Bureaus | 12 juli 2021
InSites Consulting meldt 10% groei
InSites Consulting kondigde vorige week aan dat het zijn boekjaar 2020-2021 afsluit met een inkomstengroei van 10%, goed voor 66 miljoen euro wereldwijd. Terwijl in EMEA, APAC en de VS even sterke groeipercentages werden opgetekend, realiseerde het bedrijf een aanzienlijk hoger groeipercentage van 16% bij wereldwijde merken versus nationale merken. Magali Geens, Hoofd van Groeimanagement...
Onderzoek | 08 juli 2021
Eerste resultaten Nationale OnderzoeksMonitor
Miles Research voerde de afgelopen weken de Nationale OnderzoeksMonitor (NOM) uit. Met dit onderzoek wil het bureau in kaart brengen wat er speelt in de wereld van het marktonderzoek. Eric Landwaart deelt de eerste resultaten. Aan het onderzoek deden ruim 140 mensen mee, netjes verdeeld over mensen bij bureaus en opdrachtgevers. Op dit moment zetten...
Onderzoek | 08 juli 2021
Hoe aantrekkelijk ben jij als werkgever?
Na corona komt de arbeidsmarkt weer in beweging en werkgevers moeten zich afvragen waarom mensen echt bij ze willen werken. Employer branding mag daarom hoger op de agenda komen van bedrijven. Een bijdrage – namens SWOCC - van Natasja van Eijsden. De vraag in de titel werd in de pré-coronatijd wat mij betreft te weinig...
Personalia | 07 juli 2021
Chris Jansen new CEO Kantar Group
Kantar announces the appointment of Chris Jansen as Group Chief Executive Officer, effective 1 November 2021. Mr Jansen joins Kantar with more than 20 years of leadership experience in the services sector; from brand building to service delivery transformation, alongside a background in classic FMCG marketing, and an established track record of managing private equity-owned...
Bureaus | 07 juli 2021
quantilope is expanding into the UK market
Global market research technology provider quantilope is expanding into the UK market in July 2021. The UK market is the world's second-largest market for market research, worth almost USD 7 billion. quantilope has been on a path of global expansion, opening it’s first international office in New York in 2019, which has now grown to...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 07 juli 2021
Robin Mulders consultant bij Underlined
Per 1 juli is Robin Mulders begonnen als consultant bij Underlined. Hij startte zijn carrière als business consultant bij Adviesgroep Novius, waar hij organisaties hielp met strategisch advies, business analyse en project management. Zijn interesse is vooral gericht op customer experience en binnen Underlined wil hij er de mogelijkheden van data science aan toevoegen.
Actueel | 05 juli 2021
Data-driven soundbites
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen ziet de meters van het data-dashboard uitslaan en de onrust groter worden. Opzij,...
Personalia | 05 juli 2021
MetrixLab opens Frankfurt Office
MetrixLab has opened an office in Frankfurt to expand its position in the DACH region (Germany, Austria and Switzerland) and made four senior appointments. The company has appointed Claudia Gelbe as managing director. She joined from Kantar earlier in the year, initially as group account lead, and has previously held client roles at Millward Brown...
Actueel | 05 juli 2021
Gaia-X heeft Nederlandse hub
Gaia-X, het Europese initiatief om een data- en cloudinfrastructuur te ontwikkelen waarbij data-soevereiniteit geborgd kan worden, heeft sinds vorige week een Nederlandse hub. Dit is aangekondigd door TNO dat als coördinator van de hub optreedt. De hub gaat invulling geven aan het Nederlandse standpunt over de Europese data- en cloudinfrastructuur. Vanuit de hub wordt kennis...
Onderzoek | 01 juli 2021
Doe mee aan de wereldwijde diversiteitspeiling!
Vanaf 1 juli wordt de eerste wereldwijde All-In Monitor gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek wil vaststellen hoe het staat met diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren. Pak nu de kans en laat...
Bureaus | 28 juni 2021
MeMo2 en New Growth Strategies sluiten partnership
MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten. De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd...
Onderzoek | 28 juni 2021
Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part two)
In part one of our Quality Fit for Purpose series we spoke about how data quality is dominating online research conversations. In this article, we continue with the subject and detail some common research tradeoffs. In reality, we make quality tradeoffs all the time in research. Sampling itself is a compromise: to get absolute data accuracy...