Bureaus | 27 september 2021
Ipsos acquires Infotools
Ipsos has agreed to acquire New Zealand-based market research software business Infotools. Founded in 1990, Infotools has offices in the US, UK, Latin America and South Africa, employs 75 people, and recorded sales of around $7m last year. The company’s cloud-based Harmoni platform is used by researchers to access, analyse and share insights from survey...
Bureaus | 27 september 2021
New wins for Kantar in cross-media campaign measurement
In the United Kingdom, Kantar has been selected by Origin, the joint industry initiative led by ISBA (the UK advertiser trade body), as the preferred supplier of a single-source panel to develop a cross-media measurement system. This win builds on growing momentum in Latin America where Kantar has launched its ‘Cross Media Performance’ solution, with...
Bureaus | 22 september 2021
Quantilope acquires video research company Plotto and announces product launch of inColor
Quantilope buys UK-based qualitative video research company Plotto and expands into automated qualitative market research. With the acquisition, quantilope announces the launch of its new product, inColor. inColor extends the company's existing Insights Automation platform as a standalone product, providing users with automated online qualitative market research. inColor is launched as a standalone product. The...
Bureaus | 15 september 2021
GfK launches AI business intelligence platform
GfK has developed an artificial intelligence-based software platform, ‘gfknewron’. The cloud-based platform covers three areas: markets, consumers and predictions. The market element is based on GfK retail panel data and allows clients to use transaction data to measure product performance against market benchmarks and identify market changes. The ‘gfknewron Consumer’ module is the updated version...
Bureaus | 15 september 2021
UmbrellaBrand Group neemt belang in The AccelerationGroup
UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, neemt een minderheidsbelang in The AccelerationGroup. Door het nemen van een belang krijgt The AccelerationGroup direct toegang tot de data, tooling en expertises van de UmbrellaBrand-bureaus. Voor de UmbrellaBrand Group past deze deelneming in de strategie om een volledig portfolio aan full service-marketingdiensten te bieden op...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 08 september 2021
MWM2 versterkt zich met Anneke Rijk
MWM2 heeft Anneke Rijk aangesteld als senior research consultant voor de kwalitatieve onderzoeksafdeling. Ze werkte 15 jaar aan opdrachtgeverskant, o.a. als market research & customer insights lead bij Nutricia Advanced Medical Nutrition en deed daarvoor ervaring op bij marktonderzoekbureau Opinion. Manager Kwalitatief Onderzoek, Marjolein Eigenfeld, is erg blij met de komst van Anneke Rijk: ‘Bij...
Personalia | 08 september 2021
Reineke Reitsma head of data & technology bij Ipsos
Reineke Reitsma is per 1 september begonnen als Head of Data & Technology bij Ipsos. Reitsma gaat het team leiden dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten op het gebied van geïntegreerde human insights en data insights, gebruikmakend van de nieuwste technologieën. Reineke Reitsma geniet een sterke reputatie in de internationale...
Personalia | 06 september 2021
Nicole Engels Director Center of Expertise DVJ Insights
Per 1 september is Nicole Engels aangesteld als Director Center of Expertise van DVJ Insights. In deze nieuwe rol geeft zij leiding aan het gelijknamige team, dat bestaat uit het Innovation LAB, Science & Analytics en Marketing Communicatie. Het Center of Expertise draagt bij aan de verdere ontwikkeling van solutions, methoden-analyses en deliverables, maar ook...
Personalia | 01 september 2021
Irena Petric van NMO naar Ipsos
Irena Petric start per 1 oktober als Service Line Lead Audience Measurement & Media Development Nederland bij Ipsos. In deze rol gaat zij het team aansturen dat zich bezighoudt met het opzetten en uitvoeren van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het crossmediale bereiksonderzoek dat Ipsos eerder dit jaar heeft geacquireerd. Irena Petric geniet nationaal en...
Personalia | 01 september 2021
DWise Consulting breidt verder uit in Europa
DWise Consulting, een gespecialiseerd servicebureau op het gebied van research en insights heeft Claudia Doeland en Puisé Pang aangesteld als client directors en partners om zo verdere uitbreiding in Europa te bewerkstelligen. DWise Consulting is leverancier van research services en voor technologiebedrijven, onderzoeksbureaus en bedrijfsorganisaties. Het bureau heeft kantoren in Nederland en Bulgarije. Claudia Doeland...
Bureaus | 01 september 2021
MWM2 per 1 september verhuisd
MWM2 is per 1 september verhuisd van de Rijnsburgstraat naar de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam. Het nieuwe kantoor ligt in een buurt die wordt gezien als de belangrijkste creatieve en technologische hotspot van de stad. MWM2 deelt het pand met reclamebureau TBWA. Ook de drie dochterbedrijven, Crowdtech, InnerVoice en Hibou, zijn meeverhuisd. De belangrijkste...
Bureaus | 30 augustus 2021
Nieuw marketingadviesbureau Mark Stronger
Ronald Jansen heeft DVJ Insights verlaten voor de oprichting van een marketingadviesbureau. Dat doet hij samen met Rob Revet en Ed Borsboom onder de naam Mark Stronger. Het bureau gaat bedrijven ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing- en merkstrategie die aantoonbaar bijdraagt aan business kpi’s. Om bedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen en...