Nieuws | 13 juni 2023
13 juni 2023

Kantar wil onderzoekdivisie gezondheidszorg verkopen aan M3 Global Research

Kantar kondigde afgelopen week aan de nog resterende delen van de gezondheidszorgdivisie te verkopen aan M3 Global Research, een specialist in gezondheidszorgmarketing. De overname omvat Kantar Profiles – Health en Kantar Media Healthcare Research. Kantar Profiles – Health levert data op het gebied van gezondheidszorg aan onderzoeksbureaus, adviesbureaus en de farmaceutische industrie. Kantar Media Healthcare...
Actueel | 13 juni 2023
13 juni 2023

Bekendmaking MKB Data Science top 50 tijdens Data Week NL 2023

Van 22 t/m 24 juni wordt in Den Bosch de Data Week Nederland 2023 gehouden. De week brengt innovatieleiders en maatgevende data-professionals samen. De 6de editie van Data Week NL zal plaatsvinden bij de Jheronimus Academy of Data Science (JADS). Op de eerste dag, 22 juni, wordt bekendgemaakt wie op de lijst staan van de...
Actueel | 13 juni 2023
13 juni 2023

‘Een extra stap zetten om data tot leven te laten komen’

Een van de categorieën van de Data & Insights Awards is die voor Young Talents. De winnaar wordt op 29 juni a.s. bekendgemaakt. We stellen de drie genomineerden voor de prijs deze weken aan u voor. Vorige keer was Krijn Vugts, research consultant bij Markteffect, aan de beurt. Deze keer Cathelijn te Koppele (foto), insights...
Actueel | 13 juni 2023
13 juni 2023

DVJ Insights uitgeroepen tot NIMA Marketing Company of the Year

DVJ Insights is door het NIMA uitgeroepen tot Marketing Company of the Year 2022 Medium. Met de NIMA Marketingprijzen worden bedrijven en marketeers beloond die een uitzonderlijke en bijzondere prestatie hebben geleverd, en aantoonbaar het verschil maken op het gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid. De uitreiking van de prijs is a.s. donderdag 15 juni...
Actueel | 08 juni 2023
08 juni 2023

Uitreiking Data & Insights Awards’23 op 29 juni a.s.

Op 29 juni a.s. worden weer de jaarlijkse awards bekendgemaakt en uitgereikt aan inspirerende en toonaangevende data- en insights-professionals, en bureaus en bedrijven die op dit brede vakgebied werkzaam zijn. Dat gebeurt op een feestelijke bijeenkomst in Maarssen. De uitreiking en het aansluitende feest zijn toegankelijk voor leden en niet-leden. De awards worden uitgereikt in...
Actueel | 08 juni 2023
08 juni 2023

DDMA en de HvA werken samen aan master Digital Driven Business

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan samenwerken bij de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen en toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen. In een éénjarige, Engelstalige, multidisciplinaire masteropleiding worden jaarlijks ruim 60 studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met vakken als...
Actueel | 06 juni 2023
06 juni 2023

Laat marketeer aan de duurzame knoppen draaien

De marketeer is bij uitstek de persoon die de duurzame transitie van bedrijven kan aanjagen en vormgeven, concluderen wetenschapper Tijs Timmerman en circulair deskundige Klaske Kruk. Tijdens het evenement ‘Duurzame Marketing’ van Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 23 mei, lieten ze marketeers zien hoe ze dat kunnen aanpakken. Tijs Timmerman, Lector Marketing & Customer...
Actueel | 06 juni 2023
06 juni 2023

MediaTestDag 2023 – gratis onderzoek binnen 24 uur!

Zoals elk jaar organiseert MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Tijdens de dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen 24 uur een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis. In eerdere jaren deed MediaTest onderzoek voor o.a. het Ronald McDonald Fonds, Naturalis, het Fonds Gehandicaptensport en Stichting AAP. Wie wordt...
Actueel | 06 juni 2023
06 juni 2023

‘Geef jongeren de ruimte om nieuwe ideeën te plotten’

 Een van de categorieën van de Data & Insights Awards is die voor Young Talents. De winnaar wordt op 29 juni a.s. bekendgemaakt. We stellen de drie genomineerden voor de prijs de komende weken aan u voor. De eerste is Krijn Vugts, research consultant bij Markteffect. ‘Wij zijn nog aan het praten hoe we Chat...
Actueel | 01 juni 2023
01 juni 2023

Presentatie onderzoek liever weer face-to-face

Zoals veel onderzoek en communicatie naar online is verschoven, zo is dat ook gebeurd met de presentatie van onderzoek. De klant kijkt naar een scherm, maar mist daardoor de finesses van de onderzoeksresultaten, zegt Michael Brown, managing partner bij mediabureau UM in Londen. Hij schreef er een blog over. Van mijn jaren als onderzoeker herinner...
Actueel | 30 mei 2023
30 mei 2023

Human8 sluit strategisch partnership met SevenSeas

Human8 (voorheen InSites Consulting) gaat een strategisch ‘community’-partnership aan met het Japanse SevenSeas Marketing Research, de lokale customer-centric intelligence organisatie. De samenwerking heeft als doel om SevenSeas te ondersteunen bij het in de markt zetten van communities in Japan.  Human8 heeft de afgelopen tijd geïnvesteerd in strategische regionale partnerships om de community-technologie en diensten over...
Personalia | 30 mei 2023
30 mei 2023

DVJ’s consultancyteam verder uitgebreid

Het consultancyteam van DVJ Insights is uitgebreid met twee nieuwe medewerkers: Kirsten Bartels versterkt het kantoor in Hamburg en Mark van Koolwijk doet dat in Utrecht. Mark van Koolwijk zal deel uitmaken van een team van Roderik Sorbi en Kirsten Bartels versterkt het team van Jemma Toynebee Smith in Hamburg. Kirsten Bartels (rechts) werkte meer...

Ook de laatste bytes ontvangen?