Actueel | 10 mei 2022
10 mei 2022

Brand Growth event digitaal te volgen

DVJ Insights presenteerde eerder dit jaar het Brand Growth-thema voor 2022: The Moment of Truth. Daar hoort het jaarlijkse Brand Growth-event bij en dat wordt gehouden op dinsdag 31 mei. Het programma is digitaal te volgen via een livestream. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth-edities waar het moment van aankoop...
Uitgelicht | 19 april 2022
19 april 2022

De topprioriteiten van marketeers voor 2022

Volgens het jaarlijkse marketingrapport 2022 van Nielsen zijn de topprioriteiten van marketeers dit jaar het vergroten van de naamsbekendheid, verbreden van onderzoek, ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en merken ‘purpose’ geven. Merkbekendheid is het belangrijkste doel van marketeers, waarbij ze een scala aan kanalen moeten gebruiken om een breed publiek te bereiken. Bijna twee derde (64%)...
Onderzoek | 14 april 2022
14 april 2022

Meerderheid Nederlandse werknemers voelt zich veilig bij werkgever

Over het algemeen heerst er binnen Nederland een open en goede organisatiecultuur. De maatschappelijke onrust rondom gevallen van ongewenst en ongepast gedrag vertaalt zich niet naar lagere tevredenheidscijfers of meer gevoelens van onveiligheid bij werkend Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse medewerkerbelevingsonderzoek van onderzoeks- en adviesbureau Integron. De meeste medewerkers voelen zich emotioneel veilig bij...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

33ste MARUG Conference op 26 april

Op 26 april a.s. vindt in Groningen, in Martini Plaza, de 33ste MARUG Conference plaats. Het thema is ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studentenmarketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele marketeers bezocht. MOA-leden krijgen korting op toegangsprijs. We leven momenteel in...
Actueel | 31 maart 2022
31 maart 2022

Nieuwe EDPB-guidelines over dark patterns

De European Data Protection Board (EDPB) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. Ook heeft de EDPB guidelines opgesteld over de samenwerking tussen de Europese privacytoezichthouders. De ‘Guidelines on Dark patterns in social media platform interfaces: How to recognise and avoid them’ geven praktische aanbevelingen aan ontwerpers...
Bureaus | 31 maart 2022
31 maart 2022

Markteffect en DirectResearch in top 10 snelst groeiende bedrijven Regio Zuid

Ieder jaar organiseert Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards, de prijs voor de snelst groeiende bedrijven in Nederland. De ME Research Group, bestaande uit Markteffect en DirectResearch, kreeg in november 2021 als voor de achtste keer een FD Gazelle. Tijdens de uitreiking afgelopen week werd bekend dat de ME Research Group in de top...
Personalia | 29 maart 2022
29 maart 2022

Kathryn Cooper joins Global Board Kantar Public

Kantar Public has appointed current WPP exec Kathryn Cooper in the new role of Global Head of Behavioural and Communications Advisory. Cooper works currently as Executive Director of WPP's Government and Public Sector Practice and leads WPP's growth in government work in the US market. Kathryn Cooper brings 25 years of experience in international marketing...
Actueel | 22 maart 2022
22 maart 2022

Marketing mag best wat nobeler

Je hoort de leerkrachten op leeftijd soms verzuchten: ‘Vroeger was leraar zijn nog een nobel beroep’. Als je leraar was, dan wás je iemand. Datzelfde verlangen naar nobiliteit zouden marketeers ook best mogen hebben. Eveline van Zeeland schreef er een bijdrage over. Marketing is in de basis een heel eervol vak. Het draait om waarde...
Bureaus | 08 maart 2022
08 maart 2022

Quantilope publishes guide for automated pricing research

Quantilope publishes a new practice guide for professional, automated pricing research. The guide explains techniques that brands can use to set the right price point to accommodate rising costs, and protect their business from losing market share. The guide explains advanced, automated pricing research methods for optimal, informed pricing of products and services as well...
Personalia | 01 maart 2022
01 maart 2022

DVJ Insights benoemt Emily Lando tot Director Research & Operations

DVJ Insights heeft Emily Lando per 21 februari aangesteld als Director Research & Operations. Zij wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van de klantprojecten en geeft sturing aan de activiteiten van het Research Team. Emily Lando is een research operations professional met brede ervaring in onderzoek, user experience, het begeleiden van teams en het beheren van...
Personalia | 01 maart 2022
01 maart 2022

GfK-topman Peter Feld vertrekt half maart

GfK-topman Peter Feld heeft besloten zijn contract niet te verlengen en hij verlaat het bedrijf op 14 maart. CFO Lars Nordmark zal op interim-basis de CEO-rol op zich nemen. COO Joshua Hubbert is toegevoegd aan de Management Board. Peter Feld trad in mei 2017aan als CEO. Hij kondigde een transformatie- en investeringprogramma aan gericht op...
Bureaus | 24 februari 2022
24 februari 2022

Eerste vonnis procedure rond CBS gunstig voor de MOA

Op 9 februari jl. zette de Rechtbank Den Haag een eerste stap in de juridische procedure die de MOA namens haar leden voert tegen het Ministerie van EZK. De Rechtbank verklaarde dat de MOA ontvankelijk is in haar klachten. Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te...

Ook de laatste bytes ontvangen?