Personalia | 06 januari 2021
SKIM versterkt team
Jeni Chapman, SKIM SKIM heeft Jeni Chapman benoemd tot Managing Director, Noord-Amerika. In deze functie is ze verantwoordelijk voor accountmanagement en de insights- en analytics-teams in New York, Atlanta en San Francisco. Chapman heeft meer dan twee decennia ervaring in marketing, insights en analytics bij grote bureaus (o.a. bij TNS/Kantar), ook via haar eigen consultancy....
Personalia | 06 januari 2021
Eric Landwaart partner Miles Research
Per 1 januari is Eric Landwaart benoemd tot partner bij Miles Research. Hij werkte na een carrière in de financiële sector o.a. bij GfK en Ipsos, vooral in klantgericht management met aandacht voor marketing en innovatie. Met 20 jaar ervaring wil hij zich ‘inzetten om Miles verder te laten groeien’.
Actueel | 06 januari 2021
PIM herijkt strategie
De marketeer heeft een unieke positie om het verschil te maken in de wereld van vandaag, maar doet dat nog te weinig, aldus Platform Innovatie in Marketing (PIM). Volgens PIM is de marketeer juist de persoon die betekenisvolle impact kan hebben op klanten, de business en de wereld als geheel. Om marketeers daarbij te helpen,...
Bureaus | 06 januari 2021
Kantar verkoopt health-divisie
Kantar verkoopt haar wereldwijde health-divisie aan het Amerikaanse technologiebedrijf Cerner, voor een bedrag van 375 miljoen dollar. Cerner is levert informatie op het gebied van gezondheidszorg en farmacie. De health-divisie van Kantar, met een hoofdkantoor in New York, heeft ongeveer 600 mensen in dienst in de VS, Europa, Azië en Latijns-Amerika. De divisie omvat onderdelen...
Bureaus | 22 december 2020
Ook I&O Research onderzoekspartner Rijksoverheid
I&O Research is de vijfde partij die komende jaren kwantitatief communicatieonderzoek gaat uitvoeren voor de Rijksoverheid. Al eerder waren Blauw Research, Choice, MarketResponse en Motivaction verkozen via een Europese aanbesteding. Binnen het raamcontract zal I&O Research diverse opdrachten uitvoeren voor ministeries zoals pretests, doelgroepanalyses, flitspeilingen en gedragsexperimenten. Voor specifieke opdrachten zal ook een combinatie worden...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 21 december 2020
Daily Data Bytes op kerstreces
De eerste vier maanden van Daily Data Bytes zitten erop. En als we het voorzichtig mogen zeggen: het gaat goed. Natuurlijk heeft de lezer altijd het finale oordeel, en die lezers volgen we voortdurend. Aan de clicks en minuten leestijd kunnen we zien of de nieuwsbrief bevalt en ook daarover mogen we tevreden zijn. Het...
Onderzoek | 21 december 2020
Onderzoeksbranche houdt geloof in de toekomst – veerkracht tegen de coronadip
Voor veel branches is 2020 een jaar dat ze het liefst overslaan. Nogal wat bedrijven hebben de grootste moeite om overeind te blijven en aan vooruitkijken komen ze nog niet echt toe. Hoe zit dat bij de onderzoeksbranche? Beter dan je denkt, als je naar de cijfers kijkt. Ja, een coronadip is er zeker, maar...
Bureaus | 16 december 2020
CHOICE partner communicatieonderzoek Rijksoverheid
Na de Defensie Paresto-aanbesteding heeft CHOICE insights + strategy ook de Europese aanbesteding voor het kwantitatief communicatieonderzoek van Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken gewonnen. De aanbesteding geldt voor een periode van vier jaar. CHOICE scoorde hoog op strategisch vermogen, samenwerking en visie op de toekomst van kwantitatief communicatieonderzoek. De opdrachten...
Bureaus | 16 december 2020
MarketResponse peilt komende jaren beleving van NS-medewerkers
Ook de komende vier jaar verzorgt MarketResponse alle medewerkersonderzoeken voor NS. MarketResponse doet deze onderzoeken al sinds 2006 voor NS en won onlangs opnieuw de openbare aanbesteding voor de komende jaren. Senior research consultant Eelco van de Stolpe van MarketResponse is verheugd dat de langdurige samenwerking met het OV-bedrijf wordt voortgezet: ‘Het raamcontract is gebaseerd...
Bureaus | 16 december 2020
DirectResearch en Team Vier fuseren
Per 1 januari a.s. gaan DirectResearch en Team Vier samen verder onder één noemer: DirectResearch. De twee bureaus, onderdeel van de ME Research Group, werken al intensief samen aan de Herengracht in Amsterdam en delen al actief kennis, ervaring en methodieken met elkaar. Door organisatorisch volledig de krachten te bundelen willen de bureaus één sterk...
Onderzoek | 16 december 2020
Opdrachtgevers breiden onderzoek in eigen huis uit
ESOMAR heeft in september wereldwijd onderzoek gedaan onder 640 opdrachtgevers/gebruikers van insights en onderzoek. De studie, die voor de eerste keer is uitgevoerd, is bedoeld om een benchmark neer te zetten. Hoe wordt inzicht beoordeeld en gebruikt, en wat wordt verstaan onder goed en succesvol onderzoek? Belangrijke uitkomt: er is een verschuiving op komst naar...
Bureaus | 09 december 2020
Greenport Aalsmeer kiest Beautiful Minds
Na een pitch heeft Greenport Aalsmeer communicatie- en designbureau Beautiful Minds gekozen voor de strategische herijking van haar opdracht, positionering en organisatie. Greenport Aalsmeer is het grootste wereldhandels- en kenniscentrum voor de sierteeltsector. Door de coronacrisis is de markt- en omgevingsdynamiek in de sector enorm toegenomen en daarmee ook de complexiteit en onzekerheid. Om hier...