Maximale representatie om minderheden beter te horen
Maximale representatie kan een effectief alternatief zijn voor representatief onderzoek als je opvattingen en attitudes van minderheidsgroepen beter wilt weergeven, betoogt Tara Watkins, head of insight bij The7stars, op Research Live. Representatie in onderzoek is vaak een onderwerp van gesprek. De sector ziet in dat, hoewel onderzoek gericht is op het begrijpen van alle mensen,…
AI Forum op 18 oktober in Heineken Experience
ESOMAR heeft afgelopen juli de AI Taskforce in het leven geroepen waarin de nieuwste ontwikkelingen rond AI en research geïnventariseerd en besproken worden. Nu staat er een AI Forum op stapel. Het event wordt gehouden op 18 oktober in de Heineken Experience in Amsterdam. It’s no secret that the marvels of AI and ML have…
Inge Brakman interim voorzitter NMO
Inge Brakman is door het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) benoemd tot interim voorzitter. Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) wordt penningmeester van NMO. Inge Brakman is sinds juli 2011 voorzitter van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en nu dus interim voorzitter van NMO. Die organisatie…
Human8 benoemt Camille Nicita tot nieuwe global CEO
Human8 heeft aangekondigd dat medeoprichter en huidig global CEO Kristof De Wulf de verantwoordelijkheid overdraagt aan Camille Nicita, momenteel Managing Director USA. Kristof De Wulf was in 1997 medeoprichter van Human8, voorheen bekend als InSites Consulting, als spin-off van de in België gevestigde Vlerick Business School, waar hij marketingprofessor en partner was. Begin 2012 werd…
Global Market Research 2023: ‘Groei zet door in 2023’
ESOMAR bracht onlangs het Global Market Research 2023-rapport uit. Het schetst de situatie van de sector na de dips in de coronatijd. Algehele conclusie is dat de branche weer opleeft, zozeer dat we weer teruggaan naar het niveau van voor corona. Intussen is er door technische innovatie het nodige veranderd. Wat betekent dat voor 2023?…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Beautiful Lives verruilt Hilversum voor hartje Utrecht
Op 1 oktober verruilt Beautiful Lives haar kantoor in Hilversum voor een nieuwe locatie in Utrecht. De nieuwe kantoorruimte maakt onderdeel uit van de Social Impact Factory (SIF) aan de Kromme Nieuwegracht 3 in Utrecht. Het historische pand is nu ‘een hotspot voor sociaal ondernemerschap, innovatie en duurzaamheid’. Beautiful Lives zegt deze stap om verschillende…
Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan
Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks…
Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen
Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak. Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is…
Wie wonnen de ESOMAR awards?
Tijdens het ESOMAR Congress van afgelopen week werden er weer awards uitgereikt voor papers, presentaties, exposanten en onderzoeksprojecten. We zetten alle winnaars op een rij. ESOMAR maakte aan het eind van het congres, op woensdag 13 september, de winnaars bekend van verschillende awardprogramma’s die op het congres werden gepresenteerd. De prijzen omvatten categorieën als beste…
SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht
Nog maar twee dagen dan gaat het SMART Congres van start. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs. Dus, nog geen plannen voor a.s. donderdag?…
‘Je moet AI inpassen in een mix van mogelijkheden’
Barry Jennings is bij Microsoft verantwoordelijk voor onderzoek en insights, en is expert op AI-gebied. Ook is hij lid van ESOMAR’s AI Task Force. Robert Heeg vroeg hem hoe kunstmatige intelligentie zijn vak en de onderzoeksindustrie verandert. ‘Onderzoek of AI de data kan beïnvloeden.’ AI is hét gespreksonderwerp, ook in de insightsindustrie. In hoeverre raakt…
Ipsos benoemt Ponsi Khider en Bonnie Bain op topfuncties
Ipsos heeft Caroline Ponsi Khider benoemd tot Chief Communications en Brand Officer, en Dr. Bonnie Bain tot Global Head of Healthcare. Bain vervangt Michael Spedding, die aan het einde van het jaar met pensioen gaat. Ponsi Khider gaat deel uitmaken van het Global Management Committee en ze rapporteert aan CEO Ben Page. Ze werkt sinds…