Actueel | 04 juni 2024
04 juni 2024

Webinar Brandreview van Validators

Validators organiseert op 11 juni a.s. om 9.30 uur, een webinar waarin de nieuwste Brandreview wordt gepresenteerd. Dit keer ligt de focus niet op consumentenmerken, maar op de vraag hoe strategisch merkonderzoek werkt binnen de B2B-sector. Hoewel de waarde van merkonderzoek bij consumentenmerken breed wordt erkend, blijft de B2B-sector hierin achter. Met een case study…

Actueel | 30 mei 2024
30 mei 2024

Miles Research nieuwe partner voor regulier onderzoek KvK

Na een uitgebreide openbare aanbesteding is Miles Research uitgekozen als onderzoekspartner  van de Kamer van Koophandel. Het gaat daarbij om alle reguliere marktonderzoekstrajecten onder ondernemers, met als doel de dienstverlening aan  hen te verbeteren. Her onderzoek onder ondernemers omvat o.a. meerdere omnibusonderzoeken per jaar. Ook is er een jaarlijks onderzoek dat een breed beeld moet…

Actueel | 28 mei 2024
28 mei 2024

Kantar en Ellen MacArthur Foundation ijveren samen voor circulaire economie

Kantar heeft zich als netwerkpartner heeft aangesloten bij de internationale Ellen MacArthur Foundation die werkt aan de ontwikkeling en promotie van de circulaire economie als oplossing voor zaken als klimaatverandering en biodiversiteit. Kantar brengt zijn consumentenkennis en -expertise in op het gebied van duurzame marketing.  De samenwerking bouwt voort op eerder gezamenlijke onderzoek van beide…

Actueel | 23 mei 2024
23 mei 2024

Wie wint de D&IN Golfbokaal 2024?

De afgelopen jaren is er vol enthousiasme gespeeld om de jaarlijkse Golfbokaal. Dit jaar organiseert het D&IN voor de twaalfde keer het Golftoernooi. Dat vindt op 3 juni plaats op de prachtige bosrijke baan van de Goyer Golf & Country Club in Eemnes. Er zijn nog een paar plaatsen open voor individuele deelnemers. Het golftournooi…

Actueel | 21 mei 2024
21 mei 2024

NMO Luisteronderzoek wint AMMA Award

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de AMMA Award gewonnen voor ‘Beste Research’ in de categorie Masters of Data met het NMO Luisteronderzoek. De award wordt toegekend voor onderscheidende onderzoeken die een vernieuwende bijdrage leveren aan inzichten in het vakgebied. Het vernieuwde luisteronderzoek werd op 1 januari 2023 gelanceerd. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag…

Actueel | 16 mei 2024
16 mei 2024

Efteling klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

Afgelopen dinsdag werd bij Beeld & Geluid in Hilversum de titel van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 toegekend aan de Efteling. Het is voor het tweede jaar op rij dat de Efteling deze prestigieuze onderscheiding verdient, met een score van 8,26. De verkiezing wordt georganiseerd door MarketResponse in samenwerking met het Platform voor Klantgericht…

Personalia | 14 mei 2024
14 mei 2024

Lucy Bristowe benoemd tot CEO UK & West-Europe bij Kantar Media

Kantar Media heeft Lucy Bristowe aangesteld als CEO UK & West-Europa. Ze volgt Louise Ainsworth, die na zes jaar terugtreedt. Bristowe begint op 1 juni a.s. Lucy Bristowe rapporteert aan Global CEO Patrick Béhar. Ze deed ervaring op in onderzoeksteams bij Channel 4 en Sky Media. Ze speelde verder een sleutelrol in de ontwikkeling van…

Personalia | 14 mei 2024
14 mei 2024

Diede Vendrig mede-eigenaar Unravel Behavior

Diede Vendrig is mede-eigenaar geworden van Unravel Behavior, de zusteronderneming van Unravel Research. Unravel richt zich op de toepassing van gedrags- en neurowetenschappen om consumentengedrag te begrijpen en te beïnvloeden. Unravel Behavior concentreert zich op ‘nudging’, de meer maatschappelijke kant van gedragsverandering. Diede Vendrig is medewerkster van het eerste uur en tevens genomineerd voor de…

Personalia | 07 mei 2024
07 mei 2024

Marijke Wiersma managing director Annalect

Omnicom Media Group heeft per 1 mei jl. Marijke Wiersma aangesteld als managing director van het data-, tech- en analyticslabel Annalect Nederland. Marijke Wiersma maakte in 2023 al promotie tot managing partner binnen Annalect Nederland en maakt nu de stap naar managing director; ze rapporteert daarmee direct aan de directie van OmnicomMediaGroup Nederland. Wiersma was…

Personalia | 07 mei 2024
07 mei 2024

Cornélie Klercq-Bakker Marketing & Research Expert bij Screenforce

Cornélie Klercq-Bakker is begin begonnen als Marketing & Research Expert bij Screenforce. Ze heeft jarenlange ervaring in de TV-industrie, onder meer bij The Walt Disney Company en RTL Nederland. De afgelopen twee jaar was ze werkzaam als Head of Data & Marketing bij Banijay Benelux, waar ze in een adviserende rol aan verbonden blijft. Cornélie…

Best practices | 07 mei 2024
07 mei 2024

Morgen van start – de state of the art van het vak in 10 webinars!

Heb je de best gewaardeerde sessies van het MIE gemist? Dan is dit je kans om dat goed te maken. De top 10-sessies van MIE’24 zijn nu via exclusieve webinars beschikbaar. Mis deze kans niet om je te laten inspireren door de best beoordeelde sessies over actuele onderwerpen als AI, digitale inclusie en meer. Vanaf…

Actueel | 02 mei 2024
02 mei 2024

Registreer gratis voor het symposium Topic of the Year 2024

Altijd al meer willen weten over praktisch relevant en academisch vernieuwend onderzoek? En dan ook nog in het kader van het D&IN Topic of the Year 2024?  Kom dan op donderdag 23 mei naar House of Watt in Amsterdam waar het gaat om ‘Sustainable marketing and consumer behavior’. Voor het symposium is een inspirerend middagprogramma samengesteld….

Ook de laatste bytes ontvangen?