Onderzoek | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 2)

Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van MI Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen. In deel 1 zaten de facts & figures, nu, in deel...
Personalia | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

Dentsu breidt directieteam uit

Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft. Ook maakt het bureaunetwerk bekend dat de wereldwijde organisatie Dentsu Aegis Network verder zal gaan onder...
Bureaus | 27 oktober 2020
27 oktober 2020

MWM2 wint aanbesteding UWV

MWM2 heeft de aanbesteding van het UWV Panel gewonnen. De aanbesteding van het panel, dat al sinds 2016 in beheer is van MWM2, geldt voor een periode van vier jaar. Het UWV Panel bestaat uit meerdere klantgroepen: WW-, WIA- en Wajong-klanten, maar ook werkgevers. Binnen deze doelgroepen doet MWM2 onderzoek op het gebied van communicatie,...
Actueel, Onderzoek | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

De slag om Talent Analytics

Aan het einde van de 20ste eeuw ontstond de gedachte dat marketeers niet alleen hun voelsprieten naar buiten moeten richten maar ook naar binnen. Tevreden medewerkers maken tevreden klanten, zo luidt het basisprincipe van de ‘service-profit chain’-gedachte die in de jaren 90 ontstond. Dat had tot gevolg dat marketingprincipes hun intrede deden in de wereld...
Bureaus | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

Blauw opnieuw partner communicatie-onderzoek Rijksoverheid

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC), onderdeel van het ministerie van Algemene Zaken, heeft twee raamovereenkomsten met Blauw afgesloten. De eerste is voor kwalitatief communicatie-onderzoek en de tweede is voor het kwantitatief pretesten van communicatiemiddelen. Een vast team van Blauw zal zich de komende jaren gaan bezighouden met de onderzoeken binnen de raamovereenkomst. Alle thema’s...
Onderzoek | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 1)

Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van Marketing Intelligence Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen, te beginnen met de facts & figures. Tekst Ewout Witte...
Actueel | 19 oktober 2020
19 oktober 2020

Nederland deelnemer Europese Cloud Federatie

Het belang van zowel voldoende opslag als een veilige en betrouwbare uitwisseling van data voor maatschappelijke en economische toepassingen neemt steeds verder toe. Daarom gaat Nederland deelnemen aan een initiatief van de Europese Commissie om gezamenlijk de Europese cloudinfrastructuur te versterken: de Europese Cloud Federatie. In Nederland zijn er al diverse initiatieven. Zo werkt de...
Actueel | 15 oktober 2020
15 oktober 2020

MOA om tafel met Kamercommissie EZK over Covid-19-wet

Donderdag 15 oktober sprak de MOA in bij de Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat. De aanleiding is de Tijdelijke wet informatieverstrekking RIVM i.v.m. COVID-19. De MOA heeft de commissie erop gewezen dat verscheidene MOA-leden al sinds het voorjaar oplossingen proberen aan te dragen in Den Haag ter ondersteuning van het beleid inzake corona,...
Personalia | 14 oktober 2020
14 oktober 2020

Uitbreiding BSR-team MarketResponse

MarketResponse breidt het BSR-team (brand strategy research) uit met de aanstelling van Wiebe de Ridder (43) als principal consultant Wonen, Vastgoed en Publieke Sector. De Ridder heeft ruim 20 jaar ervaring op het snijvlak van marketing, marktonderzoek en stedelijke ontwikkeling. De Ridder noemt het BSR-model van MarketResponse toonaangevend in de sector als het gaat om...
Bureaus | 08 oktober 2020
08 oktober 2020

Markteffect bij 250 snelstgroeiende bedrijven

Markteffect (MOA-bureau van het jaar 2020) staat in de Top 250 Groeibedrijven van Nederland, een lijst die is opgesteld door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit. De Top 250 Groeibedrijven bestaat uit Nederlandse bedrijven die de meeste groei hebben laten zien in de periode van 2015 tot en met 2019. De bedrijven kenden...
Bureaus | 07 oktober 2020
07 oktober 2020

MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

MeMo2 maakte vorige week de samenwerking bekend met kwalitatieve researchspecialist Respondenten.nl. De samenwerking zorgt er volgens de bureaus voor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik, contactfrequenties en brand-uplift. Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2...
Actueel | 05 oktober 2020
05 oktober 2020

Ich bin ein insights professional

Welkom bij deel 3 van Myth Busters, een blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. De beurt is deze keer aan Robert van Ossenbruggen, over trots zijn op...

Ook de laatste bytes ontvangen?