Bureaus | 26 mei 2021
MeMo2 en Publicis winnen vier IAB Europe Research Awards
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft afgelopen dinsdag bekendgemaakt dat MeMo2, in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO voor vier categorieën een IAB Europe Research Award heeft gewonnen. De categorieën zijn Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research en Research Innovation. Het unieke aan de ingezonden case,...
Onderzoek | 26 mei 2021
Online kwalitatief grootste groeimarkt
Met de Nationale OnderzoeksMonitor wil Miles Research de ontwikkelingen in het vak in kaart brengen. Op dit moment hebben ruim 100 mensen de vragenlijst ingevuld, gelijkmatig verdeeld over bureaus en opdrachtgevers. Maar deelnemen is nog mogelijk. Er beginnen interessante inzichten naar voren te komen, hoewel nog indicatief uiteraard. Online kwalitatief onderzoek wordt als de grootste...
Bureaus | 26 mei 2021
Kantar Public launches data science platform
Kantar Public, the global group's government and public sector practice, has launched a data science platform and toolkit, 'PUBLIC Evidential', which promises advanced data blending and analytics to help 'build and enrich' the evidence base for public policy decisions. The platform was originally built during 2020 as a means of integrating data from multiple sources,...
Onderzoek | 19 mei 2021
Voorstellen media monitoring NMO gevraagd
Afgelopen dinsdag 18 mei publiceerden de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van...
Onderzoek | 19 mei 2021
VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’
De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE. Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalia | 19 mei 2021
Wouter Jacobs terug bij MarketResponse
Wouter Jacobs is begin mei teruggekeerd bij MarketResponse in de functie van senior research consultant publieke sector. Hij gaat voor de overheid en andere publieke organisaties aan de slag met maatschappelijke thema’s als duurzaamheid, mobiliteit, gezondheid, veiligheid en burgerparticipatie. Wouter Jacobs gaat zich met name richten op communicatievraagstukken. ‘Het interessante aan het werken voor de...
Bureaus | 18 mei 2021
Eerste certificaat ISO 27701 voor Blauw Research
Als uitbreiding van ISO 27001 (informatiebeveiliging) kunnen onderzoekbureaus zich sinds enige tijd ook laten certificeren voor ISO 27701. Dit is een ISO-norm die helemaal gericht is op privacy-informatiemanagement. Het eerste bureau dat het certificaat heeft behaald is Blauw Research. De ISO-norm behandelt alle aspecten van ‘Personally Identifiabele Information (PII)’, waaronder de verantwoordelijkheden van PII Verwerkingsverantwoordelijken...
Onderzoek | 17 mei 2021
In memoriam professor Ronald Inglehart (1934-2021)
Op 8 mei is in Amerika professor Ronald Inglehart overleden. Inglehart heeft een belangrijke bijdrage aan het Nederlandse cultuur- en waardenonderzoek geleverd. Er zijn mensen waarvan hun publieke bekendheid omgekeerd evenredig laag is met het belang dat zij voor wetenschap en samenleving hebben gehad. Professor Ronald Inglehart, oprichter van het World Values Survey en Professor...
Actueel | 10 mei 2021
Wifitracking beboet
Op 29 april berichtte de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) dat een boete is uitgedeeld aan de gemeente Enschede omdat de stad volgens de AP wifitracking gebruikte in de binnenstad op een manier die niet mag. Het zou daarmee mogelijk zijn om winkelend publiek en mensen die in de binnenstad wonen of werken te volgen en niet...
Personalia | 10 mei 2021
Paulien Schieven Chief Client Officer bij Ipsos
Per 1 mei is Paulien Schieven gestart als Chief Client Officer bij Ipsos Nederland. In deze rol richt zij zich op de verdere professionalisering van de commerciële organisatie Paulien Schieven was in 2000 mede-oprichter van SmartAgent dat werkte op het gebied van research en data intelligence. Meer recent werkte zij als Director Sales & Marketing...
Onderzoek | 10 mei 2021
Nationale Onderzoeksmonitor – deelnemen kan nog!
Op 29 april kondigden we de Nationale Onderzoeksmonitor van Miles Research aan. Een initiatief om de ontwikkelingen in het vak in kaart te brengen. Zowel bureaus als opdrachtgevers kunnen aan het onderzoek deelnemen en dat kan nog steeds. Eric Landwaart, Miles Research: ‘Wij willen zoveel mogelijk visies bijeenbrengen, de verschillen laten zien, maar ook de...
Interviews | 04 mei 2021
Democratizing the data
De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en over het toekomstperspectief van het vak en hun bureau. Al eerder kwamen Underlined en I&O Research aan bod. Vandaag sluiten we af met Validators. Als we over de...