Actueel | 31 maart 2021
Drie nieuwe Effie-categorieën
De organisatie achter Effie brancheplatformen VIA en bvA, heeft bekend gemaakt dat Effie gaat verbreden. Er komen drie nieuwe categorieën bij: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. En (eind)verantwoordelijken uit de marketing-, communicatie- en creatieve sector kunnen zich weer aanmelden voor de Effie-vakjury’s. De verbreding naar het marketingspeelveld en het introduceren van drie...
Onderzoek | 29 maart 2021
2,1 miljoen Nederlanders hebben productabonnement
15% van de Nederlanders heeft een abonnement op een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope. Abonnementen in de voeding (24%) en persoonlijke verzorging (24%) zijn het meest in trek. Deze categorieën vormen samen bijna de...
Actueel | 29 maart 2021
Op de koffie bij de ambassadeur
Ter bevordering van het vrouwelijk ondernemerschap heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken op Internationale Women’s Day het initiatief Op de koffie bij de ambassadeur gelanceerd. Dit initiatief biedt vrouwelijk ondernemers de gelegenheid om virtueel koffie te drinken met een ambassadeur en het gesprek aan te gaan over zakendoen in het desbetreffende land. Onder het genot...
Personalia | 29 maart 2021
Marcel van der Kooi new President ScanmarQED’s
Marcel van der Kooi ScanmarQED introduced its new President, Marcel van der Kooi. Marcel is a Dutch native with working experience in Europe and the US. He is the former SVP, Planning International at Nielsen and prior to this EVP, Global Business for Pointlogic, a media and marketing software solution company which was acquired by...
Actueel | 24 maart 2021
Nieuwe leden ESOMAR-council bekend
Onlangs werd bekend wie zitting hebben in de nieuwe ESOMAR-council. Voor het eerst in de geschiedenis krijgen vrouwen daarin de meerderheid. In de raad zitten vertegenwoordigers uit Afrika, Azië-Pacific, Europa, Latijns- en Noord-Amerika. De leden worden gekozen voor een periode van twee jaar. Tot de nieuwe leden behoren de nieuwe ESOMAR-voorzitter Kristin Luck (ScaleHouse Consulting,...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 23 maart 2021
Nebu en 2gather lanceren samen Esperto
Nebu en 2gather roepen samen een platform in het leven waarmee professionals worden ondersteund die anderen willen laten groeien met hun kennis. Het platform, met de naam Esperto, wil daarmee een leven lang ontwikkelen stimuleren, iets wat door de overheid wordt gepromoot. Binnen Esperto komen de ontwikkelingen van Nebu op het gebied van assessments en...
Bureaus | 23 maart 2021
Forse personele groei bij Markteffect
MOA-bureau van het jaar 2020, Markteffect, heeft in de afgelopen zes maanden 20 nieuwe werknemers aan het team toe kunnen voegen. Een explosieve groei die past binnen de ambities en plannen van het bureau. ‘Groei is belangrijk, maar kwaliteit staat voorop.’ Sinds de oprichting van Markteffect in 2007 hebben oprichters Edgar de Beule en Hesam...
Personalia | 22 maart 2021
DVJ Insights breidt consultancy teams Duitsland en UK uit
DVJ Insights heeft zijn consultancy team uitgebreid met Kathrin Posnanski en Simon Kluge als Senior Business Partners in Duitsland, en Jemma Toynebee-Smith als Client Consultant in de UK. Het drietal is verantwoordelijk voor het ondersteunen van DVJ-klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen in beide markten. Kathrin Posnanski heeft meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en...
Personalia | 10 maart 2021
MWM2 versterkt zich met Jorrik Goedhart
MWM2 heeft zich per 1 maart versterkt met Jorrik Goedhart. Hij wordt verantwoordelijk voor het coördineren en begeleiden van grootschalige onderzoeken waar zowel onderzoektechnologie als onderzoekadvies en -kennis een grote rol spelen. De Nationale Studenten Enquête, een onderzoek dat MWM2 sinds 2020 onder alle studenten van Nederland uitvoert, is daar een voorbeeld van. Teammanager Rachel...
Bureaus | 01 maart 2021
MarketResponse neemt Wonder Insights over
MarketResponse versterkt zijn positie op het gebied van multidisciplinaire data, insights en consultancy met de overname van boutiquebureaus Wonder Insights. Wonder Insights is gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek op basis van gedragswetenschap en beschikt over een toolkit voor strategieontwikkeling. Deze specifieke expertise moet het kwalitatief onderzoek bij MarketResponse verder versterken en verdiepen, zegt managing director Manon...
Actueel | 22 februari 2021
Onderzoek voor de overheid – wat er misgaat
Eind vorig jaar schreven we over het proces dat de MOA aanspant tegen het Ministerie van Economische Zaken over de commerciële opdrachten die het CBS uitvoert voor de overheid. De opdrachten gaan ten koste van het werk van reguliere marktonderzoekbureaus. Ook de Kamer van Koophandel en het Kadaster bewegen zich steeds meer op terreinen waar...
Interviews | 17 februari 2021
‘Het winnen van de Talent Award heeft me interne rust gegeven’
‘Onderzoek mag wel wat kleurrijker en minder stoffig’, zei Niels Bouwman bij het winnen van de MOAward van Young Talent in 2018. Wat is er van Bouwman geworden? En wat heeft het winnen van de Talentprijs hem opgeleverd? Wat is er van je geworden na het winnen van de Young Talent Award in 2018? ‘Jeetje,...