Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Nederlanders verwachten: Het ergste moet nog komen

Zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel. Vrijwel alle Nederlanders (98%) ervaren negatieve effecten van de maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van het corona-virus.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten

Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan?

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Terwijl het Paasweekend traditiegetrouw het startpunt is van het attractieseizoen liggen alle attracties er nu verlaten bij. Voor de pretparken, dierentuinen en musea betekent de coronacrisis een financieel drama.

Bureaus | 31 maart 2020
31 maart 2020

Covid-19 dossier van DVJ Insights

DVJ is al enkele weken geleden begonnen om in opdracht van RTL te peilen of en in welke mate Nederland zich zorgen maakt over het coronavirus en welke maatregelen er genomen worden.

Actueel | 31 maart 2020
31 maart 2020

Winnaars van de Dutch Marketing Awards

NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Zorg om voortbestaan lokale ondernemers

9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis, blijkt uit onderzoek van MeMo².

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Nederlanders ergeren zich aan hamsteraars

Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Nederlanders hebben minder vertrouwen in medeburgers

Nederlanders zijn zich meer zorgen gaan maken over de corona-pandemie, zo blijkt uit de Corona Impact Monitor van Motivaction.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Burgers ontevreden over corona-communicatie vanuit gemeenten

Zo blijkt uit onderzoek van Bluefield. Slechts 30% van de Nederlanders is tevreden over de corona-communicatie van hun gemeente.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Weinig draagvlak voor strengere coronamaatregelen

Dat blijkt uit een representatief wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Kantar. Het onderzoeksbureau trok in acht landen het veld in. Wat vinden burgers van de maatregelen om het oprukkende coronavirus te beteugelen?

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis

Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.

Ook de laatste bytes ontvangen?