Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Bluefield neemt Totta over: Er is behoefte aan een alles onder 1 dak-formule

A little while ago, Bluefield consisted of five different companies’. Dit staat op de site van Bluefield dat onlangs liet weten vier bedrijven te hebben overgenomen: Totta Research, Totta data lab, Immense en Link Design. Daarmee groeide het in één klap van 20 naar ruim 100 medewerkers.

Onderzoek | 21 november 2019
21 november 2019

Gebruik van podcasts is flink gestegen

De ontwikkeling van de podcast in Nederland heeft het afgelopen half jaar een flinke vlucht genomen. Inmiddels luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts. Dit blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor, een representatief onderzoek onder 1.039 Nederlanders dat in november 2019 voor de tweede keer werd uitgevoerd.

Bureaus | 13 november 2019
13 november 2019

Haystack International wordt Haystack Consulting

Haystack International heeft haar bedrijfsnaam gewijzigd naar Haystack Consulting. Het bedrijf gebruikt de naam “Haystack International” al meer dan 6 jaar. Volgens het bedrijf zijn de verwachtingen van klanten verschoven van pure oplevering van data naar op waarde gabaseerde consulting om bedrijfsdoelstellingen te behalen.

Onderzoek | 07 november 2019
07 november 2019

Amsterdam is ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld

Berlijn en de Nieuw-Zeelandse stad Auckland lopen wereldwijd het meest voorop als het gaat om stedelijke mobiliteit. En Amsterdam is de ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld. Dat blijkt uit Kantars studie Mobility Futures.

Onderzoek | 07 november 2019
07 november 2019

Nederlanders gaan steeds vaker op zoek naar korting

Marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl presenteren de Nationale Kortingsmonitor 2019. Daaruit blijkt dat het de Nederlander kortingsbewuster is dan ooit tevoren. En dit in een tijd waarin de economie stijgt.

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

Validators introduceert STORE voor online creatie testen

Validators introduceert een groot online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet. Al deze varianten (>200) zijn naar een toegankelijk online platform gebracht: de STORE.

Bureaus | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

Dapresy en Nebu gaan samenwerking aan 

Dapresy en Nebu gaan samenwerken op het gebied van Customer Experience. Het nieuwe gecombineerde product biedt klanten een uitgebreide oplossing omtrent Sample Management, Data Collection, Reporting en Case Management.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen 2019

De TV-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op € 567 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 % in vergelijking met dezelfde periode in 2018.

Onderzoek | 16 oktober 2019
16 oktober 2019

Meer geld naar digital advertising in 2020

Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) nog steeds met het meten van cross-channel inspanningen.

Onderzoek | 10 oktober 2019
10 oktober 2019

Out-of-Home zet Category Entry Points (CEPs) in beweging

Sky Radio wil groeien in de categorie ‘radio luisteren op werk’ en daarmee ’the listening at work station’ zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out-of-Home.

Bureaus | 18 september 2019
18 september 2019

De klant staat centraal in 5 jaar agile werken bij Newcom

In 2001 werd het Agile Manifesto gepubliceerd, de grondslag voor een manier van werken waarbij men ‘wendbaar’ is in een wereld die ook in beweging is. Al snel werd deze manier van werken omarmd door de wereld van softwaredevelopment en later ook door andere organisaties: van start-ups tot multinationals, van uitermate winstgevende bedrijven tot non-profit instellingen.

Onderzoek | 11 september 2019
11 september 2019

Kwaliteit van leven Nederlanders hoog, maar neemt niet toe ondanks economische groei

Nederlanders geven hun leven een rapportcijfer 7,8. De welvaart blijft echter stabiel. De groeiende economie heeft daarop geen positief effect. Dat blijkt uit het rapport ‘De sociale staat van Nederland 2019’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Ook de laatste bytes ontvangen?