Bureaus | 08 oktober 2020
08 oktober 2020

Markteffect bij 250 snelstgroeiende bedrijven

Markteffect (MOA-bureau van het jaar 2020) staat in de Top 250 Groeibedrijven van Nederland, een lijst die is opgesteld door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit. De Top 250 Groeibedrijven bestaat uit Nederlandse bedrijven die de meeste groei hebben laten zien in de periode van 2015 tot en met 2019. De bedrijven kenden...
Bureaus | 07 oktober 2020
07 oktober 2020

MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

MeMo2 maakte vorige week de samenwerking bekend met kwalitatieve researchspecialist Respondenten.nl. De samenwerking zorgt er volgens de bureaus voor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik, contactfrequenties en brand-uplift. Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2...
Actueel | 05 oktober 2020
05 oktober 2020

Ich bin ein insights professional

Welkom bij deel 3 van Myth Busters, een blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. De beurt is deze keer aan Robert van Ossenbruggen, over trots zijn op...
Interviews | 23 september 2020
23 september 2020

‘Eén visie, één verhaal’

Ze lijken zelden volkomen tevreden, hun werk lijkt nooit af. Een onderzoeksmethodiek kan een volgende keer vast beter, net als het intern delen van insights. Ze zijn permanent nieuwsgierig en staan altijd ‘aan’. Ook wanneer er intern geen concrete vraag opdoemt, initiëren ze zelf iets. Ze zijn open minded en dus experimenteren ze graag. We...
Interviews | 15 september 2020
15 september 2020

Nominaties insights professionals bedrijfszijde (deel 1). ‘Iedere keer jezelf uitvinden’

Ze lijken zelden volkomen tevreden, hun werk lijkt nooit af. Een onderzoeksmethodiek kan een volgende keer vast beter, net als het intern delen van insights. Ze zijn permanent nieuwsgierig en staan altijd ‘aan’. Ook wanneer er intern geen concrete vraag opdoemt, initiëren ze zelf iets. Ze zijn open minded en dus experimenteren ze graag. We...
Bureaus | 10 september 2020
10 september 2020

De stand van het vak ‘Het nieuwe normaal is nog niet bereikt’

We vroegen vier bureaudirecteuren naar hun ervaringen in een jaar waarin alles opeens anders was. Hoe heeft corona hun werk veranderd? Hoe spelen ze in op 'het nieuwe normaal’? Vorige week was de beurt aan Karin Rutten van DESAN en Bram van Schaik van Kantar. Deze week reageren Jos Vink van Blauw Research en Jorgen...
Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

Nieuw! Daily Data Bytes!

Het is een historisch jaar, er is nogal wat overhoop en onderuit gehaald. Wij hebben er volop aan meegedaan. En ziehier het resultaat. Velen van jullie die deze nieuwsbrief openen zijn bekend met Clou magazine en de wekelijkse ClouToday. We hebben ze omgevormd tot een nieuw platform. Tot een site die je op elk moment...
Actueel | 03 september 2020
03 september 2020

Game on/off

Welkom bij deel 1 van Myth Busters, een maandelijks blog waarin wij de jubelverhalen over innovaties of succescases even aan ons voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen vaak voor zoete koek slikken. Tekst Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen Niet omdat het kan, maar omdat...
Personalia | 02 september 2020
02 september 2020

Andy Drake Managing Consultant UK voor DVJ Insights

DVJ Insights heeft per 1 september Andy Drake aangesteld ter versterking van het consultancy team in de UK. Hij geeft leiding aan de verdere groei van het UK-team. Andy Drake heeft meer dan 30 jaar ervaring in het werken en managen van internationale insight-bedrijven. Hij werkte negen jaar in Singapore als Managing Director bij GfK...
Actueel | 02 september 2020
02 september 2020

De stand van het vak – Covid versnelt de trends

We vroegen vier bureaudirecteuren naar hun ervaringen in een jaar waarin alles opeens anders was. Hoe heeft corona hun werk veranderd? Hoe spelen ze in op 'het nieuwe normaal’? Deze keer Karin Rutten van DESAN en Bram van Schaik van Kantar. Volgende week Jos Vink van Blauw Research en Jorgen Botermans van Marketresponse. ‘We gaan...
Bureaus | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Bureau Lahaut verhuist naar nieuw pand

Bureau Lahaut is per 15 augustus 2020 verhuisd naar de Herengracht 62 te Amsterdam. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Daarnaast verzamelen zij data en geven een algemeen inzicht in de cultuursector om zodoende de sector als geheel te versterken.

Actueel | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Als de zomervakanties er weer op zitten, gaan wij live!

En dat duurt nog maar 2 weken. Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.

Ook de laatste bytes ontvangen?