Bureaus | 18 januari 2021
Bureaus in coronatijd (2) – ‘De menselijke kant van je onderneming laten zien’
Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Onderzoek | 13 januari 2021
Vertrouwen consumenten in banken licht stijgend
Het vertrouwen in de bankensector en de eigen bank is het afgelopen jaar stabiel gebleven, waarbij in de loop van het jaar sprake was van een lichte stijging. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken 2020, uitgevoerd door Ipsos. In het derde kwartaal was sprake van de hoogste meting van vertrouwen in banken sinds de eerste...
Personalia | 13 januari 2021
Nieuwe benoemingen DVJ Insights
Bij DVJ Insights is per 1 januari Jori van de Spijker aangesteld als Managing Consultant Nederland (voorheen Practice Lead Brand & Communication bij DVJ Insights) en Judith Lieftink als Research Director. De versterking van het team is onderdeel van de structurele groei die het onderzoeksbureau doormaakt. Judith Lieftink, DVJ Insights Marieke van Echtelt, Managing Director...
Actueel | 12 januari 2021
Ga op KPI-dieet!
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen reikt deze keer een goed voornemen aan voor dit jaar: snijd in de...
Personalia | 11 januari 2021
CHOICE breidt insights team uit
CHOICE insights + strategy breidt haar insights team uit met drie nieuwe medewerkers. Sanne Merkelbach is benoemd tot Team Lead Qualitative, Jelle Fastenau tot junior insights consultant en Denise Vorst tot data analist. Sanne Merkelbach is leidend bij alle kwalitatieve projecten van CHOICE. Ook geeft zij sturing aan het voltallige insights team. Ze heeft 20...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 11 januari 2021
Daily Data Bytes vanaf nu twee keer per week
De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop, en omdat we zien dat de artikelen en berichten de lezers weten te vinden, is het tijd voor de volgende fase. En, vooruit, we zijn het ook een beetje aan onze naam verplicht, hoewel je elke dag op onze website terechtkunt, en dus sturen we...
Bureaus | 11 januari 2021
Bureaus in coronatijd – ‘Kijken wat er wél mogelijk is’
Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Personalia | 06 januari 2021
SKIM versterkt team
Jeni Chapman, SKIM SKIM heeft Jeni Chapman benoemd tot Managing Director, Noord-Amerika. In deze functie is ze verantwoordelijk voor accountmanagement en de insights- en analytics-teams in New York, Atlanta en San Francisco. Chapman heeft meer dan twee decennia ervaring in marketing, insights en analytics bij grote bureaus (o.a. bij TNS/Kantar), ook via haar eigen consultancy....
Personalia | 06 januari 2021
Eric Landwaart partner Miles Research
Per 1 januari is Eric Landwaart benoemd tot partner bij Miles Research. Hij werkte na een carrière in de financiële sector o.a. bij GfK en Ipsos, vooral in klantgericht management met aandacht voor marketing en innovatie. Met 20 jaar ervaring wil hij zich ‘inzetten om Miles verder te laten groeien’.
Actueel | 06 januari 2021
PIM herijkt strategie
De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig, aldus Platform Innovatie in Marketing (PIM). Volgens PIM is de marketeer juist de persoon die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te helpen,...
Bureaus | 06 januari 2021
Kantar verkoopt health-divisie
Kantar verkoopt haar wereldwijde health-divisie aan het Amerikaanse technologiebedrijf Cerner, voor een bedrag van 375 miljoen dollar. Cerner is levert informatie op het gebied van gezondheidszorg en farmacie. De health-divisie van Kantar, met een hoofdkantoor in New York, heeft ongeveer 600 mensen in dienst in de VS, Europa, Azië en Latijns-Amerika. De divisie omvat onderdelen...
Bureaus | 22 december 2020
Ook I&O Research onderzoekspartner Rijksoverheid
I&O Research is de vijfde partij die komende jaren kwantitatief communicatieonderzoek gaat uitvoeren voor de Rijksoverheid. Al eerder waren Blauw Research, Choice, MarketResponse en Motivaction verkozen via een Europese aanbesteding. Binnen het raamcontract zal I&O Research diverse opdrachten uitvoeren voor ministeries zoals pretests, doelgroepanalyses, flitspeilingen en gedragsexperimenten. Voor specifieke opdrachten zal ook een combinatie worden...