Bureaus | 11 oktober 2021
11 oktober 2021

NielsenIQ acquires Data Impact and Rakuten Intelligence

NielsenIQ has bought omnichannel analytics company Data Impact and e-commerce data business Rakuten Intelligence. NielsenIQ was formed earlier this year after its spin-off from Nielsen. The acquisitions will expand NielsenIQ’s e-commerce and omnichannel measurement services. Paris-headquartered Data Impact operates in 40 markets, mainly across Europe and in the US. The company’s technology offers banner and...
Onderzoek | 06 oktober 2021
06 oktober 2021

Nationale OnderzoeksMonitor nu beschikbaar!

Miles Research deed voor de zomer uitgebreid onderzoek naar wat werknemers in en rond de onderzoekssector bezighoudt. Eerder deelde Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de eerste inzichten. En nu is het hele rapport voor iedereen kosteloos beschikbaar. De Nationale OnderzoeksMonitor geeft interessante inzichten in de verschillen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Ook...
Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

Bedrijven bundelen krachten tegen hackers

Het Financieel Dagblad meldt dat Nederlandse bedrijven op eigen initiatief een waarschuwingssysteem in het leven roepen tegen aanvallen door hackers. Dat is niet alleen ingegeven door veiligheid maar ook omdat de overheid te traag zou handelen, volgens de bedrijven. Het nog te ontwikkelen systeem moet hacks snel kunnen voorkomen. Nu zijn bedrijven afhankelijk van de...
Actueel | 29 september 2021
29 september 2021

ESOMAR and GRBN publish global guidance on fair use of data

ESOMAR and the Global Research Business Network (GRBN) announce the release of two new complementary guidelines that further strengthen ethical standard framework to be used by their respective memberships: Primary Data Collection and Duty of Care. The documents provide essential support to research, insight and data analytics practitioners and the organisations that work with them...
Personalia | 29 september 2021
29 september 2021

Nathalie Roos no longer taking over as CEO Ipsos

Ipsos has announced that Nathalie Roos will no longer be taking over as CEO, following the emergence of 'deep discrepancies' in her discussions with Didier Truchot. Instead, Ipsos MORI CEO Ben Page will take the top job, from November 15th. The firm said 'in-depth discussions' had been taking place between Truchot and former L'Oréal exec...
Actueel | 27 september 2021
27 september 2021

CBS schrapt indeling westers en niet-westers

Het CBS publiceert al tientallen jaren data over integratie en migratie. Migratie draagt veel bij aan de groei en de veranderende samenstelling van de bevolking. Ook vanuit het beleid en de wetenschap is er veel behoefte aan cijfers over deze thema’s. Maar het CBS schaft het onderscheid tussen westerse en niet-westerse achtergrond binnen afzienbare termijn...
Bureaus | 27 september 2021
27 september 2021

Ipsos acquires Infotools

Ipsos has agreed to acquire New Zealand-based market research software business Infotools. Founded in 1990, Infotools has offices in the US, UK, Latin America and South Africa, employs 75 people, and recorded sales of around $7m last year. The company’s cloud-based Harmoni platform is used by researchers to access, analyse and share insights from survey...
Bureaus | 27 september 2021
27 september 2021

New wins for Kantar in cross-media campaign measurement

In the United Kingdom, Kantar has been selected by Origin, the joint industry initiative led by ISBA (the UK advertiser trade body), as the preferred supplier of a single-source panel to develop a cross-media measurement system. This win builds on growing momentum in Latin America where Kantar has launched its ‘Cross Media Performance’ solution, with...
Bureaus | 22 september 2021
22 september 2021

Quantilope acquires video research company Plotto and announces product launch of inColor

Quantilope buys UK-based qualitative video research company Plotto and expands into automated qualitative market research. With the acquisition, quantilope announces the launch of its new product, inColor. inColor extends the company's existing Insights Automation platform as a standalone product, providing users with automated online qualitative market research. inColor is launched as a standalone product. The...
Bureaus | 15 september 2021
15 september 2021

GfK launches AI business intelligence platform

GfK has developed an artificial intelligence-based software platform, ‘gfknewron’. The cloud-based platform covers three areas: markets, consumers and predictions. The market element is based on GfK retail panel data and allows clients to use transaction data to measure product performance against market benchmarks and identify market changes. The ‘gfknewron Consumer’ module is the updated version...
Bureaus | 15 september 2021
15 september 2021

UmbrellaBrand Group neemt belang in The AccelerationGroup

UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, neemt een minderheidsbelang in The AccelerationGroup. Door het nemen van een belang krijgt The AccelerationGroup direct toegang tot de data, tooling en expertises van de UmbrellaBrand-bureaus. Voor de UmbrellaBrand Group past deze deelneming in de strategie om een volledig portfolio aan full service-marketingdiensten te bieden op...
Personalia | 08 september 2021
08 september 2021

MWM2 versterkt zich met Anneke Rijk

MWM2 heeft Anneke Rijk aangesteld als senior research consultant voor de kwalitatieve onderzoeksafdeling. Ze werkte 15 jaar aan opdrachtgeverskant, o.a. als market research & customer insights lead bij Nutricia Advanced Medical Nutrition en deed daarvoor ervaring op bij marktonderzoekbureau Opinion. Manager Kwalitatief Onderzoek, Marjolein Eigenfeld, is erg blij met de komst van Anneke Rijk: ‘Bij...

Ook de laatste bytes ontvangen?