Nederlanders tevreden over nationale energievoorzieningen
Uit onderzoek van Ipsos blijkt dat Nederlanders relatief positief zijn over de energie-infrastructuur in hun land. Zowel op het gebied van zonne-energie, kernenergie, als laadinfrastructuur voor elektrisch rijden scoren we – afgezet tegen de rest van de wereld – bovengemiddeld hoog.
Nederlanders trots op infrastructuur van ons land
Uit het jaarlijkse wereldwijde onderzoek van Ipsos naar de beoordeling van de infrastructuur in 30 landen, blijkt dat Nederlanders zeer tevreden zijn over alle facetten van de nationale infrastructuur. Hiermee zijn we van de 30 onderzochte landen het op één na meest tevreden land. Alleen Singapore scoort beter.
Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder
Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.
Why 'research' leads marketers astray
Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.
Design thinking in een super wicked wereld
De problemen in onze maatschappij liegen er niet om. Terrorisme, global warming, moderne slavernij, wapenhandel… het zijn zogenaamde ‘super wicked problems’, oftewel megacomplexe ongestructureerde vraagstukken die vragen om een herontwerp van onze samenleving. We lossen ze op door te experimenteren en te kijken wat werkt en wat niet.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MerkKracht event
Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.
SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse
Onderzoeks- en adviesbureau SAMR gaat verder onder de naam MarketResponse. Vanaf 21 januari worden alle diensten op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy weer aangeboden onder deze merknaam die al meer dan 35 jaar een begrip in de markt is.
Medewerkers missen marketing-mindset
Waar (massa-)mediale merkcommunicatie zoals advertising beloften doet over een merkervaring, dragen medewerkers zorg voor de daadwerkelijke ervaringen van klanten. Om die reden verdienen contactmedewerkers (die op dagelijkse basis contact verzorgen met klanten) zoals baliemedewerkers, conducteurs en huisartsen wat meer aandacht van marketeers.
Top 50 Onderzoekbureaus: Wederom goed jaar voor marktonderzoekbureaus
De marktonderzoekbureaus hebben wederom een prima jaar achter de rug. Ook in 2019 zette de groei van de markt zich voort. 67% van de marktonderzoekbureaus zag zijn omzet in 2019 toenemen, slechts 11% van de bureaus zag de omzet in 2019 dalen.
Doelstellingen Participatiewet nauwelijks behaald
Voor deze eindevaluatie heeft het SCP gebruikgemaakt van verschillende deelonderzoeken. Zo is de Participatiewet door Berenschot en I&O Research geëvalueerd onder werkgevers. I&O Research deed voor de Inspectie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid onderzoek onder de doelgroep van de Participatiewet.
Relatief veel draagvlak voor nieuwe regeling voor een fiets van de zaak
De nieuwe regeling voor een ‘fiets van de zaak’ die vanaf 1 januari ingaat kent veel draagvlak onder werkende Nederlanders. Een meerderheid zegt enthousiast te zijn over het plan. Een kleine groep werknemers zegt ook de auto vaker te zullen laten staan en in plaats daarvan met de (elektrische) fiets naar het werk te reizen.
Is de onderzoeker lost in de cloud? Op weg naar regulering en regie
Ambities en doelen worden vaak gevat in kernachtige motto’s. De Olympische sporters gaan voor ‘sneller, hoger, sterker’. In de politiek gold enige tijd het streven naar spreiding van inkomen, macht en kennis. En in ons ons vakgebied was begin van deze eeuw ‘sneller, goedkoper en beter’ het adagium. Wij kijken wat daarvan is terechtgekomen. Maar we richten ook de blik naar voren: hoe valt de naaste toekomst te karakteriseren?