Meer geld naar digital advertising in 2020
Een groot deel van de marketeers wereldwijd (46%) geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart (76%) nog steeds met het meten van cross-channel inspanningen.
Out-of-Home zet Category Entry Points (CEPs) in beweging
Sky Radio wil groeien in de categorie ‘radio luisteren op werk’ en daarmee ’the listening at work station’ zijn. Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio (Talpa) & Exterion Media onderzoek uitgevoerd, om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out-of-Home.
De klant staat centraal in 5 jaar agile werken bij Newcom
In 2001 werd het Agile Manifesto gepubliceerd, de grondslag voor een manier van werken waarbij men ‘wendbaar’ is in een wereld die ook in beweging is. Al snel werd deze manier van werken omarmd door de wereld van softwaredevelopment en later ook door andere organisaties: van start-ups tot multinationals, van uitermate winstgevende bedrijven tot non-profit instellingen.
Kwaliteit van leven Nederlanders hoog, maar neemt niet toe ondanks economische groei
Nederlanders geven hun leven een rapportcijfer 7,8. De welvaart blijft echter stabiel. De groeiende economie heeft daarop geen positief effect. Dat blijkt uit het rapport ‘De sociale staat van Nederland 2019’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Benchmark employee journey experience van start
Nog geen derde van de medewerkers die net gestart is bij een organisatie, is promotor van hun nieuwe werkgever. 26% praat zelfs negatief tijdens de onboarding fase over zijn of haar nieuwe werkgever. Dit blijkt uit het eerste onderzoek naar de beleving van 4400 medewerkers in Nederland gedurende de employee journey, uitgevoerd door Integron.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Partnership Haystack Research Consulting en Mobiel Centre
Mobiel Centre en Haystack Research Consulting gaan een partnership aan voor de uitvoering van sensorisch veldwerk in Nederland. Haystack heeft in Leuven (België) eigen sensorische onderzoeksfaciliteiten en met dit partnership kan ook in Nederland op drie locaties (Almere, Utrecht en Eindhoven) veldwerk gegarandeerd worden.
TV-Reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019
In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de eerste helft van 2018. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 354 miljoen, een groei van 1,2%.
Omvang en karakteristieken WsW in kaart gebracht
In opdracht van het ministerie van SZW voert Panteia de Wet sociale werkvoorziening(Wsw)-statistiek uit. Jaarlijks rapporteert Panteia over de omvang en de karakteristieken van de Wsw door middel van een rapportage.
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Maar liefst 22 procent van de werkende Nederlanders heeft weleens te weinig loon gekregen van zijn of haar werkgever. Dit blijkt uit onderzoek van AFAS Software onder 1.127 werkende Nederlanders uitgevoerd door PanelWizard.
GRIT Business & Innovation report 2019
GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport.
GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020
GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.
Veel kiezersbewegingen in laatste dagen voor de verkiezingen
Een nameting die I&O Research direct na verkiezingsdag heeft uitgevoerd toont dat de peiling niet onnauwkeurig was, maar dat er in de laatste dagen voor 23 mei nog veel veranderde in de kiezersvoorkeuren.