Personalia | 09 november 2023
09 november 2023

Koen van Nijnatten partner en directielid Miles Research

Koen van Nijnatten is benoemd tot partner en directielid van Miles Research. Hij gaat zich binnen de organisatie onder andere richten op de uitbreiding van het klantportfolio. Koen van Nijnatten heeft ruim 20 jaar ervaring in strategie, marketing en marktonderzoek bij onder meer ABN AMRO, GfK en Ipsos. Eric Landwaart, directeur Miles Research, zegt blij…

Actueel | 07 november 2023
07 november 2023

Hanneke Theuws, Rode Kruis: ‘We meten wat mensen hier echt raakt’

Hanneke Theuws, marktonderzoeker van het Rode Kruis, vertelt hoe haar werk de campagnes en projecten van de hulpverleningsorganisatie ondersteunt. Op 16 november geeft zij hiervan voorbeelden tijdens de Circle Bijeenkomst van het Data & Insights Network in Den Haag. Het Rode Kruis doet onmisbaar werk. Hoe belangrijk is het voor jou dat je een baan…

Actueel | 02 november 2023
02 november 2023

Praat mee over artificial intelligence en ChatGPT in Taskforce AI

Het Data & Insights Network wil met een groep vakgenoten brainstormen over AI in research. Hoe bewaken we kwaliteit, houden we het juridisch zuiver, wat doen we met privacy en geheimhoudingsverplichtingen… het zijn vragen die in de groep aan de orde komen, juist omdat het volgens D&IN ‘absoluut noodzakelijk is dat we daar als branche…

Actueel | 26 oktober 2023
26 oktober 2023

Tiende FD Gazelle voor de ME Research Group, zesde voor DVJ Insights

De ME Research Group kan de tiende FD Gazelle toevoegen aan de negen die al werden binnengehaald. Voor DVJ Insights is het de zesde keer. Edgar de Beule en Hesam Fahimi, de oprichters van Markteffect, later onderdeel van de ME Research Group na overname van Team Vier en DirectResearch, zien cultuur als basis van het…

Actueel | 26 oktober 2023
26 oktober 2023

NPSO lanceert programma 2024 én nieuwe website

Het Nederlandstalig Platform voor Survey Onderzoek (NPSO) heeft onlangs een nieuwe website gelanceerd. Het NPSO wil kennis uitdragen over het methodologisch verantwoord uitvoeren van grootschalig sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Voor 2024 staat er een uitgebreid programma op stapel en op 29 november a.s. wordt de jaarlijkse innovatiedag gehouden. Barry Schouten van het CBS, en een van de…

Actueel | 24 oktober 2023
24 oktober 2023

The Data Agency neemt Whooz over

The Data Agency kondigt de overname aan van Whooz, dat zich specialiseert in klantinzicht. Whooz wordt daarmee toegevoegd aan The Data Agency-groep. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency zegt over de overname: ‘Met de expertise van Whooz kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en onze positie in de markt versterken….

Actueel | 24 oktober 2023
24 oktober 2023

SKIM benoemt Managing Director Amerika

SKIM heeft Jeff Haselum benoemd tot Managing Director VS. Hij volgt bedrijfsveteraan Jeroen Hardon op, die na vijf jaar leiding te hebben gegeven aan het Amerikaanse team nu terugkeert naar het hoofdkantoor, om daar de functie op zich te nemen van Global Lead, Methodology and Analytics. Jeff Haselum wordt verantwoordelijk voor de aansturing van de…

Personalia | 24 oktober 2023
24 oktober 2023

Sal Menkveld nieuwe Insights & Innovation-expert Beautiful Lives

Sal Menkveld versterkt sinds deze maand het team van Beautiful Lives als Insights & Innovation-expert. Hij gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Menkveld studeerde Innovatie Management aan de TU Eindhoven, waar hij zich specialiseerde in bedrijfs- en productontwikkeling. Tijdens zijn stages bij KPN en PA Consulting deed hij veel…

Actueel | 19 oktober 2023
19 oktober 2023

Terugblik SMART Congres 2023

Een maand geleden vond het jaarlijkse SMART-congres plaats. Ruim zestig young professionals en vijf sprekers kwamen samen in een voormalige kloostergewelf in Utrecht. Wat het SMART-bestuur betreft verdient de dag een plek in de eregalerij. Was je er bij en wil je het congres tot in detail herbeleven? Of was je er niet bij en…

Actueel | 19 oktober 2023
19 oktober 2023

Bart Jenezon, MCM Research: ‘Door een persoonlijke benadering krijg je meer verbinding’

MCM Research wil groeien en daarvoor heeft de face to face-specialist veel interviewers nodig. Aan Bart Jenezon de taak om als nieuwe interviewer-communitymanager medewerkers te werven én inspireren. MCM Research, voorheen bekend als Mobiel Centre Marktonderzoek, trok afgelopen zomer Bart Jenezon aan als interviewer-communitymanager. De aanstelling past in de ambitieuze groeiplannen van het bedrijf. Met…

Actueel | 17 oktober 2023
17 oktober 2023

Sleutelrol voor Warren Jenson bij transformatie Nielsen

Nielsen heeft aangekondigd dat CFO Warren Jenson, die pas vijf maanden bij de organisatie werkt, de rol van president krijgt toebedeeld. Hij zal toezicht houden op de transformatie van de activiteiten, en hij krijgt IT, corporate development en global strategy onder zijn hoede. De business-unit Portfolio Analytics rapporteert ook aan Jenson, die op zijn beurt…

Actueel | 12 oktober 2023
12 oktober 2023

Data & Insighs Network presenteert trainingsprogramma najaar 2023

Het Data & Insights Network presenteert een uitgebreid trainingsprogramma voor de maanden oktober, november en december. Wie nog geen lid is van het netwerk, ontvangt bij lidmaatschap korting op de trainingen. Tijd voor iets nieuws? Of nog beter worden in dat waar je goed in bent? Tot het einde van het jaar staan er interessante…

Ook de laatste bytes ontvangen?