Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Coronacrisis: kans voor het klimaat?

Ondanks het coronavirus en de verregaande maatregelen om het virus tegen te gaan maken Nederlanders zich zelfs iets meer zorgen over het klimaat dan een maand geleden. Zes op de tien Nederlanders (62%) ervaren de coronacrisis als een moment van bewustwording.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis

Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.

Bureaus | 25 maart 2020
25 maart 2020

Nieuwe samenwerking: The House of Insights

Sjoerd Koornstra, Durk Bosma en Patrick Bruin sloegen de handen ineen en zijn op 1 maart The House of Insights begonnen.

Actueel | 25 maart 2020
25 maart 2020

Innovaties in marktonderzoek leggen worstelingen bloot van Insights professionals in een agile wereld

In deze blog brengt Durk Bosma, marktonderzoeksspecialist, verslag uit over de IIEX conferentie. De actuele innovaties in het vak leggen vooral de worstelingen bloot van insights professionals in een agile wereld. 

Actueel | 11 maart 2020
11 maart 2020

Hoe zit het met de privacy in geval van corona?

Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het corona-virus. Het RIVM en de Rijksoverheid geven informatie over wat je wel en niet mag doen. Werkgevers vragen medewerkers om thuis te blijven vanwege corona. Maar onder de AVG mag je toch geen medische gegevens vewerken als werkgever? Hoe zit het met de privacy in het geval van een epidemie?

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Takeaway snelst groeiende bedrijf van top 250

Takeaway.com kreeg de Gouden Groeier Award uitgereikt door Mona Keijzer, staatssecretaris van het Ministerie van EZK. De top 250 is een lijst van snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens 5 miljoen euro omzet. In deze lijst zijn ook Markteffect en DVJ Insights te vinden.

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Agile aanpak maakt werken leuker

Agile werken in multidisciplinaire teams maakt werken leuker enzorgt dat je klant beter bediend wordt. Het is een belangrijke conclusie uit het onderzoek van Mike Hoogveld naar het effect van agile werken op de dienstverlening voor klanten. Hij promoveerde onlangs aan Nyenrode Business Universiteit.

Bureaus | 10 maart 2020
10 maart 2020

Dynata en CMNTY join forces

Dynata and CMNTY Corporation announced a partnership to help brands improve audience engagement by leveraging insights for ongoing, deeper engagement, creating a more complete picture of their customers and generating stronger, more resilient relationships.

Onderzoek | 02 maart 2020
02 maart 2020

Nederlanders tevreden over nationale energievoorzieningen

Uit onderzoek van Ipsos blijkt dat Nederlanders relatief positief zijn over de energie-infrastructuur in hun land. Zowel op het gebied van zonne-energie, kernenergie, als laadinfrastructuur voor elektrisch rijden scoren we – afgezet tegen de rest van de wereld – bovengemiddeld hoog.

Onderzoek | 02 maart 2020
02 maart 2020

Nederlanders trots op infrastructuur van ons land

Uit het jaarlijkse wereldwijde onderzoek van Ipsos naar de beoordeling van de infrastructuur in 30 landen, blijkt dat Nederlanders zeer tevreden zijn over alle facetten van de nationale infrastructuur. Hiermee zijn we van de 30 onderzochte landen het op één na meest tevreden land. Alleen Singapore scoort beter. 

Onderzoek | 25 februari 2020
25 februari 2020

Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder

Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Why 'research'​ leads marketers astray

Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.

Ook de laatste bytes ontvangen?