Bureau Lahaut verhuist naar nieuw pand
Bureau Lahaut is per 15 augustus 2020 verhuisd naar de Herengracht 62 te Amsterdam. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Daarnaast verzamelen zij data en geven een algemeen inzicht in de cultuursector om zodoende de sector als geheel te versterken.
Als de zomervakanties er weer op zitten, gaan wij live!
En dat duurt nog maar 2 weken. Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?
MRS updates data transfer guidance
The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).
MOA verhuist naar nieuw kantoor
MOA, het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is verhuist naar een nieuw kantoor.
Het uitzicht vanaf de 13e verdieping zal gemist worden, maar verder is de MOA enorm blij met het nieuwe kantoor op Amsterdam Sloterdijk.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ondernemers zijn optimistisch
Ondernemers zijn steeds optimistischer over de nabije toekomst. Een ruime meerderheid heeft vertrouwen in de eigen financiële buffers en in het overleven van deze crisis. Ook neemt de onzekerheid bij ondernemers af, zij hebben meer zicht op toekomstige omzet. Dit blijkt uit de MKB coronamonitor door Motivaction en MKB Servicedesk.
Nieuw perspectief na corona-tijd
Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.
De stuwende kracht van principes – Design thinking en de creatieve vrijheid
De eeuwige tweestrijd tussen vrijheid geven en begrenzen, je ziet het overal terug. Zeker ook in (markt)onderzoek. Enerzijds: hoe meer vrijheidsgraden, hoe groter de kans op verrassende uitkomsten. Anderzijds: hoe meer afbakening, hoe groter de kans op strakke, stevige resultaten.
Nebu is nu ISO 27001 gecertificeerd
Nebu is gecertificeerd met ISO27001 norm voor informatiebeveiliging. “We have taken all the necessary measures to ensure your data is well-protected and to meet the highest internationally acknowledged security standard”, aldus Nebu.
Intelligence during economic downturn and the corona crisis
During times of difficult economic situations (like the crisis we have today), intelligence is exceptionally important and an intelligence professional must be very sharp and focused on doing the right things for the company, stated Joost Drieman, Intelligence competence expert and teamleader at the MOA, in his blog.
Sennay Ghebreab – Strijder voor eerlijker algoritmes
Neuro-informaticus Sennay Ghebreab (1973) wilde op de middelbare school arts worden, vertelt hij op zijn werkkamer op het Science Park van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Maar toen zijn vader een computer voor hem kocht, raakte hij zo gefascineerd dat hij impulsief koos voor de – toen nieuwe – studie technische informatiesystemen en voor AI. ‘AI houdt ons als maatschappij een spiegel voor.’
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Dat stelt Integron naar aanleiding van het jaarlijkse medewerkersbelevingsonderzoek. De impact van Covid-19 is in heel (werkend) Nederland groot.