D&IN Awards – Meike Nauta maakt AI die uitlegt wat hij doet
Meike Nauta (29) is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Als senior data scientist en sinds kort ook manager business development bij Datacation is ze ook verantwoordelijk voor de visie van het bedrijf op AI. Komende donderdag wordt bekend wie de awards gaan winnen. Lees hier en hier ook…
Kantar lanceert AI Lab en benoemt Chief AI Scientist
Kantar lanceerde deze week Kantar AI Lab. De leiding is in handen van Chief AI Scientist Ashok Kalidas. Een eerste product, onder de naam KaiA, is ook deze week live gegaan. Kantar bracht de afgelopen jaren al AI-tools op de markt. Het nieuwe lab zal dienen als expertisecentrum voor de ontwikkeling van de AI-technologieën, -producten…
Human8 stelt nieuwe Europese regioleiders aan
Human8 heeft de strategie voor de EMEA-regio aangescherpt met de benoeming van drie regionale Europese leiders. Timo Vandemaele krijgt de leiding over West-Europa, terwijl Paul Child en Anita Janssen verantwoordelijk worden voor respectievelijk Groot-Brittannië en de DACH-regio. De nieuwe leiders rapporteren aan Magali Geens, Managing Director EMEA, die het groeitraject van Human8 als volgt samenvat:…
D&IN Awards – ‘Als Insights Professional moet je volhardend zijn’
Neeltje Martens (AS Watson), Hans Zijlstra (KLM) en Satyam Arora (Philips) zijn in de race voor de Data & Insights Award voor Insights Professional aan Bedrijfszijde. In aanloop naar de bekendmaking op 27 juni leggen ze elkaar een prangende vraag voor. En ze hebben advies voor jong talent. Hoe zorg je, bij een grote organisatie…
Meer opdrachtgevers dan ooit op MIE 2024
Met de serie Best of MIE-webinars is MIE’24 nu echt afgesloten. Het congres trok dit voorjaar in Utrecht en later digitaal veel bezoekers. Opvallend was het grote aantal opdrachtgevers dat deelnam. Dat onderstreept het belang van het MIE. Het gaat niet alleen om kennis delen, maar ook om elkaar ontmoeten op en rond de beursvloer….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
‘We moeten creatiever zijn en meer experimenteren’
Data omzetten in inzichten vindt Romy Bongers (25), Market Intelligence Consultant bij a.s.r., maar half werk: wil je gehoord worden, dan moet je inzichten wel op een creatieve manier doorvertalen binnen de organisatie. Ze is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Dit is deel twee van een serie van…
Wim van Slooten gaat weg bij Data & Insights Network
Deze week maakte Wim van Slooten bekend dat hij nog dit jaar weggaat bij het Data & Insights Network. Hij sluit daarmee een periode af van 25 jaar waarin hij de leiding had over de brancheorganisatie voor marktonderzoek en data-science. Hij wil uiterlijk per 1 januari van volgend jaar zijn taken overdragen aan een nieuwe…
Dynata winnaar I-COM Global Data Creativity Awards
Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing. Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De…
Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival
Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…
‘Het mooiste zijn de vele kleine overwinningen’
De komende weken besteden we aandacht aan de genomineerden voor de Young Talent Award van het Data & Insighs Network. We beginnen met Demian van Gils (30). Bij Markteffect is hij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van data- en AI-toepassingen voor zijn collega’s binnen het bureau. ‘Ze zeiden: ‘ga dit alsjeblieft maken!’.’ Wat is…
GRIT Insights Practice Report 2024 – tools, aanbieders, ontwikkelingen en best practices
Het GRIT Insights Practice Report 2024 is verschenen. Een dik rapport over nieuwe (en gevestigde) onderzoekstools, opdrachtgevers en hun keuze voor bureaus en partners, de ontwikkelingen rond insights, de impact van technologie en best practices die de toon zetten voor de toekomst. Belangrijke thema’s in het rapport: Voor de eerste keer wordt in het GRIT…
SMART zoekt bedrijven die het verschil willen maken
SMART Onderzoek is de organisatie binnen het Data & Insights Network voor jonge professionals in het marktonderzoeksvak en in data science. Op een informele manier komt jong talent van verschillende organisaties met elkaar in contact en wordt er kennis uitgewisseld. En daarbij kan SMART altijd steun gebruiken. SMART organiseert een paar keer per jaar SMART…