Actueel | 11 januari 2021
11 januari 2021

Daily Data Bytes vanaf nu twee keer per week

De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop, en omdat we zien dat de artikelen en berichten de lezers weten te vinden, is het tijd voor de volgende fase. En, vooruit, we zijn het ook een beetje aan onze naam verplicht, hoewel je elke dag op onze website terechtkunt, en dus sturen we...
Bureaus | 11 januari 2021
11 januari 2021

Bureaus in coronatijd – ‘Kijken wat er wél mogelijk is’

Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Personalia | 06 januari 2021
06 januari 2021

SKIM versterkt team

Jeni Chapman, SKIM SKIM heeft Jeni Chapman benoemd tot Managing Director, Noord-Amerika. In deze functie is ze verantwoordelijk voor accountmanagement en de insights- en analytics-teams in New York, Atlanta en San Francisco. Chapman heeft meer dan twee decennia ervaring in marketing, insights en analytics bij grote bureaus (o.a. bij TNS/Kantar), ook via haar eigen consultancy....
Personalia | 06 januari 2021
06 januari 2021

Eric Landwaart partner Miles Research

Per 1 januari is Eric Landwaart benoemd tot partner bij Miles Research. Hij werkte na een carrière in de financiële sector o.a. bij GfK en Ipsos, vooral in klantgericht management met aandacht voor marketing en innovatie. Met 20 jaar ervaring wil hij zich ‘inzetten om Miles verder te laten groeien’.
Actueel | 06 januari 2021
06 januari 2021

PIM herijkt strategie

De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig, aldus Platform Innovatie in Marketing (PIM). Volgens PIM is de marketeer juist de persoon die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te helpen,...
Bureaus | 06 januari 2021
06 januari 2021

Kantar verkoopt health-divisie

Kantar verkoopt haar wereldwijde health-divisie aan het Amerikaanse technologiebedrijf Cerner, voor een bedrag van 375 miljoen dollar. Cerner is levert informatie op het gebied van gezondheidszorg en farmacie. De health-divisie van Kantar, met een hoofdkantoor in New York, heeft ongeveer 600 mensen in dienst in de VS, Europa, Azië en Latijns-Amerika. De divisie omvat onderdelen...
Bureaus | 22 december 2020
22 december 2020

Ook I&O Research onderzoekspartner Rijksoverheid

I&O Research is de vijfde partij die komende jaren kwantitatief communicatieonderzoek gaat uitvoeren voor de Rijksoverheid. Al eerder waren Blauw Research, Choice, MarketResponse en Motivaction verkozen via een Europese aanbesteding. Binnen het raamcontract zal I&O Research diverse opdrachten uitvoeren voor ministeries zoals pretests, doelgroepanalyses, flitspeilingen en gedragsexperimenten. Voor specifieke opdrachten zal ook een combinatie worden...
Actueel | 21 december 2020
21 december 2020

Daily Data Bytes op kerstreces

De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop. En als we het voorzichtig mogen zeggen: het gaat goed. Natuurlijk heeft de lezer altijd het finale oordeel, en die lezers volgen we voortdurend. Aan de clicks en minuten leestijd kunnen we zien of de nieuwsbrief bevalt en ook daarover mogen we tevreden zijn. Het...
Onderzoek | 21 december 2020
21 december 2020

Onderzoeksbranche houdt geloof in de toekomst – veerkracht tegen de coronadip

Voor veel branches is 2020 een jaar dat ze het liefst overslaan. Nogal wat bedrijven hebben de grootste moeite om overeind te blijven en aan vooruitkijken komen ze nog niet echt toe. Hoe zit dat bij de onderzoeksbranche? Beter dan je denkt, als je naar de cijfers kijkt. Ja, een coronadip is er zeker, maar...
Bureaus | 16 december 2020
16 december 2020

CHOICE partner communicatieonderzoek Rijksoverheid

Na de Defensie Paresto-aanbesteding heeft CHOICE insights + strategy ook de Europese aanbesteding voor het kwantitatief communicatieonderzoek van Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken gewonnen. De aanbesteding geldt voor een periode van vier jaar. CHOICE scoorde hoog op strategisch vermogen, samenwerking en visie op de toekomst van kwantitatief communicatieonderzoek. De opdrachten...
Bureaus | 16 december 2020
16 december 2020

MarketResponse peilt komende jaren beleving van NS-medewerkers

Ook de komende vier jaar verzorgt MarketResponse alle medewerkersonderzoeken voor NS. MarketResponse doet deze onderzoeken al sinds 2006 voor NS en won onlangs opnieuw de openbare aanbesteding voor de komende jaren. Senior research consultant Eelco van de Stolpe van MarketResponse is verheugd dat de langdurige samenwerking met het OV-bedrijf wordt voortgezet: ‘Het raamcontract is gebaseerd...
Bureaus | 16 december 2020
16 december 2020

DirectResearch en Team Vier fuseren

Per 1 januari a.s. gaan DirectResearch en Team Vier samen verder onder één noemer: DirectResearch. De twee bureaus, onderdeel van de ME Research Group, werken al intensief samen aan de Herengracht in Amsterdam en delen al actief kennis, ervaring en methodieken met elkaar. Door organisatorisch volledig de krachten te bundelen willen de bureaus één sterk...

Ook de laatste bytes ontvangen?