Onderzoek | 01 november 2021
01 november 2021

Derde Nederlanders vreest verlies grip op digitalisering

Nederlanders maken zich zorgen over de digitale gesteldheid van het land en zijn politieke vertegenwoordigers. Maar liefst eenderde is bang de grip op digitalisering te verliezen. Dit blijkt uit onderzoek van banenplatform Honeypot, uitgevoerd door PanelWizard Direct. Volgens het onderzoek maakt 45% van de respondenten zich zorgen over het digitale niveau van de gemiddelde Nederlander....
Bureaus | 01 november 2021
01 november 2021

quantilope launches automated solution to need-based segmentation

quantilope, last week released the latest advanced method now offered on their platform: segmentation. With this new release, quantilope provides clients with an automated approach to segmenting their audience for marketing, product development, and innovation. The new automated analysis enables companies and brands to undertake the previously costly and time-consuming process of professional need-based segmentation....
Bureaus | 28 oktober 2021
28 oktober 2021

UmbrellaBrand Group neemt onderzoekssoftware-ontwikkelaar CMNTY over

De UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, heeft techbedrijf CMNTY overgenomen. Daarmee is een stap gezet op de Amerikaanse markt. CMNTY, gevestigd in New York, is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en het levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek. CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven...
Onderzoek | 26 oktober 2021
26 oktober 2021

Onderzoek diversiteit en inclusie – meer cijfers uit Nederland, en wat gebeurt er wereldwijd?

Afgelopen week publiceerden we de eerste resultaten uit de D&I Monitor over diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche. Daaruit bleek dat er op het gebied van discriminatie en ongelijkheid nog veel te verbeteren valt. Vandaag duiken we wat verder in de cijfers en laten we zien hoe de situatie wereldwijd is. De D&I...
Personalia | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Kantar appoints Andy Doyle to chief people officer position

Kantar announced the appointment of Andy Doyle to the position of Chief People Officer. Most recently, he was Chief People and Culture Officer for National Grid Plc, the UK and US-based electricity systems operator. Prior to National Grid Andy Doyle was CHRO and a member of the executive leadership team that successfully floated Worldpay and...
Onderzoek | 21 oktober 2021
21 oktober 2021

D&I Monitor: carrièredrempels, onveiligheid en gebrek aan inclusie

De Nederlandse resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. Op veel vlakken is nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in de Nederlandse marketingindustrie. Het onderzoek wijst uit dat met...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Trendonderzoek: What’s Happening Finance 2021

De behoeften van consumenten op het gebied van financiële dienstverlening zijn flink in beweging. Nieuwe financiële producten en diensten worden gemeengoed, bijvoorbeeld het bevestigen van betalingen met je vingerafdruk of face-id. In What’s Happening Finance 2021 geeft Ruigrok/Netpanel inzicht in de ontwikkelingen. In het rapport What’s Happening Finance 2021 worden vier hoofdthema’s onderscheiden: betalen, beleggen,...
Bureaus | 14 oktober 2021
14 oktober 2021

Norstat neemt CG Research over

Dataverzamelingsbedrijf Norstat heeft een akkoord bereikt voor de overname van CG Research. Norstat nam in juli al Respondenten.nl over en met de nieuwe overname wil het bureau de positie op de Nederlandse markt versterken en uitbreiden. Norstat is Noord-Europees dataverzamelingsbedrijf voor marktonderzoeksdiensten. Sinds de oprichting in 1997 is het bedrijf uitgebreid met vestigingen in Denemarken,...
Best practices | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

De toekomst van brand health tracking

Brand health tracking staat onder druk. De pandemie heeft dat verergerd. Sommige bedrijven besteden minder (of nauwelijks meer) aan marketing en ze doen minder aan meting. In dit artikel betogen Sjoerd Koornstra en Patrick Bruin dat brand health tracking belangrijk is en wat dat betekent voor company insights managers. Het spectrum aan verkoopkanalen wordt groter....
Onderzoek | 13 oktober 2021
13 oktober 2021

Overheidsorganisaties investeren steeds meer in AI

Overheidsorganisaties wereldwijd passen steeds meer kunstmatige intelligentie toe om hun publieke doel te bereiken, maar overheidsmedewerkers maken zich ook zorgen over de impact van de technologie. Dat blijkt uit onderzoek van Gartner. 36% van de (overheids)respondenten in het Gartner-onderzoek is van plan om in 2021 meer te investeren in AI en ML. Chatbots of conversational...
Onderzoek | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

ESOMAR publishes the 2021 Global Market Research report

ESOMAR published the 2021 Global Market Research report. It is one of the largest and most comprehensive reports on the size and characteristics of the insights industry. Highlighs from the report are: With an absolute growth of around 2%, the insights industry proved to be key to navigate the pandemic in 2020. But not all...
Actueel | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

Negen genomineerden PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

Negen boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2021. PIM wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Vorig jaar won Eveline van Zeeland met haar boek Marketing Design met Customer Journey Mapping de prestigieuze marketingliteratuurprijs. Dit zijn de negen nominaties - in alfabetische volgorde: Act Human - Waarom...

Ook de laatste bytes ontvangen?