Nieuw! Daily Data Bytes!
Game on/off
Andy Drake Managing Consultant UK voor DVJ Insights
De stand van het vak – Covid versnelt de trends
Bureau Lahaut verhuist naar nieuw pand
Bureau Lahaut is per 15 augustus 2020 verhuisd naar de Herengracht 62 te Amsterdam. Bureau Lahaut is het onderzoeksbureau voor de kunst- en cultuursector. Daarnaast verzamelen zij data en geven een algemeen inzicht in de cultuursector om zodoende de sector als geheel te versterken.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Als de zomervakanties er weer op zitten, gaan wij live!
En dat duurt nog maar 2 weken. Op donderdag 3 september valt de 1e editie in je mailbox. Een geheel nieuwe opzet, in het gedachtengoed van Clou en ClouToday, onder een nieuwe naam. Vanaf dan heb je overal en altijd toegang tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?
MRS updates data transfer guidance
The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).
MOA verhuist naar nieuw kantoor
MOA, het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics is verhuist naar een nieuw kantoor.
Het uitzicht vanaf de 13e verdieping zal gemist worden, maar verder is de MOA enorm blij met het nieuwe kantoor op Amsterdam Sloterdijk.
Ondernemers zijn optimistisch
Ondernemers zijn steeds optimistischer over de nabije toekomst. Een ruime meerderheid heeft vertrouwen in de eigen financiële buffers en in het overleven van deze crisis. Ook neemt de onzekerheid bij ondernemers af, zij hebben meer zicht op toekomstige omzet. Dit blijkt uit de MKB coronamonitor door Motivaction en MKB Servicedesk.
Nieuw perspectief na corona-tijd
Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.
De stuwende kracht van principes – Design thinking en de creatieve vrijheid
De eeuwige tweestrijd tussen vrijheid geven en begrenzen, je ziet het overal terug. Zeker ook in (markt)onderzoek. Enerzijds: hoe meer vrijheidsgraden, hoe groter de kans op verrassende uitkomsten. Anderzijds: hoe meer afbakening, hoe groter de kans op strakke, stevige resultaten.