Bureaus | 04 november 2020
04 november 2020

DVJ Insights en Markteffect winnen FD Gazelle

DVJ Insights is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot FD Gazelle en Markteffect won de prijs zelfs voor de zevende keer. De FD Gazellen Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die in de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet zijn gegroeid én het laatste jaar winstgevend afsluiten. Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights:...
Actueel | 04 november 2020
04 november 2020

Motie voor onderzoek data-diensten rijksoverheid

Eind oktober heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen van VVD-kamerlid Middendorp waarin de regering wordt verzocht om te onderzoeken hoe bestaande kennis (zowel van CBS als de markt), kunde en infrastructuur op het terrein van data- en clouddiensten ingezet kan worden bij het ontwikkelen van cloud- en datadiensten van de overheid. De motie stelt...
Bureaus | 04 november 2020
04 november 2020

Nielsen brengt consumentenonderzoek onder in NielsenIQ

Nielsen zal vanaf begin volgend jaar de naam NielsenIQ gebruiken voor consumentenonderzoek. Al eerder besloot Nielsen om het bedrijf op te splitsen in twee afzonderlijke entiteiten. Het deel Nielsen Global Consumer Business wordt per januari 2021 een zelfstandig bedrijf en draagt dan de naam NielsenIQ. Nielsen Global Media zal zich richten op mediamarktgegevens, terwijl NielsenIQ...
Onderzoek | 04 november 2020
04 november 2020

De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 3)

Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van MI Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen. Dit keer het derde en laatste deel: de topzware organisatie. Marktonderzoekbureaus...
Actueel | 04 november 2020
04 november 2020

Ook weer eens toe aan een lekkere game changer?

Ik moet u iets bekennen. Ik stond vroeger met regelmaat te raaskallen over game changers. Over de veelbelovende toekomst van dingen als neuromarketing, sensors en user generated content. Als ik mijn presentaties van toen terugzie, staat het schaamrood me op de kaken. Mijn voorspellingen waren weinig beter dan die van de eerste de beste tarotkaartenlezer....
Personalia | 03 november 2020
03 november 2020

Floor Werkhoven junior consultant MWM2

MWM2 heeft zich versterkt met Floor Werkhoven (25) als junior consultant voor het team Research Communities. Ze studeerde in 2019 af aan de Universiteit van Amsterdam, richting Communicatiewetenschappen, en heeft haar tijdens haar studie gewerkt als public relations assistent. Binnen het team van MWM2 Research Communities gaat Floor Werkhoven zich o.a. bezighouden met het opzetten...
Personalia | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

Kantar benoemt Alexis Nasard tot CEO

Alexis Nasard is per 30 december a.s. benoemd tot CEO van Kantar. Hij volgt Eric Salama op, die Kantar in februari verliet na de afronding van de gedeeltelijke verkoop van WPP aan private equity-firma Bain Capital. Alexis Nasard staat sinds 2016 aan het roer van Bata en bekleedde daarvoor diverse functies bij Heineken, waaronder die...
Onderzoek | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 2)

Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van MI Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen. In deel 1 zaten de facts & figures, nu, in deel...
Personalia | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

Dentsu breidt directieteam uit

Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft. Ook maakt het bureaunetwerk bekend dat de wereldwijde organisatie Dentsu Aegis Network verder zal gaan onder...
Bureaus | 27 oktober 2020
27 oktober 2020

MWM2 wint aanbesteding UWV

MWM2 heeft de aanbesteding van het UWV Panel gewonnen. De aanbesteding van het panel, dat al sinds 2016 in beheer is van MWM2, geldt voor een periode van vier jaar. Het UWV Panel bestaat uit meerdere klantgroepen: WW-, WIA- en Wajong-klanten, maar ook werkgevers. Binnen deze doelgroepen doet MWM2 onderzoek op het gebied van communicatie,...
Actueel, Onderzoek | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

De slag om Talent Analytics

Aan het einde van de 20ste eeuw ontstond de gedachte dat marketeers niet alleen hun voelsprieten naar buiten moeten richten maar ook naar binnen. Tevreden medewerkers maken tevreden klanten, zo luidt het basisprincipe van de ‘service-profit chain’-gedachte die in de jaren 90 ontstond. Dat had tot gevolg dat marketingprincipes hun intrede deden in de wereld...
Bureaus | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

Blauw opnieuw partner communicatie-onderzoek Rijksoverheid

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC), onderdeel van het ministerie van Algemene Zaken, heeft twee raamovereenkomsten met Blauw afgesloten. De eerste is voor kwalitatief communicatie-onderzoek en de tweede is voor het kwantitatief pretesten van communicatiemiddelen. Een vast team van Blauw zal zich de komende jaren gaan bezighouden met de onderzoeken binnen de raamovereenkomst. Alle thema’s...

Ook de laatste bytes ontvangen?