Actueel | 17 februari 2021
Digitaliseringsles voor politici
Acht brancheorganisaties uit de digitale sector gaan politici kennis bijbrengen over de werking van de digitale samenwerking en economie. Daartoe starten ze, samen met ECP en iPoort, de Digitale Binnenhof Academy. Politici krijgen kennis en achtergronden mee over onder andere cyberveiligheid, ontwikkelingen op het gebied van de cloud, dataverzameling en bescherming en ontwikkelingen op het...
Actueel | 08 februari 2021
Buitenstebinnen
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen om beurten de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer Kees van Duyn die het idee bestrijdt dat je de wereld kunt...
Bureaus | 08 februari 2021
Mobiel Centre Marktonderzoek breidt uit naar België
Mobiel Centre Marktonderzoek (MCM), het grootste onafhankelijke veldwerkbureau van Nederland, breidt uit naar België. Hierdoor kan MCM als enige in de Benelux grootschalig face-to-face marktonderzoek uitvoeren. Inmiddels hebben ruim 130 interviewers in België toegezegd zich bij MCM aan te sluiten. De lokale betrokkenheid wordt in België gegarandeerd dankzij een optimale spreiding van de interviewers over...
Bureaus | 04 februari 2021
De stand van het vak – De opmars van inhouse-onderzoek (1)
We vroegen vier bureaudirecteuren of zij last hebben van de inhouse-trend, nu steeds meer klanten hun eigen onderzoek lijken te doen. We kregen gevarieerde en genuanceerde reacties. Deze week Bram van Schaik van Kantar en Pieter van der Gouwe van MetrixLab. Volgende week – in deel 2 - Dirk Huisman van SKIM en Niels Schillewaert...
Personalia | 03 februari 2021
Panel en Community MWM2 breiden uit
MWM2 breidt de teams Panel en Community uit met drie nieuwe medewerkers. Katie Treuren is gestart als junior research consultant bij Team Community. Team Panel heeft zich versterkt met Lisanne Huisman en Nicole Brakeboer als junior project manager. Met de uitbreiding van de teams Panel en Community wil MWM2 opdrachtgevers helpen om meer uit hun...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 01 februari 2021
Bureaus in coronatijd (4) – ‘Kleine veranderingen, grote effecten’
Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Actueel | 01 februari 2021
AI bij bedrijfsleven nog in kinderschoenen
De inzet van AI in het Nederlandse bedrijfsleven is nog niet erg groot. Slechts 10% heeft AI-toepassingen live staan. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie AI, waaraan ruim 70 Nederlandse organisaties hebben deelgenomen. Een relatief groot deel van de ondervraagde organisaties (67%) zegt bezig...
Onderzoek | 01 februari 2021
Diversiteit belangrijk voor reputatie
Organisaties kunnen een grotere rol spelen in maatschappelijke veranderingen dan ze denken. Ook op het thema diversiteit is een morele rol voor organisaties weggelegd, zo vinden de meeste reputatie-experts van het ReputatiePanel. In het laatste onderzoek van Wepublic en Motivaction stonden diversiteit en reputatie centraal. Vooral in grotere organisaties wordt diversiteit als thema vanuit het...
Bureaus | 27 januari 2021
MeMo² lanceert Crossmedia Analytics Platform THX in België
MeMo² lanceert het Crossmedia Analytics Platform THX in België. Al eerder werd het platform succesvol geïntroduceerd op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020. MeMo2 verwacht dat de adoptie van het crossmedia meetplatform THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie...
Onderzoek | 27 januari 2021
Zakelijke relaties betaald voetbal positief over partnership
Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Zo levert het sponsoren van een eredivisieclub gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op. Dat blijkt uit twee grootschalige onderzoeken van Markteffect, in samenwerking met de Eredivisie CV en KNVB Expertise. Shirtsponsors van eredivisieclubs ervaren tastbare, positieve effecten van hun...
Actueel | 25 januari 2021
Dat zetten we recht! Epiphany toch in top-20 Trendrapport 2020
Het MOA Trendrapport dat in december jl. in MarketingTribune verscheen en waarover we publiceerden in Daily Data Bytes krijgt een correctie. Wat blijkt: Epiphany had de vragenlijst gemist die de MOA naar de bureaus uitstuurt en waarop het Trendrapport is gebaseerd. En dat is jammer, want wat blijkt: het bureau, dat toch al groeide, werd...
Personalia | 20 januari 2021
Marjolein Eigenfeld in managementteam MWM2
MWM2 heeft per 1 januari jl. Marjolein Eigenfeld (38) benoemd tot nieuw lid van het management. Zij wordt eindverantwoordelijk voor Community-, Kwalitatief- en UX-onderzoek. Na haar master sociologie ging zij werken bij Motivaction. Zij specialiseerde zich onder andere in het onderzoeken van doelgroepen die ‘moeilijk bereikbaar’ zijn. In 2017 maakte ze de overstap naar MWM2...