Actueel | 04 november 2020
Ook weer eens toe aan een lekkere game changer?
Ik moet u iets bekennen. Ik stond vroeger met regelmaat te raaskallen over game changers. Over de veelbelovende toekomst van dingen als neuromarketing, sensors en user generated content. Als ik mijn presentaties van toen terugzie, staat het schaamrood me op de kaken. Mijn voorspellingen waren weinig beter dan die van de eerste de beste tarotkaartenlezer....
Personalia | 03 november 2020
Floor Werkhoven junior consultant MWM2
MWM2 heeft zich versterkt met Floor Werkhoven (25) als junior consultant voor het team Research Communities. Ze studeerde in 2019 af aan de Universiteit van Amsterdam, richting Communicatiewetenschappen, en heeft haar tijdens haar studie gewerkt als public relations assistent. Binnen het team van MWM2 Research Communities gaat Floor Werkhoven zich o.a. bezighouden met het opzetten...
Personalia | 28 oktober 2020
Kantar benoemt Alexis Nasard tot CEO
Alexis Nasard is per 30 december a.s. benoemd tot CEO van Kantar. Hij volgt Eric Salama op, die Kantar in februari verliet na de afronding van de gedeeltelijke verkoop van WPP aan private equity-firma Bain Capital. Alexis Nasard staat sinds 2016 aan het roer van Bata en bekleedde daarvoor diverse functies bij Heineken, waaronder die...
Onderzoek | 28 oktober 2020
De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 2)
Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van MI Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen. In deel 1 zaten de facts & figures, nu, in deel...
Personalia | 28 oktober 2020
Dentsu breidt directieteam uit
Ruud de Langen is aangesteld als Chief Growth Officer van dentsu Nederland. In deze nieuwe rol draagt hij er zorg voor dat bestaande én nieuwe klanten toegang hebben tot de beste geïntegreerde oplossingen die het netwerk te bieden heeft. Ook maakt het bureaunetwerk bekend dat de wereldwijde organisatie Dentsu Aegis Network verder zal gaan onder...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 27 oktober 2020
MWM2 wint aanbesteding UWV
MWM2 heeft de aanbesteding van het UWV Panel gewonnen. De aanbesteding van het panel, dat al sinds 2016 in beheer is van MWM2, geldt voor een periode van vier jaar. Het UWV Panel bestaat uit meerdere klantgroepen: WW-, WIA- en Wajong-klanten, maar ook werkgevers. Binnen deze doelgroepen doet MWM2 onderzoek op het gebied van communicatie,...
De slag om Talent Analytics
Aan het einde van de 20ste eeuw ontstond de gedachte dat marketeers niet alleen hun voelsprieten naar buiten moeten richten maar ook naar binnen. Tevreden medewerkers maken tevreden klanten, zo luidt het basisprincipe van de ‘service-profit chain’-gedachte die in de jaren 90 ontstond. Dat had tot gevolg dat marketingprincipes hun intrede deden in de wereld...
Bureaus | 20 oktober 2020
Blauw opnieuw partner communicatie-onderzoek Rijksoverheid
De Dienst Publiek en Communicatie (DPC), onderdeel van het ministerie van Algemene Zaken, heeft twee raamovereenkomsten met Blauw afgesloten. De eerste is voor kwalitatief communicatie-onderzoek en de tweede is voor het kwantitatief pretesten van communicatiemiddelen. Een vast team van Blauw zal zich de komende jaren gaan bezighouden met de onderzoeken binnen de raamovereenkomst. Alle thema’s...
Onderzoek | 20 oktober 2020
De markt van marktonderzoekers en data-analisten (deel 1)
Wat is het verschil in ervaring tussen bureau- en bedrijfsonderzoekers? Werken marketing intelligence-experts bij opdrachtgevers in andere functies dan bij bureaus? Wat is de man-vrouw-verdeling binnen de markt en binnen bepaalde rollen? Ewout Witte van Marketing Intelligence Match schreef een uitgebreide analyse in drie delen, te beginnen met de facts & figures. Tekst Ewout Witte...
Actueel | 19 oktober 2020
Nederland deelnemer Europese Cloud Federatie
Het belang van zowel voldoende opslag als een veilige en betrouwbare uitwisseling van data voor maatschappelijke en economische toepassingen neemt steeds verder toe. Daarom gaat Nederland deelnemen aan een initiatief van de Europese Commissie om gezamenlijk de Europese cloudinfrastructuur te versterken: de Europese Cloud Federatie. In Nederland zijn er al diverse initiatieven. Zo werkt de...
Actueel | 15 oktober 2020
MOA om tafel met Kamercommissie EZK over Covid-19-wet
Donderdag 15 oktober sprak de MOA in bij de Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat. De aanleiding is de Tijdelijke wet informatieverstrekking RIVM i.v.m. COVID-19. De MOA heeft de commissie erop gewezen dat verscheidene MOA-leden al sinds het voorjaar oplossingen proberen aan te dragen in Den Haag ter ondersteuning van het beleid inzake corona,...
Personalia | 14 oktober 2020
Uitbreiding BSR-team MarketResponse
MarketResponse breidt het BSR-team (brand strategy research) uit met de aanstelling van Wiebe de Ridder (43) als principal consultant Wonen, Vastgoed en Publieke Sector. De Ridder heeft ruim 20 jaar ervaring op het snijvlak van marketing, marktonderzoek en stedelijke ontwikkeling. De Ridder noemt het BSR-model van MarketResponse toonaangevend in de sector als het gaat om...