research heeft Bram Wolf aangetrokken als senior onderzoeker. Hij zal zich vooral richten op de onderwerpen mobiliteit en duurzaamheid. En dat zijn toevallig ook twee thema’s die prominent voorkomen in het nieuwe regeerakkoord. Nu al voert I&O Research veel onderzoek uit op het gebied van duurzaamheid en mobiliteit. Ontwikkelingen als elektrificatie van persoonlijke vervoersmiddelen,...
Bureaus | 10 januari 2022
Certificeringen Desan ISO 27001 en 20252 verlengd
Desan Research Solutions is sinds 2013 gecertificeerd voor ISO 20252 (markt- en opinieonderzoek) en sinds 2015 voor ISO 27001 (informatiebeveiliging). In november en december 2021 heeft voor beide certificeringen weer een positief afgesloten externe audit plaatsgevonden door de Stichting Toetsingsbureau KCC. ISO 27001 is de internationale norm voor informatietechnologie, beveiligingstechnieken en managementsystemen voor informatiebeveiliging. De...