Bureaus | 01 februari 2021
01 februari 2021

Bureaus in coronatijd (4) – ‘Kleine veranderingen, grote effecten’

Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Actueel | 01 februari 2021
01 februari 2021

AI bij bedrijfsleven nog in kinderschoenen

De inzet van AI in het Nederlandse bedrijfsleven is nog niet erg groot. Slechts 10% heeft AI-toepassingen live staan. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie AI, waaraan ruim 70 Nederlandse organisaties hebben deelgenomen. Een relatief groot deel van de ondervraagde organisaties (67%) zegt bezig...
Onderzoek | 01 februari 2021
01 februari 2021

Diversiteit belangrijk voor reputatie

Organisaties kunnen een grotere rol spelen in maatschappelijke veranderingen dan ze denken. Ook op het thema diversiteit is een morele rol voor organisaties weggelegd, zo vinden de meeste reputatie-experts van het ReputatiePanel. In het laatste onderzoek van Wepublic en Motivaction stonden diversiteit en reputatie centraal. Vooral in grotere organisaties wordt diversiteit als thema vanuit het...
Bureaus | 27 januari 2021
27 januari 2021

MeMo² lanceert Crossmedia Analytics Platform THX in België

MeMo² lanceert het Crossmedia Analytics Platform THX in België. Al eerder werd het platform succesvol geïntroduceerd op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020. MeMo2 verwacht dat de adoptie van het crossmedia meetplatform THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie...
Onderzoek | 27 januari 2021
27 januari 2021

Zakelijke relaties betaald voetbal positief over partnership

Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Zo levert het sponsoren van een eredivisieclub gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op. Dat blijkt uit twee grootschalige onderzoeken van Markteffect, in samenwerking met de Eredivisie CV en KNVB Expertise. Shirtsponsors van eredivisieclubs ervaren tastbare, positieve effecten van hun...
Actueel | 25 januari 2021
25 januari 2021

Dat zetten we recht! Epiphany toch in top-20 Trendrapport 2020

Het MOA Trendrapport dat in december jl. in MarketingTribune verscheen en waarover we publiceerden in Daily Data Bytes krijgt een correctie. Wat blijkt: Epiphany had de vragenlijst gemist die de MOA naar de bureaus uitstuurt en waarop het Trendrapport is gebaseerd. En dat is jammer, want wat blijkt: het bureau, dat toch al groeide, werd...
Personalia | 20 januari 2021
20 januari 2021

Marjolein Eigenfeld in managementteam MWM2

MWM2 heeft per 1 januari jl. Marjolein Eigenfeld (38) benoemd tot nieuw lid van het management. Zij wordt eindverantwoordelijk voor Community-, Kwalitatief- en UX-onderzoek. Na haar master sociologie ging zij werken bij Motivaction. Zij specialiseerde zich onder andere in het onderzoeken van doelgroepen die ‘moeilijk bereikbaar’ zijn. In 2017 maakte ze de overstap naar MWM2...
Bureaus | 18 januari 2021
18 januari 2021

Bureaus in coronatijd (2) – ‘De menselijke kant van je onderneming laten zien’

Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Vertrouwen consumenten in banken licht stijgend

Het vertrouwen in de bankensector en de eigen bank is het afgelopen jaar stabiel gebleven, waarbij in de loop van het jaar sprake was van een lichte stijging. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken 2020, uitgevoerd door Ipsos. In het derde kwartaal was sprake van de hoogste meting van vertrouwen in banken sinds de eerste...
Personalia | 13 januari 2021
13 januari 2021

Nieuwe benoemingen DVJ Insights

Bij DVJ Insights is per 1 januari Jori van de Spijker aangesteld als Managing Consultant Nederland (voorheen Practice Lead Brand & Communication bij DVJ Insights) en Judith Lieftink als Research Director. De versterking van het team is onderdeel van de structurele groei die het onderzoeksbureau doormaakt. Judith Lieftink, DVJ Insights Marieke van Echtelt, Managing Director...
Actueel | 12 januari 2021
12 januari 2021

Ga op KPI-dieet!

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen reikt deze keer een goed voornemen aan voor dit jaar: snijd in de...
Personalia | 11 januari 2021
11 januari 2021

CHOICE breidt insights team uit

CHOICE insights + strategy breidt haar insights team uit met drie nieuwe medewerkers. Sanne Merkelbach is benoemd tot Team Lead Qualitative, Jelle Fastenau tot junior insights consultant en Denise Vorst tot data analist. Sanne Merkelbach is leidend bij alle kwalitatieve projecten van CHOICE. Ook geeft zij sturing aan het voltallige insights team. Ze heeft 20...

Ook de laatste bytes ontvangen?