Actueel | 23 juni 2021
23 juni 2021

Na corona willen we niet vijf dagen naar kantoor

Nu het aantal besmettingen fors daalt en het aantal gevaccineerden rond de 14 miljoen ligt, begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? In een MOA-lunchsessie van 11 juni werd er over gepraat, en er werden een paar vragen voorgelegd aan MOA-leden die aan de sessie...
Bureaus | 23 juni 2021
23 juni 2021

Miles Research is verhuisd

Miles Research is wat uit haar jasje gegroeid en is daarom verhuisd naar een nieuw pand. Het bureau is vanaf nu te vinden aan de Hoge Ham 89 in Dongen. En om te laten zien hoe dat nieuwe kantoor eruitziet is er zelfs een filmpje, dat hier is te vinden.
Actueel | 21 juni 2021
21 juni 2021

Marketing Manifest voor betekenisvolle impact

Marketingvakorganisaties in Nederland slaan de handen ineen om marketeers meer slagkracht te geven. Ze presenteren gezamenlijk het Marketing Manifest dat marketeers uitdaagt om betekenisvolle impact te maken. Binnen de impactzones Maatschappij, Markt en Organisatie zijn 10 doelen geformuleerd die marketeers inspireren om hun rol te ontwikkelen en te versterken. De komende maanden zullen de verschillende...
Onderzoek | 21 juni 2021
21 juni 2021

Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part one)

Data quality dominates online research industry conversations – yet the industry has never clearly defined what it is and where it starts. That lack of definition is just as much of a contributor to poor results as bad data itself – after all, how can one know what is quality data if we don’t have...
Bureaus | 21 juni 2021
21 juni 2021

SurveyMonkey relaunches as Momentive

SurveyMonkey announced this month that it is relaunching as Momentive. Momentive developed the new brand using the company’s own solutions to gain deep insights from employees, customers, and the market through ten different studies across seven countries totaling over 22,000 respondents. The Momentive product portfolio includes its customer experience solution, GetFeedback; its survey solutions for...
Interviews | 15 juni 2021
15 juni 2021

Young Talents deel 2 – Leuk houden, een stem geven en af en toe afremmen

Ze zijn jong en veelbelovend, klinkt het in het enthousiaste juryrapport van de MOAwards voor Young Talents: ze zijn gedreven, hebben oog voor detail én voor de strategische lijnen, onbevangen, zijn in bezit van een visie en overtuigingskracht, innovatief, praktisch en digitaal. Niet verwonderlijk voor een juryrapport natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend als er zo...
Bureaus | 14 juni 2021
14 juni 2021

DVJ Insights en Markteffect in Top 250 Groeibedrijven

DVJ Insights staat voor het derde jaar op rij in de Top 250 Groeibedrijven, Markteffect veroverde voor de tweede keer een plaats in de lijst. De top 250 bestaat uit de snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens vijf miljoen euro omzet. Ze realiseerden een minimale jaarlijkse groei van 20% in...
Actueel | 14 juni 2021
14 juni 2021

Nieuw modelcontract voor veilige doorgifte persoonsgegevens

De Europese Commissie (EC) heeft een nieuw modelcontract goedgekeurd dat bedrijven kunnen gebruiken voor de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de EU naar landen daarbuiten. Bedrijven die nu al een modelcontract als doorgifte-instrument gebruiken, krijgen in totaal 18 maanden de tijd om hun huidige contracten in lijn te brengen met het nieuwe modelcontract. Door een modelcontract...
Personalia | 09 juni 2021
09 juni 2021

quantilope is beefing up its team of European experts

As part of its international growth strategy, quantilope is further expanding its team of experts for the Netherlands. Amanda van Haaster In May, quantilope welcomed Amanda van Haaster to the post of Senior Research Consultant. She joins Client Development Director Peter van Keulen on the list of quantilope expert hires with great familiarity with the...
Actueel | 08 juni 2021
08 juni 2021

De toekomst van category management

Constant Berkhout schreef een boek over innovatie in retail en over de enorme veranderingen als gevolg van digitalisering, nieuwe soorten concurrenten en steeds hogere verwachtingen van de consument. Lezers van de Daily Data Bytes krijgen korting op het boek – zie de link onderaan het artikel. Voor Daily Data Bytes maakte hij een bijdrage over...
Bureaus | 07 juni 2021
07 juni 2021

DESAN verhuist

Half juni 2021 verhuist DESAN Research Solutions naar de Transformatorweg in Amsterdam. Na 35 jaar verruilt DESAN haar monumentale pand aan de Raadhuisstraat in het centrum van Amsterdam voor een moderne kantoorruimte vlakbij Amsterdam Sloterdijk. ‘Wij willen ook na het corona-tijdperk medewerkers deels thuis laten werken. Gelet op het hybride werken, gaan we naar een...
Personalia | 07 juni 2021
07 juni 2021

Sonja Vernooij naar consultancy team DVJ Insights

DVJ Insights heeft zijn consultancy team in Nederland verder uitgebreid met de aanstelling van Sonja Vernooij als Client Consultant. Ze heeft ruime ervaring aan zowel klant- als bureauzijde en zal verantwoordelijk zijn voor het ondersteunen van DVJ-klanten in hun groeidoelstellingen. Sonja Vernooij brengt meer dan 25 jaar ervaring mee in marktonderzoek en marketing. Voordat ze...

Ook de laatste bytes ontvangen?