Bureaus | 28 juni 2021
28 juni 2021

MeMo2 en New Growth Strategies sluiten partnership

MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten. De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd...
Onderzoek | 28 juni 2021
28 juni 2021

Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part two)

In part one of our Quality Fit for Purpose series we spoke about how data quality is dominating online research conversations. In this article, we continue with the subject and detail some common research tradeoffs. In reality, we make quality tradeoffs all the time in research. Sampling itself is a compromise: to get absolute data accuracy...
Actueel | 24 juni 2021
24 juni 2021

Wereldwijde diversiteitspeiling – doe mee!

Op 1 juli a.s. wordt de eerste wereldwijde diversiteitspeiling gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek is bedoeld om vast te stellen wat de stand zaken is op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun...
Bureaus | 23 juni 2021
23 juni 2021

Quantilope is expanding its MR partner network in Europe

In the course of its international expansion, quantilope is expanding its strategic partnerships in Europe. The international market research technology provider’s new partner program is focused on market research institutes and marketing and consulting agencies. Leading market research service providers such as GfK, Statista, and LINK are already using quantilope’s insights technology. quantilope is continuing...
Actueel | 23 juni 2021
23 juni 2021

Na corona willen we niet vijf dagen naar kantoor

Nu het aantal besmettingen fors daalt en het aantal gevaccineerden rond de 14 miljoen ligt, begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? In een MOA-lunchsessie van 11 juni werd er over gepraat, en er werden een paar vragen voorgelegd aan MOA-leden die aan de sessie...
Bureaus | 23 juni 2021
23 juni 2021

Miles Research is verhuisd

Miles Research is wat uit haar jasje gegroeid en is daarom verhuisd naar een nieuw pand. Het bureau is vanaf nu te vinden aan de Hoge Ham 89 in Dongen. En om te laten zien hoe dat nieuwe kantoor eruitziet is er zelfs een filmpje, dat hier is te vinden.
Actueel | 21 juni 2021
21 juni 2021

Marketing Manifest voor betekenisvolle impact

Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest dat marketeers uitdaagt om betekenisvolle impact te maken. Binnen de impactzones Maatschappij, Markt en Organisatie zijn 10 doelen geformuleerd die marketeers inspireren om hun rol te ontwikkelen en te versterken. De komende maanden zullen de verschillende...
Onderzoek | 21 juni 2021
21 juni 2021

Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part one)

Data quality dominates online research industry conversations – yet the industry has never clearly defined what it is and where it starts. That lack of definition is just as much of a contributor to poor results as bad data itself – after all, how can one know what is quality data if we don’t have...
Bureaus | 21 juni 2021
21 juni 2021

SurveyMonkey relaunches as Momentive

SurveyMonkey announced this month that it is relaunching as Momentive. Momentive developed the new brand using the company’s own solutions to gain deep insights from employees, customers, and the market through ten different studies across seven countries totaling over 22,000 respondents. The Momentive product portfolio includes its customer experience solution, GetFeedback; its survey solutions for...
Interviews | 15 juni 2021
15 juni 2021

Young Talents deel 2 – Leuk houden, een stem geven en af en toe afremmen

Ze zijn jong en veelbelovend, klinkt het in het enthousiaste juryrapport van de MOAwards voor Young Talents: ze zijn gedreven, hebben oog voor detail én voor de strategische lijnen, onbevangen, zijn in bezit van een visie en overtuigingskracht, innovatief, praktisch en digitaal. Niet verwonderlijk voor een juryrapport natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend als er zo...
Bureaus | 14 juni 2021
14 juni 2021

DVJ Insights en Markteffect in Top 250 Groeibedrijven

DVJ Insights staat voor het derde jaar op rij in de Top 250 Groeibedrijven, Markteffect veroverde voor de tweede keer een plaats in de lijst. De top 250 bestaat uit de snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens vijf miljoen euro omzet. Ze realiseerden een minimale jaarlijkse groei van 20% in...
Actueel | 14 juni 2021
14 juni 2021

Nieuw modelcontract voor veilige doorgifte persoonsgegevens

De Europese Commissie (EC) heeft een nieuw modelcontract goedgekeurd dat bedrijven kunnen gebruiken voor de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de EU naar landen daarbuiten. Bedrijven die nu al een modelcontract als doorgifte-instrument gebruiken, krijgen in totaal 18 maanden de tijd om hun huidige contracten in lijn te brengen met het nieuwe modelcontract. Door een modelcontract...

Ook de laatste bytes ontvangen?