Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

De impact van culturele context op marktonderzoek

De cultuur waarin consumenten leven en de manier waarop die voortdurend verandert, is voor velen onbekend terrein. Toch heeft cultuur veel invloed op wat wij denken, voelen en doen. Daarom combineert Human8 zijn community-onderzoek vaak met culturele inzichten. Arjan Veninga, Senior Business Director van Human8, schreef er een blog over. Wat houdt cultureel onderzoek in…

Actueel | 29 augustus 2023
29 augustus 2023

Facebook en Instagram nu ook over op chronologische Stories en Reels

Meta biedt sinds eind vorige week in Facebook en Instagram Stories en Reels in chronologische volgorde aan om te voldoen aan de Digital Services Act (DSA) van de Europese Unie, die op 25 augstus is ingegaan. De DSA-regels moeten platforms zoals Facebook dwingen om alternatieve systemen aan te bieden die ‘niet gebaseerd zijn op het…

Actueel | 24 augustus 2023
24 augustus 2023

Hoe vind je de ideale prijs voor een nog niet bestaand product?

Op 12 september houdt Neurensics van 10.00 tot 11.00 uur een webinar over de ideale prijs voor een nieuw product. Sprekers zijn Kai-Markus Mueller (Neurensics), Sandris Murins (founder Scent Camera) en George Boretos (FutureUP). Wat het nieuwe product is? De Scent Camera die geuren vastlegt. Scent Camera is een revolutionair apparaat waarmee dat het mogelijk…

Actueel | 17 augustus 2023
17 augustus 2023

Save the date: 21 september – SMART Congres

Het jaarlijkse SMART Congres komt er weer aan. Op donderdag 21 september is er een dagvullend programma dat je niet alleen laat luisteren, maar je ook prikkelt om zelf na te denken. Laat je niet alleen verrassen, maar neem zelf het roer in handen om kennis te vergaren. Het congres wordt gehouden in De Ruimte,…

Actueel | 15 augustus 2023
15 augustus 2023

Haal meer uit online insight communities

Ga verder dan eenmalige interacties en losse ad-hoc projecten. De ware schoonheid van online communities ligt in hun longitudinale karakter. Dat is de opvatting van Arjan Veninga van Human8. Hij schreef er een blog over. ‘Tijd om de schone slaapster wakker te maken.’ Zestig procent van de professionals in een consumer insight-functie maakt gebruik van…

Actueel | 10 augustus 2023
10 augustus 2023

Norstat neemt Panelbase over

Norstat heeft eind juli Panelbase gekocht, een van de grootste onafhankelijke data-providers van de UK. De aankoop moet de strategische positie van Norstat in West-Europa verder verstevigen. De integratie van Panelbase stelt Norstat in staat om continu hoogwaardige data over de consumenten- en B2B-markten in de UK te leveren aan klanten in heel Europa en…

Actueel | 27 juli 2023
27 juli 2023

Winnaars Insight250 Award bekend

ESOMAR heeft de winnaars bekendgemaakt van de Insight250 Award 2023. De jaarlijkse verkiezing is bedoeld om mensen uit te lichten die bijzondere prestaties leveren op het gebied van marktonderzoek, datagedreven marketing en insights. Van de 250 personen die een award ontvingen, komen er drie uit Nederland. Het zijn Fenny Léautier, Head of Marketing Insights &…

Actueel | 27 juli 2023
27 juli 2023

Rob Overduin benoemd tot nieuwe voorzitter/directeur NIMA

Rob Overduin wordt de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA. De NIMA Ledenraad heeft zijn benoeming bekrachtigd in een ledenraadsvergadering van 18 juli jl. Overduin start per 1 september als directeur. Zijn rol als voorzitter vervult hij per direct. Rob Overduin (links) heeft een achtergrond in B2B-marketing en IT. Daarnaast deed hij de afgelopen 12 jaar veel…

Personalia | 20 juli 2023
20 juli 2023

Robbert Nagtzaam naar Miles Research

Miles Research breidt verder uit. Onlangs is Robbert Nagtzaam (foto) bij Miles gestart, na een eerdere loopbaan bij onder andere GfK en Ipsos. Daar stuurde hij teams van projectmanagers aan. Eric Landwaart is erg blij met de komst van Robbert Nagtzaam. ‘Hij komt ons helpen bij verdere groei, en dat zal hij doen door de...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

Kantar Public koopt beleidsonderzoeker PPMI

Kantar Public heeft het Europese beleidsonderzoeks- en adviesbureau PPMI overgenomen dat is gevestigd in Vilnius, Litouwen. PPMI werkt voor veel internationale – met name Europese - organisaties. Het bureau voert complex veldonderzoek uit, variërend van honderden interviews over meerdere maanden tot internationale enquêtes met tienduizenden respondenten. De beide bureaus gaan per direct samen. PPMI, opgericht...
Actueel | 13 juli 2023
13 juli 2023

GfK verkoopt consumentenpanel aan YouGov

GfK gaat zijn European Consumer Panel verkopen, als onderdeel van de voorwaarden voor fusie met NielsenIQ (NIQ). De verkoop volgt op de goedkeuring die de Europese Commissie gaf aan de fusie, mits GfK het panel aan een onafhankelijk derde partij zou afstoten. Die partij is YouGov. Lars Noordmark, interim CEO en CFO van GfK, licht...
Personalia | 11 juli 2023
11 juli 2023

Nicky Pronk Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives

Begin juli is Nicky Pronk begonnen als Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives. Ze gaat zich bezighouden met het ontwerpen, faciliteren en uitwerken van human based-designprojecten. Haar ervaring als Service Designer bij Philips komt goed van pas in haar nieuwe baan. In de functie bij Philips lag de focus op het zoeken naar mogelijkheden die...

Ook de laatste bytes ontvangen?