Interviews | 04 mei 2021
Democratizing the data
De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en over het toekomstperspectief van het vak en hun bureau. Al eerder kwamen Underlined en I&O Research aan bod. Vandaag sluiten we af met Validators. Als we over de...
Best practices | 03 mei 2021
Veertien engines voor geautomatiseerde inzichten ontleed
In november vorig jaar kondigde de MOA een softwarereview aan van insight engines. De review werd afgelopen maanden op verzoek van de MOA uitgevoerd door Sjoerd Koornstra die er op het komende Road to MIE ook over gaat vertellen. De MOA biedt haar leden binnenkort de review als rapport aan. Insight engines zijn softwareplatforms die...
Onderzoek | 03 mei 2021
Thuiswerkers ontevreden over vergoeding
Een miljoen thuiswerkers is ontevreden over de financiële compensatie die de werkgever biedt voor de kosten die zij maken. Daarnaast is 21% ontevreden over de hulp die geboden wordt bij het creëren van de ideale thuiswerkplek. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor van Multiscope. De compensatie wordt door 42% van de thuiswerkers als (zeer) slecht...
Personalia | 28 april 2021
Kantar CEO to leave after four months
Alexis Nasard, chief executive of Kantar, has resigned after four months in the post, with the company saying both sides mutually decided he was not the right ‘long-term fit’. A statement from Kantar said that after ‘a period of discussion with the board’, Nasard decided to step down effective immediately. Ian Griffiths, deputy chief executive...
Actueel | 22 april 2021
Tweede deel ESOMAR-onderzoek onder opdrachtgevers
Deze week heeft de MOA namens ESOMAR een uitnodiging verstuurd aan opdrachtgevers van insights voor deelname aan een onderzoek. Het is het tweede deel van een studie. De eerste, eind vorig jaar werd gepubliceerd, wees onder andere uit dat er een verschuiving op komst is naar onderzoek in eigen huis. In het tweede deel, dat...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 21 april 2021
Net Promoter Score (NPS) in B2B licht gedaald
Dat customer experience steeds meer aandacht krijgt binnen veel organisaties in Nederland vertaalt zich nog niet direct naar een stijgende Net Promoter Score (NPS). Die bedroeg in 2020 +11, maar was in 2019 +12 en in 2018 zelfs +14. Hoe hoger het percentage, hoe meer enthousiasme. Bijna een op de drie (29%) klanten is zo...
Actueel | 19 april 2021
Ipsos koopt Intrasonics
Ipsos heeft het Britse audiotechnologiebedrijf Intrasonics overgenomen. Het in Cambridge gevestigde Intrasonics, opgericht in 2008, richt zich op audio-technologie die kan worden gebruikt bij publieksonderzoek. Het bedrijf was al partner bij de ontwikkeling van MediaCell van Ipsos, dat wordt gebruikt bij het recent aangekondigde Nationaal Media Onderzoek in Nederland. De digitale coderings- en vingerafdruktechnologie van...
Onderzoek | 19 april 2021
Bedrijfsleven zet vol in op digitalisering
COVID-19 was voor één op de drie bedrijven de belangrijkste drijfveer om afgelopen jaar te starten met het digitaliseren van hun bedrijf. Maar liefst 86% van de ondernemers is verrast over hoe wendbaar hun organisatie is gebleken tijdens de coronacrisis als het gaat om het succesvol toepassen van digitale mogelijkheden. De belangrijkste barrière om te...
Personalia | 14 april 2021
Burat wordt Independent Minds
Burat Research & Strategy heeft een nieuwe naam: Independent Minds. Volgens partner Wim Buedts heeft het afgelopen jaar duidelijk gemaakt dat veranderingen snel gaan en dat het belangrijk is om mee te bewegen: ‘Wij hebben veel gezien, geleerd, geanalyseerd, geïnterpreteerd en gerapporteerd. En gevoeld dat het tijd is voor een volgende stap.’ Independent Minds staat...
Actueel | 08 april 2021
Genomineerden MOAwards 2021 bekend
De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...
Bureaus | 07 april 2021
Kantar lanceert digital analytics service
Kantar heeft een service opgezet om merken te helpen ongestructureerde gegevens om te zetten in inzichten. Dat is mogelijk geworden door de overname van digitaal marketing- en analyse-adviesbureau Mavens uit Londen in 2020. DX Analytics, dat op 7 april van start ging, richt zich op het ondersteunen van merken na covid-19, vooral bij het gebruik...
Personalia | 05 april 2021
Maaike van Heijningen naar MWM2
MWM2 heeft zich versterkt met Maaike van Heijningen als consultant voor kwalitatief onderzoek. Ze werkte eerder bij Beautiful Lives en Kantar. Manager Kwalitatief Onderzoek, Marjolein Eigenfeld, is blij met haar komst: ‘Maaikes heeft veel ervaring met het geven van workshops en ideation-sessies. We zien ons werk als kwalitatief onderzoekers namelijk verbreden.’ Maaike van Heijningen: ‘Vanuit...