Personalia | 17 februari 2022
17 februari 2022

SKIM appoints three data and analytics experts in Europe and the US

SKIM has appointed three data and analytics experts in Europe and the United States. The new SKIMmers will deepen and expand the company’s advanced analytics know-how. Their experience, according to SKIM, will lead to more reliable, predictive insights to companies navigating an ‘increasingly complex, connected-data environment’. Jerome Hancock The first is Jerome Hancock, Senior Director...
Personalia | 10 februari 2022
10 februari 2022

DDMA stelt Nanda Appelman aan als market insights-specialist

Branchevereniging DDMA heeft Nanda Appelman, hiervoor werkzaam als senior research consultant bij Epiphany RBC, per 1 februari aangesteld als market insights-specialist. Nanda Appelman deed ruime ervaring in marktonderzoek op binnen de media- en marketingbranche, waaronder bij Talpa Network en IPG Mediabrands. Ze bouwde daar allround onderzoekservaring op, zowel in het zelfstandig uitvoeren als in het...
Actueel | 08 februari 2022
08 februari 2022

Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?

Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en het toonaangevende marketing research & analytics bureau. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door! De MOAwards 2022 worden uitgereikt in de volgende categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - bureauzijde Insights...
Personalia | 17 januari 2022
17 januari 2022

Nieuwe directie Regioplan

Regioplan heeft een nieuwe vierkoppige directie. Peter Krooneman en Ger Homburg dragen na meer dan dertig jaar het stokje over. De vier nieuwe directielieden (en hun thematische veld) zijn Yannick Bleeker (Werk, Participatie & Sociale zekerheid), Miranda Witvliet (Mens & Samenleving), Jos Lubberman (Onderwijs & Arbeidsmarkt) en Katrien de Vaan (Zorg & Veiligheid). De vier...
Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

DDMA deelt de trends voor 2022

Welke ontwikkelingen zorgen ervoor dat het werk van de marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag niemand missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij. Lees de voorspellingen van 11 commissieleden.
Bureaus | 13 januari 2022
13 januari 2022

InSites Consulting en Gongos, Inc. bundelen krachten

InSites Consulting neemt Gongos, Inc. over, een Amerikaans adviesbureau voor customer-centricity. Met meer dan 30 jaar ervaring is Gongos een begrip geworden in de VS als bureau dat merkgroei stimuleert door consumenten-inzicht te verbeteren en organisaties te veranderen. Gongos begon in 1991 in metro Detroit met consumentenonderzoek in de auto-industrie. Gaandeweg breidde het bedrijf zijn...
Bureaus | 12 januari 2022
12 januari 2022

Quantilope introduces unlimited paid time off

With the start of 2022, software company quantilope will enable all employees worldwide to take unlimited paid leave. With the new time-off policy, quantilope aims to further strengthen flexible working hours and its trust-based corporate culture, setting a new standard as an employer. All full- and part-time employees will be able to take as much...
Bureaus | 12 januari 2022
12 januari 2022

STG completes its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence

Technology investor Symphony Technology Group has completed its acquisition of Kantar’s Reputation Intelligence business and announced the additional purchase of PRgloo and Onclusive. Together, the three businesses will merge to create a new global media monitoring, measurement and workflow management service for the global PR and communications sector. The new standalone company will operate under...
Personalia | 11 januari 2022
11 januari 2022

I&O Research trekt Bram Wolf aan voor onderzoek mobiliteit en duurzaamheid

I&O Research heeft Bram Wolf aangetrokken als senior onderzoeker. Hij zal zich vooral richten op de onderwerpen mobiliteit en duurzaamheid. En dat zijn toevallig ook twee thema’s die prominent voorkomen in het nieuwe regeerakkoord. Nu al voert I&O Research veel onderzoek uit op het gebied van duurzaamheid en mobiliteit. Ontwikkelingen als elektrificatie van persoonlijke vervoersmiddelen,...
Bureaus | 10 januari 2022
10 januari 2022

Certificeringen Desan ISO 27001 en 20252 verlengd

Desan Research Solutions is sinds 2013 gecertificeerd voor ISO 20252 (markt- en opinieonderzoek) en sinds 2015 voor ISO 27001 (informatiebeveiliging). In november en december 2021 heeft voor beide certificeringen weer een positief afgesloten externe audit plaatsgevonden door de Stichting Toetsingsbureau KCC. ISO 27001 is de internationale norm voor informatietechnologie, beveiligingstechnieken en managementsystemen voor informatiebeveiliging. De...
Bureaus | 04 januari 2022
04 januari 2022

InSites Consulting neemt Space Doctors over

Om aan de toenemende vraag naar culturele inzichten en semiotiek te voldoen, neemt InSites Consulting het brand consultancybureau Space Doctors over. Door de krachten te bundelen, kunnen beide bedrijven zorgen voor een uitgebreid aanbod aan diensten op het gebied van strategische merk- en bedrijfstransformatie. Space Doctors werd in 2001 opgericht door Fiona McNae en wordt...
Bureaus | 03 januari 2022
03 januari 2022

Independent Minds wint pitch onderzoek voor Belgisch crisiscentrum

Independent Minds gaat het kwalitatieve en kwantitatieve onderzoek doen voor het Nationaal Crisiscentrum van België (www.crisiscentrum.be), in het kader van de nieuwe strategie van het centrum omtrent risicocommunicatie. Independent Minds gaat in eerste instantie in op de risicoperceptie, en de coping-strategieën van de Belgische burger met betrekking tot risico’s van zaken als gezondheid, veiligheid en...

Ook de laatste bytes ontvangen?