Bureaus | 18 november 2021
18 november 2021

Niels Schillewaert Head of Solutions InSites Consulting

InSites Consulting, dat zich wil herpositioneren als wereldwijd ‘consumer centricity’ agency, kondigt de oprichting aan van een wereldwijd Solutions Office, geleid door Prof. Dr. Niels Schillewaert. Na een versnelde groei, zowel organisch (10%, juni 2021) als niet-organisch (overname van zes bureaus in de afgelopen drie jaar), wil InSites Consulting haar positionering verbreden van ‘consumer insight’...
Bureaus | 17 november 2021
17 november 2021

Phebi AI introduceert nieuwe Europese partner

Innovators4Research promoot en ondersteunt vanaf nu Phebi’s voice tech en emotional intelligence software in Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen. Phebi Ltd. (Phebi AI), ontwikkelaar van innovatieve voice tech voor dataverzameling en analyse van ‘non-conscious’ emoties in kwalitatief en kwantitatief gezondheids- en marktonderzoek, kondigde deze week aan dat het Innovators4Research, gevestigd in Nederland, heeft benoemd...
Bureaus | 17 november 2021
17 november 2021

Markteffect doorstaat ISO 20252-audit

Sinds september 2020 is Markteffect ISO 20252-gecertificeerd. Onderdeel van deze certificering is een jaarlijkse externe audit door een onafhankelijk toetsingsbureau. De certificering houdt in dat de kwaliteit van onderzoeken op de juiste manier wordt geborgd in de dagelijkse werkzaamheden. Daarbij valt te denken aan het inbouwen van voldoende controlestappen tijdens het werk of het inrichten...
Onderzoek | 10 november 2021
10 november 2021

Insights moet zich uitspreken over impact

De taal van de marktonderzoekindustrie moet evolueren om het belang van insights in de top van de organisatie te laten doorklinken. Dat stelt een onderzoek van de Market Research Society, de Insights Association en The Research Society. In een reeks internationale rondetafelgesprekken met klanten en leveranciers verkende de onderzoeksinstellingen de belangrijkste problemen waarmee de sector...
Bureaus | 08 november 2021
08 november 2021

MeMo2 wint Global I-COM Data Creativity Award

MeMo2 (a Kantar Company) is de 'General Category winner' van de I-COM Data Creativity Awards. De award werd behaald met het project The Future of Cross-media Analytics: World's first 100% automated cross media measurement platform THX. Naast MeM0 waren er nog andere winnaars, waaronder: Overall Winner & Location Based Category Winner Wavemaker India & Ogilvy...
Bureaus | 08 november 2021
08 november 2021

Unravel Research uitgeroepen tot FD Gazelle

Al eerder konden we melden dat DVJ Insights en Validators een FD Gazelle Award 2021 hadden veroverd en nu is ook Unravel Research in de prijzen gevallen. Dat is voor de eerste keer. Het bureau zegt hiermee een officieel tintje te krijgen als snelstgroeiend neuromarketingbureau van Nederland. Tim Zuidgeest, mede-oprichter van Unravel, zegt in een...
Actueel | 04 november 2021
04 november 2021

Waarom marktonderzoekbureaus zich druk moeten maken om duurzaamheid

Deze week vindt in Glasgow een groot congres plaats over klimaatverandering en de maatregelen om de negatieve gevolgen in kaart te brengen en – vooral – waar nodig om te buigen. Durk Bosma schreef een bijdrage met een bijzondere invalshoek: de rol van marktonderzoekbureaus om duurzaamheid te vergroten. De afgelopen week zag ik een publicatie...
Bureaus | 01 november 2021
01 november 2021

FD Gazelles voor DVJ Insights en Validators

DVJ Insights is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot FD Gazelle. Validators behaalde ‘m voor de tweede keer. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die in de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet stegen en het laatste jaar winstgevend afsloten. De nieuwe toekenning van een Gazelle betekent voor DVJ Insights dat...
Onderzoek | 01 november 2021
01 november 2021

Derde Nederlanders vreest verlies grip op digitalisering

Nederlanders maken zich zorgen over de digitale gesteldheid van het land en zijn politieke vertegenwoordigers. Maar liefst eenderde is bang de grip op digitalisering te verliezen. Dit blijkt uit onderzoek van banenplatform Honeypot, uitgevoerd door PanelWizard Direct. Volgens het onderzoek maakt 45% van de respondenten zich zorgen over het digitale niveau van de gemiddelde Nederlander....
Bureaus | 01 november 2021
01 november 2021

quantilope launches automated solution to need-based segmentation

quantilope, last week released the latest advanced method now offered on their platform: segmentation. With this new release, quantilope provides clients with an automated approach to segmenting their audience for marketing, product development, and innovation. The new automated analysis enables companies and brands to undertake the previously costly and time-consuming process of professional need-based segmentation....
Bureaus | 28 oktober 2021
28 oktober 2021

UmbrellaBrand Group neemt onderzoekssoftware-ontwikkelaar CMNTY over

De UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, heeft techbedrijf CMNTY overgenomen. Daarmee is een stap gezet op de Amerikaanse markt. CMNTY, gevestigd in New York, is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en het levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek. CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven...
Onderzoek | 26 oktober 2021
26 oktober 2021

Onderzoek diversiteit en inclusie – meer cijfers uit Nederland, en wat gebeurt er wereldwijd?

Afgelopen week publiceerden we de eerste resultaten uit de D&I Monitor over diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche. Daaruit bleek dat er op het gebied van discriminatie en ongelijkheid nog veel te verbeteren valt. Vandaag duiken we wat verder in de cijfers en laten we zien hoe de situatie wereldwijd is. De D&I...

Ook de laatste bytes ontvangen?