Personalia | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Kantar appoints Andy Doyle to chief people officer position

Kantar announced the appointment of Andy Doyle to the position of Chief People Officer. Most recently, he was Chief People and Culture Officer for National Grid Plc, the UK and US-based electricity systems operator. Prior to National Grid Andy Doyle was CHRO and a member of the executive leadership team that successfully floated Worldpay and...
Onderzoek | 21 oktober 2021
21 oktober 2021

D&I Monitor: carrièredrempels, onveiligheid en gebrek aan inclusie

De Nederlandse resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. Op veel vlakken is nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in de Nederlandse marketingindustrie. Het onderzoek wijst uit dat met...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Trendonderzoek: What’s Happening Finance 2021

De behoeften van consumenten op het gebied van financiële dienstverlening zijn flink in beweging. Nieuwe financiële producten en diensten worden gemeengoed, bijvoorbeeld het bevestigen van betalingen met je vingerafdruk of face-id. In What’s Happening Finance 2021 geeft Ruigrok/Netpanel inzicht in de ontwikkelingen. In het rapport What’s Happening Finance 2021 worden vier hoofdthema’s onderscheiden: betalen, beleggen,...
Bureaus | 14 oktober 2021
14 oktober 2021

Norstat neemt CG Research over

Dataverzamelingsbedrijf Norstat heeft een akkoord bereikt voor de overname van CG Research. Norstat nam in juli al Respondenten.nl over en met de nieuwe overname wil het bureau de positie op de Nederlandse markt versterken en uitbreiden. Norstat is Noord-Europees dataverzamelingsbedrijf voor marktonderzoeksdiensten. Sinds de oprichting in 1997 is het bedrijf uitgebreid met vestigingen in Denemarken,...
Best practices | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

De toekomst van brand health tracking

Brand health tracking staat onder druk. De pandemie heeft dat verergerd. Sommige bedrijven besteden minder (of nauwelijks meer) aan marketing en ze doen minder aan meting. In dit artikel betogen Sjoerd Koornstra en Patrick Bruin dat brand health tracking belangrijk is en wat dat betekent voor company insights managers. Het spectrum aan verkoopkanalen wordt groter....
Onderzoek | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

Overheidsorganisaties investeren steeds meer in AI

Overheidsorganisaties wereldwijd passen steeds meer kunstmatige intelligentie toe om hun publieke doel te bereiken, maar overheidsmedewerkers maken zich ook zorgen over de impact van de technologie. Dat blijkt uit onderzoek van Gartner. 36% van de (overheids)respondenten in het Gartner-onderzoek is van plan om in 2021 meer te investeren in AI en ML. Chatbots of conversational...
Onderzoek | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

ESOMAR publishes the 2021 Global Market Research report

ESOMAR published the 2021 Global Market Research report. It is one of the largest and most comprehensive reports on the size and characteristics of the insights industry. Highlighs from the report are: With an absolute growth of around 2%, the insights industry proved to be key to navigate the pandemic in 2020. But not all...
Actueel | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

Negen genomineerden PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Vorig jaar won Eveline van Zeeland met haar boek Marketing Design met Customer Journey Mapping de prestigieuze marketingliteratuurprijs. Dit zijn de negen nominaties - in alfabetische volgorde: Act Human - Waarom...
Bureaus | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

NielsenIQ acquires Data Impact and Rakuten Intelligence

NielsenIQ has bought omnichannel analytics company Data Impact and e-commerce data business Rakuten Intelligence. NielsenIQ was formed earlier this year after its spin-off from Nielsen. The acquisitions will expand NielsenIQ’s e-commerce and omnichannel measurement services. Paris-headquartered Data Impact operates in 40 markets, mainly across Europe and in the US. The company’s technology offers banner and...
Onderzoek | 06 oktober 2021
06 oktober 2021

Nationale OnderzoeksMonitor nu beschikbaar!

Miles Research deed voor de zomer uitgebreid onderzoek naar wat werknemers in en rond de onderzoekssector bezighoudt. Eerder deelde Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de eerste inzichten. En nu is het hele rapport voor iedereen kosteloos beschikbaar. De Nationale OnderzoeksMonitor geeft interessante inzichten in de verschillen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Ook...
Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

Bedrijven bundelen krachten tegen hackers

Het Financieel Dagblad meldt dat Nederlandse bedrijven op eigen initiatief een waarschuwingssysteem in het leven roepen tegen aanvallen door hackers. Dat is niet alleen ingegeven door veiligheid maar ook omdat de overheid te traag zou handelen, volgens de bedrijven. Het nog te ontwikkelen systeem moet hacks snel kunnen voorkomen. Nu zijn bedrijven afhankelijk van de...
Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

ESOMAR and GRBN publish global guidance on fair use of data

ESOMAR and the Global Research Business Network (GRBN) announce the release of two new complementary guidelines that further strengthen ethical standard framework to be used by their respective memberships: Primary Data Collection and Duty of Care. The documents provide essential support to research, insight and data analytics practitioners and the organisations that work with them...

Ook de laatste bytes ontvangen?