Best practices | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen

Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds naar voren. Zagen we nu bannerblindheid ontstaan in een e-mailnieuwsbrief? Het fenomeen trok voorbij in een oogwenk,...
Bureaus | 10 februari 2021
10 februari 2021

MindProber lanceert eerste inhome biometrisch panel in de VS

Verder bouwend op het succes in Engeland, is media-onderzoekplatform MindProber begonnen met het opzetten van een panel van TV-en VOD-kijkers in de VS waarin met behulp van biometrie programmainhoud en advertentiecampagnes worden getest. De technologie maakt gebruik van discrete handsensoren om zo huidresponssignalen te verzamelen van respondenten. Ook is het mogelijk een koppeling te maken...
Onderzoek | 01 oktober 2019
01 oktober 2019

Emotionele impact van DOOH onderzocht met biometrische onderzoekstechniek

Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons – die bovendien ook nog intensiever is. Dat resulteert vervolgens in een hogere merkherkenning.

Ook de laatste bytes ontvangen?