Actueel | 05 juli 2021
Data-driven soundbites
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen ziet de meters van het data-dashboard uitslaan en de onrust groter worden. Opzij,...
Personalia | 05 juli 2021
MetrixLab opens Frankfurt Office
MetrixLab has opened an office in Frankfurt to expand its position in the DACH region (Germany, Austria and Switzerland) and made four senior appointments. The company has appointed Claudia Gelbe as managing director. She joined from Kantar earlier in the year, initially as group account lead, and has previously held client roles at Millward Brown...
Actueel | 05 juli 2021
Gaia-X heeft Nederlandse hub
Gaia-X, het Europese initiatief om een data- en cloudinfrastructuur te ontwikkelen waarbij data-soevereiniteit geborgd kan worden, heeft sinds vorige week een Nederlandse hub. Dit is aangekondigd door TNO dat als coördinator van de hub optreedt. De hub gaat invulling geven aan het Nederlandse standpunt over de Europese data- en cloudinfrastructuur. Vanuit de hub wordt kennis...
Onderzoek | 01 juli 2021
Doe mee aan de wereldwijde diversiteitspeiling!
Vanaf 1 juli wordt de eerste wereldwijde All-In Monitor gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek wil vaststellen hoe het staat met diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren. Pak nu de kans en laat...
Bureaus | 28 juni 2021
MeMo2 en New Growth Strategies sluiten partnership
MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten. De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 28 juni 2021
Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part two)
In part one of our Quality Fit for Purpose series we spoke about how data quality is dominating online research conversations. In this article, we continue with the subject and detail some common research tradeoffs. In reality, we make quality tradeoffs all the time in research. Sampling itself is a compromise: to get absolute data accuracy...
Actueel | 24 juni 2021
Wereldwijde diversiteitspeiling – doe mee!
Op 1 juli a.s. wordt de eerste wereldwijde diversiteitspeiling gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek is bedoeld om vast te stellen wat de stand zaken is op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun...
Bureaus | 23 juni 2021
Quantilope is expanding its MR partner network in Europe
In the course of its international expansion, quantilope is expanding its strategic partnerships in Europe. The international market research technology provider’s new partner program is focused on market research institutes and marketing and consulting agencies. Leading market research service providers such as GfK, Statista, and LINK are already using quantilope’s insights technology. quantilope is continuing...
Actueel | 23 juni 2021
Na corona willen we niet vijf dagen naar kantoor
Nu het aantal besmettingen fors daalt en het aantal gevaccineerden rond de 14 miljoen ligt, begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? In een MOA-lunchsessie van 11 juni werd er over gepraat, en er werden een paar vragen voorgelegd aan MOA-leden die aan de sessie...
Bureaus | 23 juni 2021
Miles Research is verhuisd
Miles Research is wat uit haar jasje gegroeid en is daarom verhuisd naar een nieuw pand. Het bureau is vanaf nu te vinden aan de Hoge Ham 89 in Dongen. En om te laten zien hoe dat nieuwe kantoor eruitziet is er zelfs een filmpje, dat hier is te vinden.
Actueel | 21 juni 2021
Marketing Manifest voor betekenisvolle impact
Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest dat marketeers uitdaagt om betekenisvolle impact te maken. Binnen de impactzones Maatschappij, Markt en Organisatie zijn 10 doelen geformuleerd die marketeers inspireren om hun rol te ontwikkelen en te versterken. De komende maanden zullen de verschillende...
Onderzoek | 21 juni 2021
Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part one)
Data quality dominates online research industry conversations – yet the industry has never clearly defined what it is and where it starts. That lack of definition is just as much of a contributor to poor results as bad data itself – after all, how can one know what is quality data if we don’t have...