Onderzoek | 08 juli 2021
08 juli 2021

Hoe aantrekkelijk ben jij als werkgever?

Na corona komt de arbeidsmarkt weer in beweging en werkgevers moeten zich afvragen waarom mensen echt bij ze willen werken. Employer branding mag daarom hoger op de agenda komen van bedrijven. Een bijdrage – namens SWOCC - van Natasja van Eijsden. De vraag in de titel werd in de pré-coronatijd wat mij betreft te weinig...
Personalia | 07 juli 2021
07 juli 2021

Chris Jansen new CEO Kantar Group

Kantar announces the appointment of Chris Jansen as Group Chief Executive Officer, effective 1 November 2021. Mr Jansen joins Kantar with more than 20 years of leadership experience in the services sector; from brand building to service delivery transformation, alongside a background in classic FMCG marketing, and an established track record of managing private equity-owned...
Bureaus | 07 juli 2021
07 juli 2021

quantilope is expanding into the UK market

Global market research technology provider quantilope is expanding into the UK market in July 2021. The UK market is the world's second-largest market for market research, worth almost USD 7 billion. quantilope has been on a path of global expansion, opening it’s first international office in New York in 2019, which has now grown to...
Personalia | 07 juli 2021
07 juli 2021

Robin Mulders consultant bij Underlined

Per 1 juli is Robin Mulders begonnen als consultant bij Underlined. Hij startte zijn carrière als business consultant bij Adviesgroep Novius, waar hij organisaties hielp met strategisch advies, business analyse en project management. Zijn interesse is vooral gericht op customer experience en binnen Underlined wil hij er de mogelijkheden van data science aan toevoegen.
Actueel | 05 juli 2021
05 juli 2021

Data-driven soundbites

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen ziet de meters van het data-dashboard uitslaan en de onrust groter worden. Opzij,...
Personalia | 05 juli 2021
05 juli 2021

MetrixLab opens Frankfurt Office

MetrixLab has opened an office in Frankfurt to expand its position in the DACH region (Germany, Austria and Switzerland) and made four senior appointments. The company has appointed Claudia Gelbe as managing director. She joined from Kantar earlier in the year, initially as group account lead, and has previously held client roles at Millward Brown...
Actueel | 05 juli 2021
05 juli 2021

Gaia-X heeft Nederlandse hub

Gaia-X, het Europese initiatief om een data- en cloudinfrastructuur te ontwikkelen waarbij data-soevereiniteit geborgd kan worden, heeft sinds vorige week een Nederlandse hub. Dit is aangekondigd door TNO dat als coördinator van de hub optreedt. De hub gaat invulling geven aan het Nederlandse standpunt over de Europese data- en cloudinfrastructuur. Vanuit de hub wordt kennis...
Onderzoek | 01 juli 2021
01 juli 2021

Doe mee aan de wereldwijde diversiteitspeiling!

Vanaf 1 juli wordt de eerste wereldwijde All-In Monitor gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek wil vaststellen hoe het staat met diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren. Pak nu de kans en laat...
Bureaus | 28 juni 2021
28 juni 2021

MeMo2 en New Growth Strategies sluiten partnership

MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten. De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd...
Onderzoek | 28 juni 2021
28 juni 2021

Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part two)

In part one of our Quality Fit for Purpose series we spoke about how data quality is dominating online research conversations. In this article, we continue with the subject and detail some common research tradeoffs. In reality, we make quality tradeoffs all the time in research. Sampling itself is a compromise: to get absolute data accuracy...
Actueel | 24 juni 2021
24 juni 2021

Wereldwijde diversiteitspeiling – doe mee!

Op 1 juli a.s. wordt de eerste wereldwijde diversiteitspeiling gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek is bedoeld om vast te stellen wat de stand zaken is op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun...
Bureaus | 23 juni 2021
23 juni 2021

Quantilope is expanding its MR partner network in Europe

In the course of its international expansion, quantilope is expanding its strategic partnerships in Europe. The international market research technology provider’s new partner program is focused on market research institutes and marketing and consulting agencies. Leading market research service providers such as GfK, Statista, and LINK are already using quantilope’s insights technology. quantilope is continuing...

Ook de laatste bytes ontvangen?