Schrijf je in voor het SMART congres!
Op 4 oktober vindt het jaarlijkse SMART Congres plaats, deze keer in De Zalen van Zeven (Utrecht). Dit jaar staat het congres volledig in het teken van duurzaamheid, en het brengt opinieleiders uit verschillende sectoren samen om hun inzichten over duurzame innovaties en praktijken te delen. ▼ On October 4th, we’re not just celebrating World…
Geloofwaardig merkverhaal stimuleert keuze voor duurzame merken
Duurzaamheid speelt een steeds grote rol bij de keuzes van consumenten. 4 op de 10 zegt regelmatig duurzame producten te kopen. Maar duurzaamheidsclaims van merken worden door de helft van de consumenten vaak gewantrouwd. Voor zeep en schoonmaakmiddelen is dat beeld niet anders. Dat blijkt uit onderzoek van Return on Content en MSI. Voor ruim…
Vertrouwen van Nederlanders in duurzaamheid van bedrijven zakt tot dieptepunt
Door politieke, economische en maatschappelijke veranderingen en bewustwording over greenwashing zijn consumenten een stuk kritischer geworden op bedrijven. Dat blijkt uit de nieuwe Sustainable Brand Index. Net als vorige jaren wordt Tony Chocolonely gezien als duurzaamste merk. De ranglijst laat zien hoe merken worden waargenomen door hun klanten, wat de Sustainable Brand Insights (SBI) onderzoekt…