Onderzoek | 24 november 2020
Discriminatie in marktonderzoeksector UK
In Engeland is discriminatie en ongepast gedrag nog steeds gemeengoed in de marktonderzoekssector. Dat blijkt uit een rapport over diversiteit, inclusie en gelijkheid van MRS, Kantar en Versiti. Een meerderheid van de respondenten zegt in de afgelopen twaalf maanden discriminerend en/of ongepast gedrag op het werk te hebben ervaren of gezien. De meest voorkomende ervaring...
Bureaus | 17 november 2020
Validators krijgt FD Gazelle
Naast DVJ Insights en Markteffect is Validators het derde researchbedrijf dat dit jaar een FD Gazelle binnenhaalt, de prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Martin Leeflang, CEO en founder van Validators: ‘Onze aanpak is een tegenwicht van de standaardisatie in de branche. Het developmentteam ontwikkelde unieke online ‘validatie’-softwaretools, wat ons een voorsprong geeft in...
Onderzoek | 17 november 2020
Leren en ontwikkelen – meer online
Een kwart van de HR-professionals zegt dat er door de coronacrisis minder budget beschikbaar is voor leren en ontwikkelen in het bedrijf. De tijdens de coronacrisis gemaakte ommezwaai van klassikaal naar online leren zet zich naar verwachting ook na de crisis door. Dat concludeert de Studytube Learning & Development Monitor 2021, een jaarlijks onderzoek van...
Personalia | 17 november 2020
Neurensics integreert neurotechnieken en kwalitatief onderzoek
Waldo Swijnenburg (oud-directeur onderzoeksbureau MARE) tekent bij Neurensics als directeur kwalitatief onderzoek. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van neurotechnieken en kwalitatief onderzoek. De afgelopen jaren heeft Neurensics zich steeds meer gericht op een integrale benadering van marktonderzoek. De gecombineerde aanpak wordt door de aanstelling van Waldo Swijnenburg ‘naar een hoger plan getrokken’. Neurodata zullen...
Personalia | 11 november 2020
Metrixlab benoemt nieuwe managing director USA
MetrixLab heeft Aaron Peck benoemt als managing director voor Noord-Amerika. Peck trad in 2016 in dienst bij MetrixLab en heeft de afgelopen 18 maanden leiding gegeven aan de commerciële en klantstrategie van het bedrijf. Hij zal alle activiteiten in Noord-Amerika leiden in zijn nieuwe rol. Kevin Moran, die de functie sinds juli 2019 bekleedde, is...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 04 november 2020
DVJ Insights en Markteffect winnen FD Gazelle
DVJ Insights is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot FD Gazelle en Markteffect won de prijs zelfs voor de zevende keer. De FD Gazellen Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die in de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet zijn gegroeid én het laatste jaar winstgevend afsluiten. Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights:...
Actueel | 04 november 2020
Motie voor onderzoek data-diensten rijksoverheid
Eind oktober heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen van VVD-kamerlid Middendorp waarin de regering wordt verzocht om te onderzoeken hoe bestaande kennis (zowel van CBS als de markt), kunde en infrastructuur op het terrein van data- en clouddiensten ingezet kan worden bij het ontwikkelen van cloud- en datadiensten van de overheid. De motie stelt...
Bureaus | 04 november 2020
Nielsen brengt consumentenonderzoek onder in NielsenIQ
Nielsen zal vanaf begin volgend jaar de naam NielsenIQ gebruiken voor consumentenonderzoek. Al eerder besloot Nielsen om het bedrijf op te splitsen in twee afzonderlijke entiteiten. Het deel Nielsen Global Consumer Business wordt per januari 2021 een zelfstandig bedrijf en draagt dan de naam NielsenIQ. Nielsen Global Media zal zich richten op mediamarktgegevens, terwijl NielsenIQ...
Onderzoek | 04 november 2020
De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 3)
Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van MI Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen. Dit keer het derde en laatste deel: de topzware organisatie. Marktonderzoekbureaus...
Actueel | 04 november 2020
Ook weer eens toe aan een lekkere game changer?
Ik moet u iets bekennen. Ik stond vroeger met regelmaat te raaskallen over game changers. Over de veelbelovende toekomst van dingen als neuromarketing, sensors en user generated content. Als ik mijn presentaties van toen terugzie, staat het schaamrood me op de kaken. Mijn voorspellingen waren weinig beter dan die van de eerste de beste tarotkaartenlezer....
Personalia | 03 november 2020
Floor Werkhoven junior consultant MWM2
MWM2 heeft zich versterkt met Floor Werkhoven (25) als junior consultant voor het team Research Communities. Ze studeerde in 2019 af aan de Universiteit van Amsterdam, richting Communicatiewetenschappen, en heeft haar tijdens haar studie gewerkt als public relations assistent. Binnen het team van MWM2 Research Communities gaat Floor Werkhoven zich o.a. bezighouden met het opzetten...
Personalia | 28 oktober 2020
Kantar benoemt Alexis Nasard tot CEO
Alexis Nasard is per 30 december a.s. benoemd tot CEO van Kantar. Hij volgt Eric Salama op, die Kantar in februari verliet na de afronding van de gedeeltelijke verkoop van WPP aan private equity-firma Bain Capital. Alexis Nasard staat sinds 2016 aan het roer van Bata en bekleedde daarvoor diverse functies bij Heineken, waaronder die...