Bureaus | 07 juni 2021
DESAN verhuist
Half juni 2021 verhuist DESAN Research Solutions naar de Transformatorweg in Amsterdam. Na 35 jaar verruilt DESAN haar monumentale pand aan de Raadhuisstraat in het centrum van Amsterdam voor een moderne kantoorruimte vlakbij Amsterdam Sloterdijk. ‘Wij willen ook na het corona-tijdperk medewerkers deels thuis laten werken. Gelet op het hybride werken, gaan we naar een...
Personalia | 07 juni 2021
Sonja Vernooij naar consultancy team DVJ Insights
DVJ Insights heeft zijn consultancy team in Nederland verder uitgebreid met de aanstelling van Sonja Vernooij als Client Consultant. Ze heeft ruime ervaring aan zowel klant- als bureauzijde en zal verantwoordelijk zijn voor het ondersteunen van DVJ-klanten in hun groeidoelstellingen. Sonja Vernooij brengt meer dan 25 jaar ervaring mee in marktonderzoek en marketing. Voordat ze...
Bureaus | 07 juni 2021
Enghouse Systems acquires Nebu BV
Enghouse Systems Limited last week announced it has acquired Nebu BV, a Wormerveer-based provider of market research and data analytics software solutions. A principal offering of Nebu, which is ISO 27001 certified, is the Nebu Data Suite. This array of software and cloud services allows enterprises, researchers and analysts to cover all requirements needed to...
Bureaus | 03 juni 2021
Kantar neemt MeMo² over
Kantar neemt crossmedia effecttracking-specialist MeMo² over. Het team en de portfolio van Memo² vormen volgens Kantar een sterke aanvulling op het aanbod van Kantar op het gebied van media- en marketingeffectiviteit. Door de overname worden 50 specialisten toegevoegd aan het Kantar-team en kunnen activiteiten op het gebied van crossmedia-effectiviteit in Europa aanzienlijk worden uitgebreid. De...
Actueel | 02 juni 2021
SMART zoekt nieuwe bestuursleden
SMART is de ontmoetingsplaats voor startende talenten op het gebied van marketing en onderzoek. Het bestuur bestaat uit negen mensen die werken in marketing en marktonderzoek, zowel aan bureau- als klantzijde, en ze doen een oproep voor nieuwe bestuursleden. Een deel van ons bestuur draait nu een jaar mee als bestuurslid, een ander deel heeft...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 27 mei 2021
Kwalitatief onderzoek in tijden van corona
In deze tijden van corona is fysiek kwalitatief onderzoek nagenoeg onmogelijk geworden. Veel kwalitatief onderzoek is het afgelopen coronajaar verplaatst naar online. Deze transformatie gaat gepaard met een grotere inzet van techniek. Hoe heeft de onderzoeksbranche dit aangepakt? Martin de Bruin sprak in opdracht van de MOA met 12 onderzoeksbureaus, 3 selectiebureaus en 3 leveranciers...
Bureaus | 26 mei 2021
MeMo2 en Publicis winnen vier IAB Europe Research Awards
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft afgelopen dinsdag bekendgemaakt dat MeMo2, in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO voor vier categorieën een IAB Europe Research Award heeft gewonnen. De categorieën zijn Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research en Research Innovation. Het unieke aan de ingezonden case,...
Onderzoek | 26 mei 2021
Online kwalitatief grootste groeimarkt
Met de Nationale OnderzoeksMonitor wil Miles Research de ontwikkelingen in het vak in kaart brengen. Op dit moment hebben ruim 100 mensen de vragenlijst ingevuld, gelijkmatig verdeeld over bureaus en opdrachtgevers. Maar deelnemen is nog mogelijk. Er beginnen interessante inzichten naar voren te komen, hoewel nog indicatief uiteraard. Online kwalitatief onderzoek wordt als de grootste...
Bureaus | 26 mei 2021
Kantar Public launches data science platform
Kantar Public, the global group's government and public sector practice, has launched a data science platform and toolkit, 'PUBLIC Evidential', which promises advanced data blending and analytics to help 'build and enrich' the evidence base for public policy decisions. The platform was originally built during 2020 as a means of integrating data from multiple sources,...
Onderzoek | 19 mei 2021
Voorstellen media monitoring NMO gevraagd
Afgelopen dinsdag 18 mei publiceerden de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van...
Onderzoek | 19 mei 2021
VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’
De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE. Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek...
Personalia | 19 mei 2021
Wouter Jacobs terug bij MarketResponse
Wouter Jacobs is begin mei teruggekeerd bij MarketResponse in de functie van senior research consultant publieke sector. Hij gaat voor de overheid en andere publieke organisaties aan de slag met maatschappelijke thema’s als duurzaamheid, mobiliteit, gezondheid, veiligheid en burgerparticipatie. Wouter Jacobs gaat zich met name richten op communicatievraagstukken. ‘Het interessante aan het werken voor de...