Onderzoek | 21 mei 2019
21 mei 2019

Fusie tussen GroenLinks en PvdA kan sterke, brede partij opleveren

Bijna acht op de tien kiezers (78%) vinden dat er momenteel te veel politieke partijen meedoen aan de verkiezingen, waardoor er te veel versnippering is. Ruim vier op de tien kiezers (42%) vinden het goed dat ook kleine partijen in de Tweede Kamer kunnen komen.

Onderzoek | 20 mei 2019
20 mei 2019

Vakantiegeld: een bedrag om naar uit te kijken

In november 2018 bracht het CBS naar buiten dat de armoede in Nederland stijgt. Tegelijkertijd stelde het SCP dat er juist minder mensen onder het bestaansminimum leven. Een representatief onderzoek van Motivaction onder 864 Nederlanders wijst echter uit dat 26% vakantiegeld nodig heeft om van rond te komen.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Search Automation toepassen in het MKB

Gebrek aan technische kennis, beschikbare tools en geld zijn de belangrijkste redenen waarom middelgrote tot kleine Nederlandse bedrijven het nog lastig vinden om search automation binnen hun searchcampagnes toe te passen.

Onderzoek | 01 april 2019
01 april 2019

Gebruik beeldschermen beïnvloedt slaapkwaliteit

Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft aan niet tevreden te zijn met hun slaapkwaliteit, maar neemt hiervoor geen maatregelen. 

Actueel | 21 januari 2019
21 januari 2019

Expertise Center (5): adviseren, trainen, netwerken

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen.

Interviews | 15 januari 2019
15 januari 2019

De toegewijde focus van BOL.COM: Mindset moet als een olievlek door de organisatie

Structuur ontbrak in het aanbrengen van verbeteringen aan webshop bol.com. Dus tuigde Melle Moorman, CRO lead en UX analist, een apart team op. 

Best practices | 22 november 2018
22 november 2018

Hoe combineren bureaus kwalitatatief en kwantitatief? Het waarom achter de data

In de insights-industrie vullen kwalitatief en kwantitatief onderzoek elkaar steeds meer aan. Vijf Nederlandse bureaus, Motivaction, Ipsos, DirectResearch, Beautiful Lives en Blauw, geven praktijkvoorbeelden van deze fusietrend.

Interviews | 19 april 2018
19 april 2018

De inspirerende verhalen van Trendsactive

Waar creativiteit en data elkaar ontmoeten

Data en menselijke inzichten leven nog te vaak langs elkaar heen. TrendsActive koppelt ze aan elkaar en komt zo tot nieuwe inzichten. Het bureau brengt een genuanceerde boodschap in een wereld van buzzwoorden.

Interviews | 09 april 2018
09 april 2018

Het innerlijk kompas van Elske Doets: Lever altijd meer dan je klant verwacht

Elske Doets, CEO van Jan Doets America Tours en Zakenvrouw van het jaar 2017, houdt er niet van om dingen rationeel te benaderen. Ze sprak erover op MIE 2018 waar ze pleitte voor speelsheid in marketing. ‘Kijk om je heen. Observeer en probeer iets uit.’

Actueel | 07 februari 2018
07 februari 2018

VodafoneZiggo eerste partner MOA-Expertise center

Op 20 december jl. tekende VodafoneZiggo – als eerste bedrijf –  een partnership-overeenkomst met het Expertise Center van de MOA. Deze overeenkomst bezegelt de veranderende rol die de MOA wil spelen voor opdrachtgevers en gebruikers van insights.

Ook de laatste bytes ontvangen?